Eindelijk DorgersGTI16 ook aan de AX
Moderator: webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 62
- Joined: TueSep21, 2010 10:06:00 PM
- Location: Dirksland/ Achthuizen
Eindelijk DorgersGTI16 ook aan de AX
ZO eindelijk is het dan toch gebeurd,
Ik heb een AX
Misschien dat niet iedereen mij kent;
Dennis Orgers woonachtig in dirksland, 31 jaar, 2 kids en al dik 10 jaar bezig met het broedermerk peugeot en heb daarin alles wat rap is wel een keertje gehad en gereden. 106 rallyes, 205 1,1- 1,4- 1,9 - 1,9 mi16- 2,0 turbo, 405 mi16 306 xsi, s16 en GTI6 en cabrio met gti6 blok erin
De laatste is de uiteindelijke reden dat ik nu hier terecht kom, de cabrio heeft wat liefde nodig en ik kwam er steeds maar niet aan toe en de lijst werd steeds langer dus ik heb maar besloten om een winterbak te kopen en de cabrio te schorsen (en daarmee wat centen te besparen om de aanpassingen te maken.)
Dus begon ik mijn zoektocht naar iets lichts en goedkoops en bekend dan kom je al snel op de TU blokjes uit en aangezien ik zelf wel wat kan sleutelen iets goedkoop wat ik zelf nog kan opknappen en daarna lekker een wintertje mee rijden.
Ik heb destijds wel eens rondje over een industrieterein gereden met de wagen van bas volgens mij dus de ax was hoog op mijn lijstje naast een oudere 205
Dus vandaag ben ik langs geweest bij een AX uit 95 en heb deze ook gekocht,
Hij heeft wat liefde nodig maar dat komt helemaal goed, ik ga die van de week aanpakken en dan op naar de apk en dan kan de cabrio met winterslaap
MVG Dennis Orgers
aka DorgersGTI16
Ik heb een AX
Misschien dat niet iedereen mij kent;
Dennis Orgers woonachtig in dirksland, 31 jaar, 2 kids en al dik 10 jaar bezig met het broedermerk peugeot en heb daarin alles wat rap is wel een keertje gehad en gereden. 106 rallyes, 205 1,1- 1,4- 1,9 - 1,9 mi16- 2,0 turbo, 405 mi16 306 xsi, s16 en GTI6 en cabrio met gti6 blok erin
De laatste is de uiteindelijke reden dat ik nu hier terecht kom, de cabrio heeft wat liefde nodig en ik kwam er steeds maar niet aan toe en de lijst werd steeds langer dus ik heb maar besloten om een winterbak te kopen en de cabrio te schorsen (en daarmee wat centen te besparen om de aanpassingen te maken.)
Dus begon ik mijn zoektocht naar iets lichts en goedkoops en bekend dan kom je al snel op de TU blokjes uit en aangezien ik zelf wel wat kan sleutelen iets goedkoop wat ik zelf nog kan opknappen en daarna lekker een wintertje mee rijden.
Ik heb destijds wel eens rondje over een industrieterein gereden met de wagen van bas volgens mij dus de ax was hoog op mijn lijstje naast een oudere 205
Dus vandaag ben ik langs geweest bij een AX uit 95 en heb deze ook gekocht,
Hij heeft wat liefde nodig maar dat komt helemaal goed, ik ga die van de week aanpakken en dan op naar de apk en dan kan de cabrio met winterslaap
MVG Dennis Orgers
aka DorgersGTI16
Re: Eindelijk DorgersGTI16 ook aan de AX
werd tijd Dennis
maaruhm 'welkom' hier he..
waar blijven de foto's? mensen vinden dat altijd erg leuk als je een nieuwe AX hebt.. om foto's te kijken..
maaruhm 'welkom' hier he..
waar blijven de foto's? mensen vinden dat altijd erg leuk als je een nieuwe AX hebt.. om foto's te kijken..
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 62
- Joined: TueSep21, 2010 10:06:00 PM
- Location: Dirksland/ Achthuizen
Re: Eindelijk DorgersGTI16 ook aan de AX
Ik heb zelf nog geen foto's, sterker nog ik heb de wagen overgeschreven en betaald maar hij staat nog bij de mensen.
Ik ga hem van de week halen
Ik heb er ook nog een setje 13 inch winterbanden bijgekocht, ik ben helemaal happy
MVG Dennis
Ik ga hem van de week halen
Ik heb er ook nog een setje 13 inch winterbanden bijgekocht, ik ben helemaal happy
MVG Dennis
Re: Eindelijk DorgersGTI16 ook aan de AX
ziet er best goed uit zo op het oog
netjes Dennis
netjes Dennis
Re: Eindelijk DorgersGTI16 ook aan de AX
idd ziet er uit als een leuk autotje en welkom
Re: Eindelijk DorgersGTI16 ook aan de AX
Welkom Dennis ! Dat ziet er op de foto's uit als een mooie AX !
En wat zei de oogarts daarvan?q01z wrote:ziet er best goed uit zo op het oog
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Eindelijk DorgersGTI16 ook aan de AX
Welkom, en een leuke AX.
En tot ziens in Zolder
Groetjes, Henk
En tot ziens in Zolder
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Re: Eindelijk DorgersGTI16 ook aan de AX
Net en jong exemplaar zo te zien. Dit is nog meer lego dan een 205 of 306, dus dat zelf knutselen moet zeker goed komen. Onderdelen en tips/ondersteuning zijn via het forum ook makkelijk te regelen. Wat voor liefde heeft de ax nodig voor de apk? Remverschil achter en slechte massa achterlicht of minder "vanzelfsprekende" zaken? Bas z'n ax is trouwens niet helemaal vergelijkbaar met deze denk ik. (Slof vermoed ik trouwens, aangezien die meer over industrieterreinen scheurt dan normale km-ers maakt )
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 62
- Joined: TueSep21, 2010 10:06:00 PM
- Location: Dirksland/ Achthuizen
Re: Eindelijk DorgersGTI16 ook aan de AX
@ Brownny was inderdaad bas slof zijn wagen waarmee ik rondje aan het vlammen ben geweest in het zeeuwse,
De punten voor de apk zijn volgens het mannetje wat hun wagen had nagekeken
achterrem doet niets (even opmaken en nakijken)
einddemper middendemper verbinding gescheurd (paps even laten lassen)
1 band met maar 2,5 mm profiel (ik heb er een set winterbanden bij die zet ik dan om)
gat in het achterlicht (nieuwe zoeken op de sloop)
verder heeft hij wat roest net achter de koplampen en vind ik hem heel erg zwaar schakelen envoor de rest gewoon lekker rijden. ik ga hier echt alleen het minimale aan doen omdat het geen project auto moet gaan worden.
maarja dat heb ik met bijna alle wagens gezegd tegen mijn vrouw
De punten voor de apk zijn volgens het mannetje wat hun wagen had nagekeken
achterrem doet niets (even opmaken en nakijken)
einddemper middendemper verbinding gescheurd (paps even laten lassen)
1 band met maar 2,5 mm profiel (ik heb er een set winterbanden bij die zet ik dan om)
gat in het achterlicht (nieuwe zoeken op de sloop)
verder heeft hij wat roest net achter de koplampen en vind ik hem heel erg zwaar schakelen envoor de rest gewoon lekker rijden. ik ga hier echt alleen het minimale aan doen omdat het geen project auto moet gaan worden.
maarja dat heb ik met bijna alle wagens gezegd tegen mijn vrouw
Re: Eindelijk DorgersGTI16 ook aan de AX
2,5mm is aandachtspunt, geen afkeur
Re: Eindelijk DorgersGTI16 ook aan de AX
Die roest achter de koplampen hebben ze allemaal. Gratis koplampventilatie! . Je kan het dichtlassen (is wel het mooist), of glasvezelen (kan ook heel mooi zijn), of met Fertan (roestomvormer) de roest en eventuele gaten stabiliseren. Afkeur voor de APK is zo'n gat namelijk niet (geen dragend deel), maar als het te ver doorrot gaat je ruitenwissersproeitankje loszitten, en da's zo irritant.
Zwaar schakelen valt meestal heel makkelijk op te lossen, door even onder de AX te kruipen en dan wat WD40 vooraan bij de verbindingen van de schakelstangen te spuiten. Schakelt 'ie weer maandenlang zo strak als een maagd.
Oh enneh: welkom
En minimale profieldiepte moet 1,6mm zijn. Je mag van die ene band dus bijna nog een hele centimeter eraf rijden, voordat 't afkeur wordt.
Zwaar schakelen valt meestal heel makkelijk op te lossen, door even onder de AX te kruipen en dan wat WD40 vooraan bij de verbindingen van de schakelstangen te spuiten. Schakelt 'ie weer maandenlang zo strak als een maagd.
Oh enneh: welkom
En minimale profieldiepte moet 1,6mm zijn. Je mag van die ene band dus bijna nog een hele centimeter eraf rijden, voordat 't afkeur wordt.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Eindelijk DorgersGTI16 ook aan de AX
Een hele centimeter? Volgens mij hebben nieuwe banden een profieldiepte van een mm of 8? (Of je moet noppenbanden hebben? )Ceristimo wrote:En minimale profieldiepte moet 1,6mm zijn. Je mag van die ene band dus bijna nog een hele centimeter eraf rijden, voordat 't afkeur wordt.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 62
- Joined: TueSep21, 2010 10:06:00 PM
- Location: Dirksland/ Achthuizen
Re: Eindelijk DorgersGTI16 ook aan de AX
Ja dat roest had ik al begrepen dat ze dat allemaal hebben,
het is nog niet door maar als je er te lang naar kijkt is dat zo gebeurd volgens mij,
gelukkig is mijn vader lasser van beroep dus dat wordt weer een gezellig avondje samen klussen
voor de rest heb ik zelfs de luxe om over een brug te beschikken dus ik hoef niet eens te kruipen haha
komt helemaal goed zaterdag ga ik hem ophalen
MVG Dennis
het is nog niet door maar als je er te lang naar kijkt is dat zo gebeurd volgens mij,
gelukkig is mijn vader lasser van beroep dus dat wordt weer een gezellig avondje samen klussen
voor de rest heb ik zelfs de luxe om over een brug te beschikken dus ik hoef niet eens te kruipen haha
komt helemaal goed zaterdag ga ik hem ophalen
MVG Dennis
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 62
- Joined: TueSep21, 2010 10:06:00 PM
- Location: Dirksland/ Achthuizen
Re: Eindelijk DorgersGTI16 ook aan de AX
Zo de wagen staat in de loods, morgenmiddag ga ik alles eens goed bekijken op de brug en een inventaris maken wat ik allemaal nodig heb
MVG Dennis
MVG Dennis
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 62
- Joined: TueSep21, 2010 10:06:00 PM
- Location: Dirksland/ Achthuizen
Re: Eindelijk DorgersGTI16 ook aan de AX
Helaas nog niet echt tijd gehad om verder te kijken met de AX ivm werk,
wel heb ik vanochtend een setje andere achterlichten en oranje knipperlichten gekocht.
Ik weet dat ze er niet op horen maar ik vind oranje op een groene wagen zo gaaf staan en bij een garage bij mij om de hoek had een sloper staan met de knippers nog goed dus gelijk meegenomen.
Verder ben ik druk bezig geweest van de week om onze rallye klaar te maken voor vroemdag, de afgelopen 5 jaar is er geen dag bij geweest op zolder dat ik geen zwarte vlag heb gehad en of eraf ben gehaald. Nu vond ik van de week een originele einddemper in de loods en die heb ik er nu onder gezet, kan ik eindelijk weer de BMW's 325 gaan opjagen en ze voorbij, met het steeds lossen met de meetpunten kwam ik er niet voorbij, nu kunnen we gewoon volle polle doorrijden.
hopen op redelijk weer dat we op de semi's kunnen knallen in belgie
MVG Dennis
wel heb ik vanochtend een setje andere achterlichten en oranje knipperlichten gekocht.
Ik weet dat ze er niet op horen maar ik vind oranje op een groene wagen zo gaaf staan en bij een garage bij mij om de hoek had een sloper staan met de knippers nog goed dus gelijk meegenomen.
Verder ben ik druk bezig geweest van de week om onze rallye klaar te maken voor vroemdag, de afgelopen 5 jaar is er geen dag bij geweest op zolder dat ik geen zwarte vlag heb gehad en of eraf ben gehaald. Nu vond ik van de week een originele einddemper in de loods en die heb ik er nu onder gezet, kan ik eindelijk weer de BMW's 325 gaan opjagen en ze voorbij, met het steeds lossen met de meetpunten kwam ik er niet voorbij, nu kunnen we gewoon volle polle doorrijden.
hopen op redelijk weer dat we op de semi's kunnen knallen in belgie
MVG Dennis
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 62
- Joined: TueSep21, 2010 10:06:00 PM
- Location: Dirksland/ Achthuizen
Re: Eindelijk DorgersGTI16 ook aan de AX
Zo ook weer wat nieuws op het AX front,
na wat gekletst te hebben met marc op de vroemdag ben ik vandaag begonnen om de achterremmen van de ax,
op de lijst die ik erbij kreeg stond dat de achterremmen niet goed meededen.
Dus ik had alles besteld op ebay om zowel de kabels als de schoenen te vervangen,
vandaag samen met de eigenaar van de loods waar ik in sleutel begonnen, hij heeft meerdere trabantjes dus hij is aardig bekend met de trommelremmen.
Toen de trommel eraf was (toch de hamer marc haha) bleek dat de voeringen helemaal verglaasd waren en daarom niet geod meer remde, dus we hebben alles weer opgeschuurd en gangbaar gemaakt en weer terug gezet en alles remt weer naar behoren. dus dat valt weer mee.
daarna heb ik nog het injectiehuis eraf gehaald omdat die helemaal smerig was en ik had van de week een mooie how to gezien dus het ging als een speer,
het huis ligt nu in een bak met motorreiniger te weken en morgen ga ik alles weer terug bouwen en misschien nog de toplagers vervangen
MVG Dennis
na wat gekletst te hebben met marc op de vroemdag ben ik vandaag begonnen om de achterremmen van de ax,
op de lijst die ik erbij kreeg stond dat de achterremmen niet goed meededen.
Dus ik had alles besteld op ebay om zowel de kabels als de schoenen te vervangen,
vandaag samen met de eigenaar van de loods waar ik in sleutel begonnen, hij heeft meerdere trabantjes dus hij is aardig bekend met de trommelremmen.
Toen de trommel eraf was (toch de hamer marc haha) bleek dat de voeringen helemaal verglaasd waren en daarom niet geod meer remde, dus we hebben alles weer opgeschuurd en gangbaar gemaakt en weer terug gezet en alles remt weer naar behoren. dus dat valt weer mee.
daarna heb ik nog het injectiehuis eraf gehaald omdat die helemaal smerig was en ik had van de week een mooie how to gezien dus het ging als een speer,
het huis ligt nu in een bak met motorreiniger te weken en morgen ga ik alles weer terug bouwen en misschien nog de toplagers vervangen
MVG Dennis
Re: Eindelijk DorgersGTI16 ook aan de AX
met de hamer laten schrikken kan natuurlijk ook maar dat werkt niet altijd, dus die methode sla ik meestal over
maar mooi dat het meeviel!
maar mooi dat het meeviel!
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 62
- Joined: TueSep21, 2010 10:06:00 PM
- Location: Dirksland/ Achthuizen
Re: Eindelijk DorgersGTI16 ook aan de AX
Zo weer een beetje nieuws op het AX fornt,
ik heb van de week de toplager vervangen van de beide veerpoten,
daarbij heb ik ook de glijlager weer helemaal schoongemaakt en in geolied.
tevens kwam ik er achter dat er 1 aandrijfas lager olie lekte want onder de brug staat tegenwoordig een autoambulance en die verrade de lekkage met een mooi plasje.
dit heb ik dus gelijk verholpen tijdens het verwijderden van de veerpoten (ik vind het nog steeds een stom systeem met de fusseestukken vast aan de verpoten). Helaas is er tijdens het demonteren ook een stuurstangkogel gesneuveld en ik heb ik vanmiddag vervangen.
mijn vader kwam ook gezellig langs en die heeft de flens aan de middendemper vervangen door een zonder roestschade dus de einddemper kan er ook op als hij van mastenhose binnen is.
en gelijk hebben we bij een koplamp een nieuw stuk plaatstaal erin gelast (jaja een stukje 205 erin).
hier heb ik nog wel een vraagje over, wat is de beste manier om dit weer netjes af te werken qua ondersealing en steenslag endergelijke?
MVG Dennis Orgers
ik heb van de week de toplager vervangen van de beide veerpoten,
daarbij heb ik ook de glijlager weer helemaal schoongemaakt en in geolied.
tevens kwam ik er achter dat er 1 aandrijfas lager olie lekte want onder de brug staat tegenwoordig een autoambulance en die verrade de lekkage met een mooi plasje.
dit heb ik dus gelijk verholpen tijdens het verwijderden van de veerpoten (ik vind het nog steeds een stom systeem met de fusseestukken vast aan de verpoten). Helaas is er tijdens het demonteren ook een stuurstangkogel gesneuveld en ik heb ik vanmiddag vervangen.
mijn vader kwam ook gezellig langs en die heeft de flens aan de middendemper vervangen door een zonder roestschade dus de einddemper kan er ook op als hij van mastenhose binnen is.
en gelijk hebben we bij een koplamp een nieuw stuk plaatstaal erin gelast (jaja een stukje 205 erin).
hier heb ik nog wel een vraagje over, wat is de beste manier om dit weer netjes af te werken qua ondersealing en steenslag endergelijke?
MVG Dennis Orgers
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 62
- Joined: TueSep21, 2010 10:06:00 PM
- Location: Dirksland/ Achthuizen
Re: Eindelijk DorgersGTI16 ook aan de AX
Zo weer nieuws op het AX front,
ik kreeg vanmiddag een mailtje van mijn vrouw dat de einddemper binnen was,
Dus gelijk opgehaald en gelijk door naar de loods.
Het ophangen ging als een speer (toch wel handig 3 ophangpunten) en daarna heb ik de versnellingsbakolie weer in de bak gegooid en ben ik begonnen met de ingelaste plaat te gaan behandelen.
eerst hebben ik aan beide kanten met een lamellenschijf bewerkt zodat de lassen weer wat gladder waren en het omliggende plaatwerk blank.
daarna heb ik alles royaal in de ijzermenie gezet.
daarna met de verfbrander de drooging een handje geholpen haha
en daarna heb ik de alle lassen en randen ingesmeerd met carosseriekit.
nu laat ik alles lekker drogen en zondag ga ik de onderkant dan afwerken met anti steenslag spray en de bovenkant met primer en wat kleur.
Als hij dan klaar is ga ik volgende week een afspraak maken voor de apk en dan kunnen we gaan rijden.
ik zit er nog over te twijfelen om de wintervelgen even snel op te schuren en wit te spuiten
MVG Dennis
ik kreeg vanmiddag een mailtje van mijn vrouw dat de einddemper binnen was,
Dus gelijk opgehaald en gelijk door naar de loods.
Het ophangen ging als een speer (toch wel handig 3 ophangpunten) en daarna heb ik de versnellingsbakolie weer in de bak gegooid en ben ik begonnen met de ingelaste plaat te gaan behandelen.
eerst hebben ik aan beide kanten met een lamellenschijf bewerkt zodat de lassen weer wat gladder waren en het omliggende plaatwerk blank.
daarna heb ik alles royaal in de ijzermenie gezet.
daarna met de verfbrander de drooging een handje geholpen haha
en daarna heb ik de alle lassen en randen ingesmeerd met carosseriekit.
nu laat ik alles lekker drogen en zondag ga ik de onderkant dan afwerken met anti steenslag spray en de bovenkant met primer en wat kleur.
Als hij dan klaar is ga ik volgende week een afspraak maken voor de apk en dan kunnen we gaan rijden.
ik zit er nog over te twijfelen om de wintervelgen even snel op te schuren en wit te spuiten
MVG Dennis