Zwagerlief is gisteren even langs geweest en we hebben de cilinders even gehoond. De wanden waren behoorlijk glad, ik kon bijna mijn haar er in kammen (ware het niet dat mijn hoofd niet in de cilinder van een 1.4 past

) Aangezien hij de roetresten in de kop ook al verdacht vond (kon nooit alleen van de klepseals komen) hebben we de zuigerveren even nagekeken. Juist, deze zijn versleten. De slotspeling van de zuigerveren hoort tussen de 0,30 mm en 0,50 mm te liggen. De voelermaat van 1 mm ging er met gemak tussen. Kortom, vandaag weer even de dealer met een bezoekje vereerd en een set nieuwe zuigerveren besteld.
De eerste 3 zuigers heb ik ondertussen schoongemaakt. De 4e moet nog en als de nieuwe zuigerveren er zijn, kunnen de zuigers weer het blok in. Binnenkort ga ik samen met m'n zwager de kop weer in elkaar zetten en klaar maken voor montage. De berg nieuwe onderdelen is weer wat gegroeid, maar we moeten nu eerst op de zuigerveren wachten. Ben benieuwd waar de teller straks op blijft steken als het blok gemonteerd is en de auto weer rijdt.
Aankomend weekend is het tijd om de GT weer wat aandacht te geven. Deze lekker klaarmaken voor Vroemdag en als er wat tijd over is wellicht de xenon verlichting weer monteren.
Nu eerst maar weer eens wat foto's, gewoon omdat het zo lekker is
Blok met versch gehoonde cilinders.
3 schone en 1 nog niet-schone zuiger
RRRRRRRRRRRR, nieuwe onderdelen
Nog meer nieuwe onderdelen..........
Het blijft toch mooi
Kratje meuk waar ook nog het nodige aan moet gebeuren (injectiehuis & kabelboom)
Er schuilt toch een beetje Ludolf in me, super dat stapel systeem
