en toen deed ie het weer niet...
ik heb in ieder geval op een bepaald moment 3V zien verschijnen, en als ik draaide zakte het voltage telkens in... met regelmaat.
De clue is volgens mij de kwaliteit van het draad, want hoe goed ik de boel nu ook bevestig, hij doet het nu niet meer...
cruisecontrol inbouwen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Re: cruisecontrol inbouwen
trouwens, dat "frutten" was alleen in de testopstelling hoor,
Ik heb goed afgewerkt soldeerwerk kapotgeknipt om een goeie testopstelling te krijgen

En... waarom zou gefrut speakerdraad niet kunnen werken? Ik weet alleen dat je dikker draad moet hebben als de hoeveelheid stroom (Ampere) groter wordt, en dat degelijke verbindingen belangrijk zijn zodat ze niet lostrillen tijdens het rijden, en solderen + krimpkous tegen oxidatie.
Maar dikker draad het verschil tussen wel of niet werken? Waarom?
Ik heb goed afgewerkt soldeerwerk kapotgeknipt om een goeie testopstelling te krijgen


En... waarom zou gefrut speakerdraad niet kunnen werken? Ik weet alleen dat je dikker draad moet hebben als de hoeveelheid stroom (Ampere) groter wordt, en dat degelijke verbindingen belangrijk zijn zodat ze niet lostrillen tijdens het rijden, en solderen + krimpkous tegen oxidatie.
Maar dikker draad het verschil tussen wel of niet werken? Waarom?
Re: cruisecontrol inbouwen
Dat is het leuke van stroom, je kan spanning meten maar zodra je het gaat belasten kan het zo maar weer weg zijn...
Speakerdraad, 5mm2 is prima voor speakers dus waarom niet in de auto voor stroom?
Speakerdraad, 5mm2 is prima voor speakers dus waarom niet in de auto voor stroom?

AX 11TRE 1988
Re: cruisecontrol inbouwen
Nieuwe draden getrokken, gesoldeerd, alles goed vastgezet en nagemeten.
Niks.
Heeft iemand nog een werkende sensor die ik eens een dag mag lenen??
Ik ga nu alles terugbouwen, dan voorlopg maar geen cruise control.
Niks.



Heeft iemand nog een werkende sensor die ik eens een dag mag lenen??
Ik ga nu alles terugbouwen, dan voorlopg maar geen cruise control.
Re: cruisecontrol inbouwen
Als je die sensor los wilt meten: zet dan even een weerstandje van 10k (bruin-zwart-oranje) tussen +12V en de signaaluitgang.
De meeste van deze sensoren hebben namelijk een zogenaamde 'open-collector' uitgang, die alleen maar in staat is om z'n uitgang naar massa te trekken. Daarom is een 'pull-up' weerstand nodig die een beginspanningsniveau aanbrengt op de signaaluitgang.
Overigens heb ik hier twee sensoren liggen waarvan er ook 1 dood is (vochtschade).
Met de andere sensor heb ik nog eens de aansluitgegevens gecontroleerd (die kloppen 100% !) en uitgezocht waarom je geen signaal lijkt te hebben. Even weerstandje erbij en dan zo je meer resultaat moeten hebben.
De meeste van deze sensoren hebben namelijk een zogenaamde 'open-collector' uitgang, die alleen maar in staat is om z'n uitgang naar massa te trekken. Daarom is een 'pull-up' weerstand nodig die een beginspanningsniveau aanbrengt op de signaaluitgang.
Overigens heb ik hier twee sensoren liggen waarvan er ook 1 dood is (vochtschade).

Met de andere sensor heb ik nog eens de aansluitgegevens gecontroleerd (die kloppen 100% !) en uitgezocht waarom je geen signaal lijkt te hebben. Even weerstandje erbij en dan zo je meer resultaat moeten hebben.

Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
