Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Moderator: webmasters
Re: Fenwick (2 GT's, 2 GTI's, Sport, 1.1 TRE en een Impreza
Lekker kleurtje Fenwick
Nogmaals gefeliciteerd met deze aankoop, hopelijk heb je snel de papieren in orde.
BTW, je mist ook een paar (stuk of 4) bougiekabels.
Nogmaals gefeliciteerd met deze aankoop, hopelijk heb je snel de papieren in orde.
BTW, je mist ook een paar (stuk of 4) bougiekabels.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Fenwick (2 GT's, 2 GTI's, Sport, 1.1 TRE en een Impreza
en n luchtfilter
en wat lak van je ATS'jes
en wat lak van je ATS'jes
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (2 GT's, 2 GTI's, Sport, 1.1 TRE en een Impreza
dankje!Bossie wrote:Lekker kleurtje Fenwick
Nogmaals gefeliciteerd met deze aankoop, hopelijk heb je snel de papieren in orde.
BTW, je mist ook een paar (stuk of 4) bougiekabels.
En de bougiekabels ontbreken idd ook. Gelukkig zaten de bougies er wel nog in.
Ik zou em graag binnenkort eens proberen te starten, maar ik heb geen idee hoe lang hij stil staat.
De oliefilter ziet er iig nog vrij nieuw uit. Ik denk dat ik voor de zekerheid gewoon eerst ff wat wd40 in de bougiegaten spuit en het blokje met de hand rond draai.
Aan U had ik ook al gedacht ivm de rolkooi. Enige probleem is dat ze gelast is in de auto en er dus sowieso geslepen moet worden. Maar met verbindingsbuisjes zoals bij een geboute kooi zou dat geen probleem mogen zijn.Henk Bats wrote:Erg leuke Sport gevonden vooral omdat dit er één is van de allereerste lichting.
Mocht je de rolkooi ooit willen verkopen ik ben op zoek naar iets dergelijks.
Groetjes, Henk
Ik bekijk het nog even en houd je op de hoogte
Dan heb ik een reden om er kelkjes op te zettenAlexanderB wrote:en n luchtfilter
en wat lak van je ATS'jes
En het zijn geen ATS'en, maar compomotives. En volgens mij is die schade wat viezugheid. Kzal er even op letten.
AX-kopen is verslavend.
Re: Fenwick (2 GT's, 2 GTI's, Sport, 1.1 TRE en een Impreza
Cool! Weer een sport in de club.
Het kleurtje is wel heeeel fout hoor!
Het kleurtje is wel heeeel fout hoor!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Fenwick (2 GT's, 2 GTI's, Sport, 1.1 TRE en een Impreza
Kleurtje is fantastisch! Compomotives limegroen laten coaten en gáán!
Toppertje, die Sport!
Toppertje, die Sport!
Re: Fenwick (2 GT's, 2 GTI's, Sport, 1.1 TRE en een Impreza
gefeleciteerd
kijk ik ben echt super tevreden
een vriend van me had me gebeld om te zeggen dat hij een 1.3 motor met solex en een luchtbak erop tekoop wist
aaangezien ik graag onderdelen verzamel en graag nog een originele 1.3 motor voor mijn 2de sport als reserve wilde , was het mijn plan om deze te kopen om te slopen , aangezien er op de adverentie stond dat het een afbraak ax was en omdat er een kooi in zat had ik het idee dat dat ding op was
die mannen verkochten ook ander garage materiaal , waaronder bruggen en andere afbraak axen enzo..., en dus dacht ik dat , ideaal voor fenwick
(had niks over die sport gezegd) en dus de link naar fenwick doorgestuurd
en nogal heeeel vlug had ook fenwick gezien dat het een sport was
fenwick was er ook meteen van overtuigd dat die terug de weg op kan , hij heeft ook gaan kijken naar een van de kijkdagen van de veiling en vertelde me dat die kas heel goed was
daarom dat ik de aankoop van de sport aan fenwick heb overgelaten , en dat met het beste belang van de sport in gedachte
want persoonlijk had ik die gesloopt , daarom dat ik super blij ben dat hij gered word , ik vind ooit wel nog eens een 1.3 sport motor en een 2de luchtbak
fenwick heeft nu alle 3 de grootste ax kleppers in zijn garage staan , GT - GTI - SPORT
hoe cool is dat niet
kijk ik ben echt super tevreden
een vriend van me had me gebeld om te zeggen dat hij een 1.3 motor met solex en een luchtbak erop tekoop wist
aaangezien ik graag onderdelen verzamel en graag nog een originele 1.3 motor voor mijn 2de sport als reserve wilde , was het mijn plan om deze te kopen om te slopen , aangezien er op de adverentie stond dat het een afbraak ax was en omdat er een kooi in zat had ik het idee dat dat ding op was
die mannen verkochten ook ander garage materiaal , waaronder bruggen en andere afbraak axen enzo..., en dus dacht ik dat , ideaal voor fenwick
(had niks over die sport gezegd) en dus de link naar fenwick doorgestuurd
en nogal heeeel vlug had ook fenwick gezien dat het een sport was
fenwick was er ook meteen van overtuigd dat die terug de weg op kan , hij heeft ook gaan kijken naar een van de kijkdagen van de veiling en vertelde me dat die kas heel goed was
daarom dat ik de aankoop van de sport aan fenwick heb overgelaten , en dat met het beste belang van de sport in gedachte
want persoonlijk had ik die gesloopt , daarom dat ik super blij ben dat hij gered word , ik vind ooit wel nog eens een 1.3 sport motor en een 2de luchtbak
fenwick heeft nu alle 3 de grootste ax kleppers in zijn garage staan , GT - GTI - SPORT
hoe cool is dat niet
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Fenwick (2 GT's, 2 GTI's, Sport, 1.1 TRE en een Impreza
oh, ik bedoelde juist niet de compomotives, maar die andere (die visa-lookalike)citrofenwick wrote:Dan heb ik een reden om er kelkjes op te zettenAlexanderB wrote:en n luchtfilter
en wat lak van je ATS'jes
En het zijn geen ATS'en, maar compomotives. En volgens mij is die schade wat viezugheid. Kzal er even op letten.
nog eens goed op de foto gekeken, Intra dus.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Fenwick (2 GT's, 2 GTI's, Sport, 1.1 TRE en een Impreza
het is weer een update om jaloers op te worden Fenwick...
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (2 GT's, 2 GTI's, Sport, 1.1 TRE en een Impreza
Sorry, misschien was het niet zo duidelijk, maar die velgjes heb ik niet in mijn bezit. Kvond ze niet direct alle 4 terug en ze zaten in een groot lot. (die sport en al dat spul stond op een veiling van een faillissement van een citroengarage)AlexanderB wrote:oh, ik bedoelde juist niet de compomotives, maar die andere (die visa-lookalike)citrofenwick wrote:Dan heb ik een reden om er kelkjes op te zettenAlexanderB wrote:en n luchtfilter
en wat lak van je ATS'jes
En het zijn geen ATS'en, maar compomotives. En volgens mij is die schade wat viezugheid. Kzal er even op letten.
nog eens goed op de foto gekeken, Intra dus.
Kvond ze erg leuk, maar er zat idd veel werk aan.
En dankje Marc. Maar op de staat er van moet je niet jaloers zijn hoor. Jouw GTi is veel mooier
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (2 GT's, 2 GTI's, Sport, 1.1 TRE en een Impreza
woohoow, het loopt
http://www.youtube.com/watch?v=cJPRYcQzeHs
Vanmiddag ff +- een vbak gemonteerd want ik wilde het hok toch wel eens horen lopen. (helaas wel een 4bak, want ik heb denk ik geen 5bak voor alu mantel)
Het starten verliep nog vrij makkelijk infeite. Eerst kreeg hij geen benzine, maar met een andere benzinepomp sloeg ie direct aan.
Beetje pruttelen de eerste seconden, maar na een ff draaien bleef ie stationair vrij goed draaien
nog wat foto's:
roest, bah:
Nog eens grondige roest-check-up gedaan en tvalt goed mee. Enkel die achterste balk vind ik niet zo prettig. Ik ben er nog niet aan uit. Vervangen of zo herstellen. Wellicht wordt het indien mogelijk vervangen.
Onder de achterbumper, niet ver van de motorsteunen zit ook een beetje roest, maar tvalt goed mee daar.
Achter de koplampen niets..
Trouwens. Ik heb eens zitten kijken naar welke axjes hier rond mij meest roest hebben achter de koplampen en kwam toch tot een vreemde conclusie.
volledig roestvrij, ph1: 4
klein beetje roest, ph1: 2, amper de moeite om te fixen
roest ph2: 5, en wel de moeite om te fixen, of reeds gefixt
roestvrij ph2: 0!
Toch wel een beetje tegenstrijdig met wat altijd verteld wordt.
http://www.youtube.com/watch?v=cJPRYcQzeHs
Vanmiddag ff +- een vbak gemonteerd want ik wilde het hok toch wel eens horen lopen. (helaas wel een 4bak, want ik heb denk ik geen 5bak voor alu mantel)
Het starten verliep nog vrij makkelijk infeite. Eerst kreeg hij geen benzine, maar met een andere benzinepomp sloeg ie direct aan.
Beetje pruttelen de eerste seconden, maar na een ff draaien bleef ie stationair vrij goed draaien
nog wat foto's:
roest, bah:
Nog eens grondige roest-check-up gedaan en tvalt goed mee. Enkel die achterste balk vind ik niet zo prettig. Ik ben er nog niet aan uit. Vervangen of zo herstellen. Wellicht wordt het indien mogelijk vervangen.
Onder de achterbumper, niet ver van de motorsteunen zit ook een beetje roest, maar tvalt goed mee daar.
Achter de koplampen niets..
Trouwens. Ik heb eens zitten kijken naar welke axjes hier rond mij meest roest hebben achter de koplampen en kwam toch tot een vreemde conclusie.
volledig roestvrij, ph1: 4
klein beetje roest, ph1: 2, amper de moeite om te fixen
roest ph2: 5, en wel de moeite om te fixen, of reeds gefixt
roestvrij ph2: 0!
Toch wel een beetje tegenstrijdig met wat altijd verteld wordt.
AX-kopen is verslavend.
Re: Fenwick (2 GT's, 2 GTI's, Sport, 1.1 TRE en een Impreza
@fenwick, wat mij vooral opvalt.. is dat een ph1 welliswaar roest, maar niet doorzet.. en dat bij een ph2 de gaten veel sneller veel groter worden..
overigens die lak... VET!
die kuipjes ook
overigens die lak... VET!
die kuipjes ook
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (2 GT's, 2 GTI's, Sport, 1.1 TRE en een Impreza
Klopt! Dat is ook mijn indruk. Ik geloof er niet echt in dat type 1's altijd sneller veel roesten.
Ja, die lak is wel nog vet. Enkel een beetje jammer dat het op een sport is. Thad beter op stuart zijn GT5 gezeten
In ieder geval, het paars blijft wel nog een beetje.
Misschien komen de kuipjes in de verkoop. Ik twijfel nog.
trouwens, de impreza is weg. Die gaat naar Stuart als nieuwe Daily
En me GTcarb staat klaar om afgehaald te worden.
En ik ga mn eerste bordeaux GTI ook afvoeren. Dat ding is echt pokkekapot
En me GT injection gaat een beetje rusten in de garage. Ik ga zn verzekering opzeggen. véél werk aan, en ik wil terug een 5deurs daily.
En het kan wel eens heel goed zijn dat ik terug pimp ga rijden
beetje plaats maken zo, klinkt goed
Ja, die lak is wel nog vet. Enkel een beetje jammer dat het op een sport is. Thad beter op stuart zijn GT5 gezeten
In ieder geval, het paars blijft wel nog een beetje.
Misschien komen de kuipjes in de verkoop. Ik twijfel nog.
trouwens, de impreza is weg. Die gaat naar Stuart als nieuwe Daily
En me GTcarb staat klaar om afgehaald te worden.
En ik ga mn eerste bordeaux GTI ook afvoeren. Dat ding is echt pokkekapot
En me GT injection gaat een beetje rusten in de garage. Ik ga zn verzekering opzeggen. véél werk aan, en ik wil terug een 5deurs daily.
En het kan wel eens heel goed zijn dat ik terug pimp ga rijden
beetje plaats maken zo, klinkt goed
AX-kopen is verslavend.
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
wow, dat zijn veel dingen!
stu in de pimpreza? gelijk maar een lier opzetten?
stu in de pimpreza? gelijk maar een lier opzetten?
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Haha, met 4wd komt ie miss. wat gemakkelijker uit de bagger...q01z wrote:wow, dat zijn veel dingen!
stu in de pimpreza? gelijk maar een lier opzetten?
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Ja, maar ik heb nu 4 auto's op de baan, en dat is een beetje te duur aan het worden. Zeker met mn rallyproject en nog met mn onderhoudsgeld thuis + huur schuur schiet er niet altijd veel meer over om nog te hobbiën en voor de rally zelf.q01z wrote:wow, dat zijn veel dingen!
stu in de pimpreza? gelijk maar een lier opzetten?
De GTI's zijn vrij goedkoop om te verzekeren door een clausule alleenbesturen, dus dat valt mee.
De impreza is de duurste (goeie 1000€/jaar), dus die moet weg. Aan de GT moet ook veel gedaan worden om hem te laten rijden, en gezien ik een 5deurs (type 1:P) wil zou ik dan liever de pimp terug opknappen. (= goedkopere wegenbelasting + verzekering) Het XSi-blok er in zou ook wel bruut zijn, maar dat ben ik nog niet zeker.
Er scheelde iets met de vbak van de pimp. Als die echt kapot is komt dat blok er waarschijnlijk direct in, want ik heb geen andere passende bak er voor. En als je dan toch bezig bent...
De impreza blijft nu nog een maandje op mn naam, en tegen dan wil ik toch wel dat de pimp terug kan rijden
Zo wil ik het in ieder geval nu wel. We zien nog hoe het gaat.
En ik zal stuart aanbevelen een lier te kopen. Strak plan infeite.
(de sport mag nog even rusten)
AX-kopen is verslavend.
Re: Fenwick (2 GT's, 2 GTI's, Sport, 1.1 TRE en een Impreza
Ik nodig je van harte uit eens met een schroevendraaier bij mij in de bodem van de Plaisir te komen prikken...q01z wrote:@fenwick, wat mij vooral opvalt.. is dat een ph1 welliswaar roest, maar niet doorzet..
Overigens, paars is echt de beste kleur voor een AX. Wat 'n cool ding!
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Gefeliciteerd met de sport!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
dankjewel!
Ik ben begonnen met de witte GTI wat onderhoud geven voor vroemdag. De volgende puntjes moeten aangepakt worden:
- nieuwe remblokken (de huidige blokjes zijn na +- 2000km op.)
- 2 nieuwe aandrijfassen (revisie infeite)
- koplampen fixen
- remslangen alweer vervangen
Het nieuwe blok zal nog niet af zijn tegen vroemdag. Het kan misschien wel, maar ik ga het eerst netjes roderen en geen risico's nemen en met een betrouwbaar blok rijden.
ik maak wel nog eens een fotootje
Ik ben begonnen met de witte GTI wat onderhoud geven voor vroemdag. De volgende puntjes moeten aangepakt worden:
- nieuwe remblokken (de huidige blokjes zijn na +- 2000km op.)
- 2 nieuwe aandrijfassen (revisie infeite)
- koplampen fixen
- remslangen alweer vervangen
Het nieuwe blok zal nog niet af zijn tegen vroemdag. Het kan misschien wel, maar ik ga het eerst netjes roderen en geen risico's nemen en met een betrouwbaar blok rijden.
ik maak wel nog eens een fotootje
AX-kopen is verslavend.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Voor de niet Belgen onder ons roderen = inrijdencitrofenwick wrote:..... eerst netjes roderen .........
Groetjes, Henk
Ps
Mocht je de kuipjes uit de Sport verkopen denk aan mij
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)
Na vroemdag gaan we de schuur eens goed poetsen, en daarna beginnen we aan project pimp part II. Een deel daarvan is ook andere voorstoelen. Ik twijfel nog welke ik er zal inzetten. Als ze weggaan laat ik je iets weten
Ah, en nieuws over de GT injection. Ik heb na lang twijfelen de kentekenplaat effectief ingediend. De kentekenplaat van de impreza wordt rond november overgezet op de pimp en dan gaat die dus terug rijden. Ik kijk er al naar uit om terug te kunnen rijden met mn eerste axje
ah, en de GTcarb is nu finaal dood Daarvan ga ik trouwens nog eens een fotootje posten om jullie er van te overtuigen dat die koets ondanks de vrij weinige roest toch hélemaal gaar was.
En om nog iets over het nieuwe blok te zeggen. We hebben gisteren het boeltje uitgeliterd en kwamen aan een compressieverhouding van 12.5:1 met een 1.6mm koppakking. We gaan dus niet anders kunnen dan de cilinderkop bewerken om tot een 11.0:1 maximaal te komen. (liefst ergens in de 10 dus)
De zuigers afdraaien is ook een optie, maar dat doe ik liever niet om het blok betrouwbaarder te houden.
Héél leerrijk dit alles
Ah, en nieuws over de GT injection. Ik heb na lang twijfelen de kentekenplaat effectief ingediend. De kentekenplaat van de impreza wordt rond november overgezet op de pimp en dan gaat die dus terug rijden. Ik kijk er al naar uit om terug te kunnen rijden met mn eerste axje
ah, en de GTcarb is nu finaal dood Daarvan ga ik trouwens nog eens een fotootje posten om jullie er van te overtuigen dat die koets ondanks de vrij weinige roest toch hélemaal gaar was.
En om nog iets over het nieuwe blok te zeggen. We hebben gisteren het boeltje uitgeliterd en kwamen aan een compressieverhouding van 12.5:1 met een 1.6mm koppakking. We gaan dus niet anders kunnen dan de cilinderkop bewerken om tot een 11.0:1 maximaal te komen. (liefst ergens in de 10 dus)
De zuigers afdraaien is ook een optie, maar dat doe ik liever niet om het blok betrouwbaarder te houden.
Héél leerrijk dit alles
AX-kopen is verslavend.