AlexanderB - AX 16V - Peugeot 309

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) motortroubles opgelost, p21

Post by Mastenhose »

degene wrote:Ik zou echt noooit die assen terugnemen van een marktplaatskoper.
Wens 'em succes met de verkoop.
Terugnemen niet nee, hooguit schikken o.i.d., wanneer duidelijk is dat ik in gebreke ben geweest...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 237
Joined: FriMay01, 2009 5:21:32 PM
Location: Rhenen

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) motortroubles opgelost, p21

Post by lindap89 »

Idd, Drachten is een beetje ver :P
En idd; is ook twijfelachtig... Verder zoeken is dan wel verstandig :) Als iemand nog asjes weet toevallig :D??
Weer op zoek naar Citroën

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) motortroubles opgelost, p21

Post by AlexanderB »

zo, weer een kleine update, ik wou even melden dat:

-auto rijd uitstekend
-met een vouwwagen dr achter is de acceleratie aardig gereduceerd.. ik kan me nu eindelijk inleven in de 1.0 rijders, qua power/weigt. :lol: toch ben ik nogsteeds wel de vlotste op de snelweg qua invoegen, mensen geven gewoon geen gas.. (ook niet op de rechte stukken, zat bijna bovenop iemand die met <50 invoegde, waar ik 95 reed, op een 120 stuk... :wall )
-bij wegrijden vanuit stilstand/remmen op de motor hoor ik soms een "kloenk", bij mn aankomende inspectierondje ff kijken, zit blijkbaar ergens speling.. (3e fuseekogel in 2 jaar? zal toch niet.. :()
-bij remmen op de motor ploft de motor behoorlijk in de uitlaat, en mn kleppen moeten nog eens goed gesteld worden. mogenlijk gerelateerd, ik maak me nog geen zorgen.
-ik bestel binnenkort nieuwe banden (waarschijnlijk Uniroyal Rainsport 2 in 195/45/r14)
-remkabels achter vervangen (zit er eentje bij die een beetje blijft haken, dat is gegarandeerd recept voor remverschil)
-ook ff checken voor roest aan de onderkant
-en dan apk gaan halen. :D ik ga voor "geen opmerkingen" en anders niet :)
-meneer de marktplaatskoper stuurt nu elke dag n mail om zn geld, terwijl ie eerst n week lang geen antwoord gaf op mn aanbod om zn geld terug te krijgen *na* dat ie zn assen terugstuurt.. pff.. :argue

Image
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) motortroubles opgelost, p21

Post by Mastenhose »

AlexanderB wrote:-meneer de marktplaatskoper stuurt nu elke dag n mail om zn geld, terwijl ie eerst n week lang geen antwoord gaf op mn aanbod om zn geld terug te krijgen *na* dat ie zn assen terugstuurt.. pff.. :argue
Ach, daarom zit er toch een 'block-functie' in je mailbox? ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI)

Post by AlexanderB »

bleh, nergens geen banden meer te krijgen in "mijn maat" (195/45r14) eens kijken wat nu, maybe dan toch maar cheape winterbanden (165/60r14) op mn GT-staal.

toerenteller werkt (2 draadjes omgewisseld) :D

ook het printje van de oliepijlmeter dr uit gehaald, het plan is om die uit te pluizen en aan te passen, zodat het een gecombineerde oliepijl-en-olietemperatuurmeter word, voor het starten oliepijl, met lopende motor olietemperatuur.

ik heb de datasheet van de betreffende chip al gevonden, en het kan in principe zo, maar ik moet eerst uitvissen wat de verschillen zijn tussen het voorbeeldcircuit en het daadwerkelijke, en dat zijn dr nogal wat (voornamelijk omdat ie ook het lampje achter de meter aan en uitdoet)

'nieuwe' antenne gemonteerd
'nieuwe' radiator uit een 306 gesloopt, eens kijken of die pas te maken is in een ax :)
Last edited by AlexanderB on SunSep04, 2011 10:21:27 PM, edited 1 time in total.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI)

Post by Losroyos »

je hebt het er maar weer druk mee zie ik al wel.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI)

Post by Terminal »

Welke draadjes heb jij omgewisseld om je toerenteller werkend te krijgen? :) Moet namelijk nog steeds het zelfde uitvoeren bij de GT
AX 11TRE 1988

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI)

Post by AlexanderB »

als je de tellerbak loshaalt, de gele stekker boven de toerenteller: de 2 draden die t dichtst bij het midden zitten. de ene is groen, de ander bruin. ik kreeg de stekker niet uit elkaar, dus ik heb ze doorgesneden en anders doorverbonden.

met foto: PDFde aangegeven positie en die dr naast omwisselen.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI)

Post by AlexanderB »

geldjes van mn bestelde banden (€260) komen weer terug, heb op MP n set van 2 gevonden die t zelfde merk/type zijn als wat ik nu heb, ik ga dan mn voorwielen achter leggen en die nieuwe banden komen dan op de huidige achterwielen (die momenteel op 1.7 en 2mm zitten, voor op 3.5) die komen achter. ook heb ik nog n set van 4, waarvan ik dr 2 voor zet, en als die kaal zijn, ik dr dus nog 2 heb :)
Last edited by AlexanderB on SunSep18, 2011 8:33:34 PM, edited 1 time in total.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) 150.000 km!

Post by AlexanderB »

nou, weer n mysterie opgelost, de ka-kloenk bij lastwisseling is weg.. in plaats daarvan is de motor maar helemaal van de motorsteun afgedonderd :X had ik nog geluk dat ie niet vast zat denk ik, anders had ik nou geen carterpan meer gehad..

:wall drempels in Drachten.. ging dr met 30-40 op, met 2 wielen los van de grond (en het bekende oh-k*t momentje), en toen BONKPRUTTELRATELRAMMEL.. blok van de steun af geschoten en lag tegen het chassis te ratelen, klonk net als n lekke uitlaat.

gelukkig was ie met de koevoet die nog achterin lag gemakkelijk weer op zn plek te lichten, nu alleen ff nieuwe moer voor dr op kopen..

/avontuur
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) 150.000 km!

Post by Losroyos »

je kan ook niks heel houden jij he :P

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) 150.000 km!

Post by AlexanderB »

ach, zie t zo, alles wat ik nu sloop, gaat niet nog eens stuk :lol:

waar ik veel meer van baal, is dat mn auto helemaal onder de steenslag en krassen zit.. :( echt zonde.. zelfs op t dak.. mja, nou niks meer aan te doen, die lak is gewoon veel te zacht. (2e wijze les: koop volgende keer n ax in een meer vergevende kleur.)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) 150.000 km!

Post by Ceristimo »

Dat zijn nu eenmaal de battle scars van bumperkleven...;) Op het moment dat je steenslag op je dak hebt weet je tenminste dat je er dicht genoeg op zat.

Ik heb het met Bruinwitje al geleerd, en doe het bij deze ook: Niet letten op roest, krassen, deuken en steenslag. Gewoon jezelf net zolang vertellen dat het er niet is totdat je het zelf geloofd. Je moet maar zo denken: de lak die mist komt het totaalgewicht alleen ten goede...Langzamer zal hij er niet door gaan. :D
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) 150.000 km!

Post by Mastenhose »

Ceristimo wrote:Dat zijn nu eenmaal de battle scars van bumperkleven...;) Op het moment dat je steenslag op je dak hebt weet je tenminste dat je er dicht genoeg op zat.

Ik heb het met Bruinwitje al geleerd, en doe het bij deze ook: Niet letten op roest, krassen, deuken en steenslag. Gewoon jezelf net zolang vertellen dat het er niet is totdat je het zelf geloofd. Je moet maar zo denken: de lak die mist komt het totaalgewicht alleen ten goede...Langzamer zal hij er niet door gaan. :D
Juist niet... Als je er écht dicht achter rijdt, halen die steentjes je dak niet, maar worden ze opgegeten door je bumper! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) 150.000 km!

Post by q01z »

hoe de fuck kan je nou je motorblok uit zn steun rijden, zat die niet vast ofzo??
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) 150.000 km!

Post by AlexanderB »

blijkbaar is die moer dr af getrild ofzo, dat verklaart gelijk die ka-kloenk bij remmen op de motor / daarna weer gas geven...
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) 150.000 km!

Post by q01z »

*mompelt iets van Locktite en aandraaimomenten en schud met zn hoofd
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) 150.000 km!

Post by AlexanderB »

wasn't me :P maar komt goed..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) 150.000 km!

Post by PeterM »

Bij cup GTI's brak de bout door de baksteun vaak af, dan ligt de boel ook beneden. Het loslopen van die bout ondanks loctite ben ik ook al regelmatig tegengekomen dus niet echt uitzonderlijk.

Je constuctie met oliepeil en temp is ook iets standaard psa voor. In zx16v of zo zat een combi meter met eerst peil en daarna oliedruk, zelfs mooi de druk schaal waarvan het lampje pas later aan ging.

P. :D
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GTI) 150.000 km!

Post by AlexanderB »

ja.. gelukkig is t dit keer niet de bakzijde, want dan had ie op n karretje terug gekund.. :P ik draai dr dit keer gewoon zo'n nylock moer op, is t gelazer ook afgelopen. (t was n gewone)

ik heb lopen zoeken, maar niemand die weet waar die in zouden moeten zitten.. 16v dus? dat word sloperijen afzoeken, want daar zijn dr al niet zoveel van..
ik kan ook gewoon t huidige printje aanpassen, de chip die dr op zit heeft de functionaliteit, alleen moet die verlichtings-timer dr dan uit..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Post Reply