Henk Bats (AX 11E S6 '89 - AX 14GT S6 '89 - CX 25RI '85)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)

Post by Henk Bats »

Ik ben al een tijdje op zoek naar andere sproeiers voor de GT carb. het probleem was dat de motor bij plotseling gasgeven de neiging had tot inhouden. Bij verschillende specialisten geweest maar niemand had de juiste sproeier (main-jet) bij BCCP (http://www.bccp.nl) in Gramsbergen al eens een sproeier meegekregen om te testen maar dat was een verkeerd model.

Vandaag ben ik eens gaan vragen bij de lokale Peugeot dealer echter die had niets maar hij tipte dat mogelijk een garage verderop die eigenlijk alleen in oude Peugeots en Peugeot onderdelen verhandeld (J.C. Snoei) wel eens wat kon hebben.

Daar vond ik voor een schappelijk prijsje een complete 2 traps Solex carb. met inlaat spruitstuk, brandstofpomp en nog wat zooi, gelijk even de sproeiers bekeken en er zat precies in wat ik wilde hebben een main-jet 122.

Omdat hij, erg logisch trouwens, niet alleen de spoeier wilde verkopen hebben we alles maar meegenomen, misschien wel wat voor de Chrono van Michel daar staat ook al een 1.4 blokje voor te wachten.

Image

Image

Een proefrit met de GT was een openbaring de motor pakt nu na een bocht veel beter op.

Ben heel erg bij en dat het toch nog gelukt is voor Vroemdag :D

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)

Post by q01z »

oei, die oude draad ziet er idd wel uit alsof hij daarlangs gaat lekken..
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)

Post by DuFF »

Denk dat het probleem eerder ligt bij het sproeigaatje en niet het schroefdraad.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)

Post by q01z »

denk jij? das ook nieuw :P
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)

Post by DuFF »

Ik heb daar wat voor op mijn telefoon staan tegenwoordig.
Spoiler Tuning:
Image
Spreken is goud, Ductape is zilver.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)

Post by citrofenwick »

is dat niet zo'n 34/34 carb? :)
AX-kopen is verslavend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)

Post by q01z »

nope, 30/32 zo te zien..
Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)

Post by Henk Bats »

Volgens de verkoper kwam de carb van een 205 maar de sproeier bezetting is anders dan de carb van een AX GT die is standaard 117 en 130 en deze was 120 en 122. In de Haynes van de 205 wordt ook maar over één 2-traps carb. gesproken en wel de zelfde als in de AX GT met de zelfde sproeier bezetting 117 / 130 en het type 32-34 Z2.

De 122 sproeier was de hoofd reden van de koop en die zit nu in de GT als primaire sproeier (1e trap) en loopt daardoor veel beter en pakt ook sneller op bij accellereren.

Marc kan zich mogelijk de rondjes op Malmedy nog herinneren toen was het fenomeen van niet goed oppakken na een bocht heel erg aanwezig.
Marc veronderstelde toen al dat brandstof gebrek de oorzaak zou kunnen zijn en dat was het dus ook.

Na volgende week gaan we de vandaag gescoorde carb wel verder ontleden en dan komt het juiste type wel bovendrijven.

Groetjes, Henk

P.S.
Voor de rest van de foto's KLIK HIER
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)

Post by Henk Bats »

Ik wil de GT wat spannender maken, Michel heeft wat met Photoshop geprutst.

Mocht iemand wat ideeën hebben spui het.

Onderstaand plaatje zoals de GT er nu uitziet.
Image


Het volgende plaatje is zoals ik in gedachten heb, maar er is uiteraard nog veel meer mogelijk
Image

Gaarne commentaar.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)

Post by q01z »

eigenlijk hoort de rode rechthoek er dan om he... op een wit vlak :P

maar, dit is eigelijk ook wel heel erg gaaf
Image

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)

Post by degene »

Wat is dit?!?!
Moet dat logo niet even flink uit het lood komen te staan? Anders vind ik het wel heel erg phase 2 hoor :P

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)

Post by DuFF »

Of schuin over de motorkap en zijscherm.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)

Post by Terminal »

Denk dat een logo van 40x40 erg mooi zal staan en inderdaad uit het midden ;)
AX 11TRE 1988

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)

Post by Mastenhose »

DuFF wrote:Of schuin over de motorkap en zijscherm.
+1 (Motorkap in kleur van de auto)

Een andere optie: De gehele GT matgrijs rollen en dan fluoriserende oranje velgen eronder... (is ook spannend, vind ik dan....)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)

Post by Rock's »

Vond het oude een stuk mooier :roll:

Ik zou dan eerder iets met de wielen doen ....
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Het is wel meteen, eeh, erg rood.
Ik zou dan voor een mattere kleur rood gaan.

Maar eigenlijk... deze AX heeft een zo mooie kleur grijs. Mooier dan andere kleuren grijs die Citroën heeft gebruikt.
Ik zou gewoon erg braaf zijn, helpen met de afwas enzo, en dan aan de Sint een tegoedbon voor een spuitbeurt vragen.
Maar dat is mijn mening.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)

Post by Losroyos »

Ik ben het wel met Rio eens. dat rood dat is ook niet het favoriete van mij.

Als je de GT spannender wil miss is een paar pk meer eruit slaan. Verbrede velgjes eronder?

daar zou ik dan weer eerder aan denken :oops:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)

Post by grietje »

Ik vind het wel grappig... ;-) maar kan me ook wel voorstellen dat het wat fel overkomt ;-) Een mooi eigen-kleurtje kapje zou hem zeker niet misstaan ;-)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)

Post by q01z »

ik vind dat de GTcarb vandaag vooral erg goed over het circuit ging! je ging goed Henk! :D en hard.. 137km/h met dit weer is best netjes :)
Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)

Post by Henk Bats »

citrofenwick wrote:is dat niet zo'n 34/34 carb? :)
q01z wrote:nope, 30/32 zo te zien..
Image

De vuile 2 traps Solex volgens overleverig uit een Peugeot type ???

Image

!e trap doorlaat 32 mm

Image

2e trap doorlaat 34 mm


Het is dus toch een type 32-34 Z2 :jump:

Image

Het bewijs, wel slecht te lezen.

Image

Nog even tonen hoe de sproeier(s) en simpel uit te halen zijn, werkt ook als de 2 delen nog niet gescheiden zijn

Image

Het resutaat

Image

De schone carb. wordt mogelijk voor ons volgende project gebruikt, de Chrono van Michel want daar staat nog een 1.4 voor te wachten.

Alleen begint de zoektocht naar de juiste sproeiers opnieuw nu zoeken we een sproeier grote 130, wie oh wie?

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Post Reply