1:5,2 bij "normaal" snelwegtempo.
1:6,5 nu ik rustig aan doe en eens wat vaker rechts blijf hangen en 110 (gps) wel genoeg vind.
LPG wordt wel heel snel rendabel zo.
P.

Moderator: webmasters
Hoe verklaar je dan dat de auto wel remt op de motor als hij brandstof blijft inspuiten (en vonken).Laurent wrote:Maandag getankt... Kwam op krap 1:11... Met 'n Volcane waar ik van de zomer, raampjes open en dergelijke, 1:15 mee deed en met het minder warme weer 1:17 á 1:18. Oftewel, niet zoveel trappen en dergelijke. En oja, niet op de motor remmen, AXen schijnen de injectie niet af te sluiten waardoor je dus lekker 4000 rpm verbruik krijgt
jaHolländer wrote:Maar je bedoelt dat de energy die dat kost remt de auto af op de motor?
ja, maar het is juist dat de lucht tussen het gasklephuis en de kleppen "uitgerekt" word (vacuum dus) omdat er meer lucht aangezogen word door de inlaatslag dan dat er door de gasklep komt. dat vacuuum trekken kost een boel energie*.Holländer wrote: Maar is vacuüm niet makkelijker te compresseren dan gewone lucht?
dat geeft nietHolländer wrote:'k snap 't nog niet helemaal geloof ik...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Vooral mpi's ploffen zo lekker in de uitlaat (mits je een open pijp hebt)Happytree wrote:Hoe verklaar je dan dat de auto wel remt op de motor als hij brandstof blijft inspuiten (en vonken).
Wat je beweert is dus niet waar.