Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere".Vbak lekt...

Post by Terminal »

Ratel werkt beter, daar kun je klappen op geven zeg maar dat ''schrikt'' die los zeg maar :)
Maar boven in erin gooien werkt ook prima, doe ik zelf ook altijd :P
AX 11TRE 1988

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere".Vbak lekt...

Post by Ceristimo »

Bovenin gooien werkt inderdaad prima als je weet hoeveel erin moet. En dat weet ik dus niet...

Mja, toen ik de aandrijfas eruit trok kwam er net iets meer dan een litertje uit, en de auto staat natuurlijk opgekrikt dus er blijft iets achter...Mwaa, 'k heb gegokt dat er dan nog ongeveer een ruimte anderhalf liter in moet hebben gezeten. Alle olie teruggemikt en bijgevuld met 250ml via de ontluchting. :P

Beetje houtje-touwtje methode, maarja...Als het niet gaat zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't gaat.

Maar voorlopig weer even klaar met sleutelen. Nieuwe ashoes, mistlampjes en lekkage versnellingsbak opgelost... Nu weer zorgeloos rijden ;)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Zorgeloos tuf

Post by Mastenhose »

Oja, het sleepoogkapje, dat was jij dus! :D
Ga jij het blok nog bij AlexanderB ophalen? (die woont hier vlakbij namelijk, eventueel zou ervoor gezorgd kunnen worden dat het kapje daar terecht komt)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Zorgeloos tuf

Post by Ceristimo »

Dat was ik inderdaad.

Dat 1.4 GT blok wil ik inderdaad nog wel hebben, maar die Sunny met kapotte bak begint een beetje een gebed zonder eind te worden, en die moet eigenlijk eerst klaar...

Hoop dat dat 1.4 blok allemaal nog voor de winter lukt, zeg maar...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Zorgeloos tuf

Post by Ceristimo »

Nou, vandaag Die-Andere eens d'r jaarlijkse wasbeurtje gegeven. Nouja, ik niet dan...Maar de wasstraat. Daar doen ze 'm wel met de hand, dus helemaal schoon wordt 'ie wel. D'r is niets leukers dan andere mensen jouw auto zien wassen, terwijl je het peinzend gadeslaat met een sigaretje en een (gratis) kopje koffie.

Enfin, de auto is weer sparkling clean. Maar daar wordt je met een witte auto niet zo vrolijk van, omdat alle lelijke plekjes dan extra opvallen. Ieder stukje steenslag wordt als een bruin putje pijnlijk opvallend.

Dat is echter niet het ergste. Het ergste is de dorpel. Niet de rechterdorpel, daar zit geen spat roest op. De linkerdorpel daarentegen...Aiaiai... Daar zitten twee hele slechte plekken op. In het midden, en achterin. Aan de achterkant drukte ik er zonder problemen een gat in...

Image
Image

Nu kan ik zelf echter niet lassen, maar ik zou het zo ontiegelijk doodzonde vinden als er wéér een Type 1 AX uit het straatbeeld gaat verdwijnen...Op de dorpel na is de auto echt niet slecht. Hij heeft z'n plekjes en is zeker moeders mooiste niet meer, maar 't valt allemaal best wel mee.
Alleen die dorpel...

Mijn vraag: Iemand hier bij de club met een lasapparaat die zich geroepen voelt de Type 1 wat langer op de weg te kunnen houden? Dat we dan een leuk prijsje af kunnen spreken? Ik wil d'r best voor naar 't midden van het land rijden, zolang ik dan 's avonds ook weer naar huis toe zou kunnen....

Wat ik nu zelf even ga doen is het behandelen met Fertan, om het in elk geval te stabiliseren. Ik spuit het Fertan ín en op de dorpel, laat het een dag intrekken, en ga er morgen met roestwerende primer overheen. Die roestwerende primer heeft van zichzelf een roestbruine kleur, dus straks LIJKT het alsof de dorpel één en al roest is...Maar dat is het dan dus niet :P. De hoop is even dat de roestwerende primer de dorpel in elk geval wat beter zal beschermen tegen het aankomende zout.

Maar er zal voor de volgende APK hoe dan ook wel aan gelast moeten worden, denk ik...Nouja, ik sta open voor een mooie offerte... :)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Roestige dorp

Post by Ceristimo »

Ik heb een lasser gevonden. Ben vanmiddag even langsgeweest voor het opnemen van de schade.
Beide dorpels worden gelast, want rechtsachter blijkt ook een gat te zitten. Hij werkt alles af, dus ik hoef het zelf alleen nog maar te spuiten.
Links wordt de halve dorpel vernieuwd, en rechts het achterstuk.

Waarom ik het allemaal nog doe, weet ik niet. Over een paar maanden moet deze auto weg, en d'r is werkelijk niemand die tegenwoordig nog een AX wil kopen. Hoogstwaarschijnlijk ligt hij rond april dus op de sloop, met z'n halflederen bekleding en Sport-tellerbak. Maar enfin, aan mij zal 't dan niet liggen, want ik zal d'r voor zorgen dat het een goede auto blijft.

Dus vandaar wordt hij professioneel gelast. Kost wat, maar dan heb je ook wat. ;)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Roestige dorp

Post by Terminal »

Waarom zal de auto weg moeten?
Het lijkt mij nog een prima auto toch, en via de club is er vast wiel iemand die er meer voor wilt geven als dat de sloop dat doet.

Netjes opgelost door het goed te laten doen!
AX 11TRE 1988

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Roestige dorp

Post by Ceristimo »

Omdat ik over enkele maanden naar de VS ga emigreren op bij mijn vriendin te zijn. De visum/greencard aanvraag loopt, en wanneer dat rond is ben ik definitief weg.

Die looptijd kan tussen de drie- en negen maanden zijn. Oftewel, voorlopig zit ik hier nog wel. Met het oog daarop dus de auto maar laten lassen, zodat hij in elk geval in mei weer moeiteloos door de APK kan.

Wat de verkoop betreft....Mijn 1e AX stond voor 25 euro te koop, en mijn vorige voor 75...En die raakte ik aan de straatstenen niet kwijt. Oke, die eerste AX was een doorgerot wrak, maar er zat veel gloednieuw spul onder: nieuwe radiateur, nieuwe rembekrachtiger, nieuwe aandrijfassen, zeer goede banden....
Die voor 75 had een lekke koppakking, maar een keiharde koets. Aandrijfasjes eronder, en je kon er nog een poos mee rijden als je het oliepeil in de gaten zou houden... Niemand. En nu zit ik nog steeds met een garage vol onderdelen, dus dat doe ik ook geen tweede keer meer... :P

Binnen de club zoekt niemand een AX (iedereen heeft er immers al één), dus daar raak ik hem denk ik niet kwijt. Op marktplaats sowieso niet, want je moet een liefhebber zijn...anders koop je dit ouwe ding niet. Alhoewel de auto probleemloos loopt, heb ik er wel vrij veel dingen aan moeten doen... Toen ik hem kocht reed hij voor geen porem. Heel wat achterstallig onderhoud opgelost. Het voordeel is dan weer dat een nieuwe koper dat allemaal niet meer hoeft te doen.

Zou je deze AX kopen, dan hoef je je niet druk te maken om:
- Uitlaat (nieuw)
- Banden (één nieuw, rest erg goed (5.5 profiel)
- Draagarmen (vervangen)
- Fuseekogels (vervangen)
- Aandrijfassen (vervangen)
- Ashoezen (vervangen)
- Kabelboom (zelf gesoldeerd :P)
- Bodem (gelast)
- Dorpels (worden gelast)

Maar al dat onderhoud maakt hem geen zak meer waard. Het blijft een oude auto met onbelangrijke, maar lelijke plekjes. En een marktplaatskoper zal afknappen op:
- Deuk in de deur
- Roest op de deuren
- Steenslag op de motorkap
- Niet-werkende linkerraammotor (al heb ik er een nieuwe motor bij)
- Overal kleine roestplekjes rondom...Achterspatborden, onder de zijramen, kleine steenslagplekjes op de zijschermen, enz..)

Blijft nog een avondje crossen op het weiland over, zeg maar. Maar enfin, dan kan er wel gecrossed worden met stevige dorpels, en da's ook wat waard ;)
Last edited by Ceristimo on SunOct23, 2011 2:09:58 AM, edited 1 time in total.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Probleem ligt denk ik ook wel wat in de locatie.
Mijn Plaisir was ik hier in Delft binnen een dag kwijt via marktplaats.
En wat ik zoal zie rijden hier in zuid-randstad aan gebutste cheap-ass autootjes... af en toe lijkt het Parijs wel.

Waarom kom je niet een keer naar een Nieuwegeinmeeting?
Ik besef erg goed dat het voor jou een takke eind rijden is en benzine zeker niet goedkoop is. Maar wellicht zal het je verkooptopic ook wel wat helpen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Roestige dorp

Post by gigawebs »

Inderdaad wel leuk om een keer het gezicht bij de naam van beunhaas uit het Noorden te krijgen. ;)
ImageImageImage

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Roestige dorp

Post by Mastenhose »

gigawebs wrote:Inderdaad wel leuk om een keer het gezicht bij de naam van beunhaas uit het Noorden te krijgen. ;)
Daar kan ie ook een foto voor plaatsen, dat scheelt 'm een flink stuk sturen.... ;) :lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Roestige dorp

Post by Ceristimo »

Gheghe...Neuh, laat Ceristimo maar fijn anoniem zijn, hoor.

Nieuwegein meeting wil ik eigenlijk nog wel heen..Als laatste afscheid ofzo, da's wel leuk natuurlijk. Aan de andere kant: Ik heb 't idee dat de meeste leden bij de club nogal zuinig op de auto zijn. Ik dus niet qua uiterlijk. En dat valt d'r ook aan te zien. Wassen doe ik één keer per jaar. Arme Punaxio. Die heeft zich er destijds de tyfus op gepoetst, maar ik begin d'r niet an. Mja, en roest op 't midden van plaatwerk vind ik niet interessant, dus daar doe ik eigenlijk ook niks aan. Maar als 't regent loopt het roestwater dan langs het plaatwerk naar beneden, en dan krijg je van die lelijke bruine strepen.

Eigenlijk zou ik me op een meeting nogal voor lul voelen staan. Het begint als al je uitstapt, omdat door die aanrijding de bestuurdersdeur ontzet is...Die gaat dan met twee luide 'KNAK!' geluiden open en zakt een halve centimeter naar beneden. En dan werkt aan die kant het elektrische raam ook niet meer. Dus bij een parkeergarage moet ik altijd iets naar voren rijden en de deur open doen om een kaartje te kunnen pakken. En dan gaat dus "Knak-Knak!" die deur open...Galmt ook zo lekker in een parkeergarage, dan klinkt dat knakgeluid nog drie keer zo hard. Heeft die pauper van een Ceristimo op de achterkant een Amerikaans/Nederlandse vlag geplakt, en er zit een sticker met Citroën met een duim omhoog, én AX-Club sticker. Boven het linkerachterlicht een roestplekje...Met zo'n mooie bruine streep naar beneden. Aan de binnenspiegel bengelen een zooi sleutelhangers. En dan ratelt het bumperbalkje zo lekker, omdat die niet goed vastzit...De achterlichten zijn net een kerstboom, vanwege het befaamde massa-probleem...Tja. De mensen achter me ZIE je me in zo'n geval wegkijken... :lol:
Dus dan stap ik maar weer snel in - Knak!Knak!-, trek gauw op -Ratel-ratel bumperbalkje- en zet 'm ver in een hoekje :D

Wat dat spul in de garage betreft: Voor 't geld verkoop ik het niet. Gaat me er meer om dat er niet 'uniek' Type 1 spul in de prullenbak verdwijnt. Helaas rijden er niet zoveel Type 1'tjes meer rond. dus dat zal er ook wel mee te maken hebben dat ik 't niet kwijtraak.

Wanneer is de volgende Nieuwegein meeting eigenlijk?...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Roestige dorp

Post by Losroyos »

Nee, nou die motorkap van mij aan het roesten is hoef ik me niet te schamen omdat die niet perfect in de lak zit. je weet zelf toch ook elk axje heeft wel iets.

trouwens
Zaterdag 20 november: meeting AC Nieuwegein

ff opgezocht voor je.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Roestige dorp

Post by Terminal »

Er zijn genoeg mensen die een auto met nieuwe apk voor wat geld op willen komen halen hoor! Ik ken er genoeg die een auto voor 400euro kopen met bijna een jaar APK en er gewoon mee rondtuffen. Niet iedereen is zuinig op een auto en die zou het weinig uitmaken een beetje roest op een deur bijvoorbeeld.
Al is dat natuurlijk weer erg zonde van een type1, maar waarschijnlijk financieel wel het beste uiteindelijk.

Mocht je nog spullen willen verkopen, de reflectiebalk op de achterklep en GT velgen zijn heus nog wel wat centjes waard.
GT velgen zie je niet zo heel vaak meer voorbijkomen helaas, vind ze erg tof namelijk!
AX 11TRE 1988

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Roestige dorp

Post by citrofenwick »

Ceristimo, wat de axclub nu net zo leuk en gezellig maakt, is dat het niet uitmaakt met wat je rijdt. Wij zijn toch geen chiquee-clubje? :) (en bijlange niet iedereen is zuinig op zn ax)
Minst wordt associaal rijgedrag geaccepteerd, maar dat heb je gewoon zelf in de hand ;)

Komt u maar eens!
AX-kopen is verslavend.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Roestige dorp

Post by Ceristimo »

Komen er ook mensen vanui Belgie naar Nieuwegein dan? Da's ook een redelijk lang stuk rijden toch?..Jullie hebben wel gelijk, ik moest er maar 'ns een keer heengaan...;)

Volgens Roy is het 20 november, maar ik kon het eerlijk gezegd niet op het forum vinden?...

@Terminal
Reflector en GT-velgen komen met de tijd wel te koop te staan...Krijg je daar gratis een AX bij :P
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Roestige dorp

Post by citrofenwick »

Zo nu en dan komen wij idd ook eens langs ja :) Nu en dan ook andere belgen.
Voor ons is het 2u15 minuten rijden als we maar ff stoppen onderweg.
AX-kopen is verslavend.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Roestige dorp

Post by Ceristimo »

Vind ik wel dat de Belgen 20 november ook moeten komen...Dan kom ik ook ;). Voor mij is het ook een dikke 2 uur trouwens.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Roestige dorp

Post by Losroyos »

Dan zal ik zorgen dat ik er ook ben.

Netjes dat je die dorpels nog laat lassen.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Roestige dorp

Post by Ceristimo »

Hey Roy, effe wat anders:

Waarom reageer je nooit op mijn PM-berichten? Heb ik ooit iets raars gezegd of gedaan?...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Post Reply