wellicht leuke starter? dat andere mensen die Citroën gerelateerde weekendjes of dagen of dingen meemaken hieronder kunnen mikken oid?
maar goed;
afgelopen vrijdagmorgen werd ik gebeld door mijn vader... de GSA was zonder noemenswaardige punten goedgekeurd voor de APK! Positief dus! Hij vroeg vervolgens gelijk of ik de volgende dag wat te doen had, omdat hij wat anders op het oog had..
dus ik s'avonds van Wemeldinge naar Scharendijke gereden met de AX.. zodat we de volgende dag vroeg weg konden.
zaterdagochtend vroeg opgestaan en onszelf in de Xsara Break gehesen, opweg naar het plaatsje Bears (leuke voor google maps, staat namelijk niet op de kaart

daar aangekomen viel ons oog op een werkelijk schitterende GSA Break '84, na een korte proefrit hebben we maar besloten die mee te nemen! De man vertelde ons dat hij nog meer had, dus maar een rondje gelopen over het terein... een HY-paardentrailer.. nog een GSA berline... een Ami8... hij had genoeg!
toch maar bij de GSA Break gehouden... dus weer opweg terug naar Zeeland, om halverwege even een kopje koffie te doen bij de familie Slof en daar Bas_S gelijk maar op te pikken.
Gistermorgen ging vervolgens rond half8 smorgens de wekker.. om daarna rond kwart over 8 slaperig in de 'oude' GSA te stappen, voor een ritje richting de Citroenbeurs in Noord-Frankrijk, bij Lille..
Het leuke van die beurs is, dat als je met een klassieke Citroën aan komt rijden, je gewoon gratis naar binnen mag en je auto op het terein kan parkeren!
Het idee van de beurs was een ode aan de wankelmotor... echter was er op de beurs aardig te merken dat het niet zo'n succes geweest is

de beurs is echt een aanrader, het is super gezellig en een hoop andere dingen/auto's als dat je hier op de beurzen tegenkomt.. uiteraard weinig AX spul (wel type1 achterlichten voor 25,- ps en wat uitlaten en een setje voorschermen)
na een paar uurtjes rondgelope toch maar weer met de GSA terug naar huis.. om daarna met de Xsara bas nog even thuis af te gooien..
kleine 1500km aan citroenkm's dit weekend

w'dinge scharendijke 40km
scharendijke bears 325km -> scharendijke 650 totaal
scharendijke lille 225 -> scharendijke 450km
scharendijke nieuwveen 150 -> w'dinge 350km
met als gevolg;
te koop:
1 gsa special '81
1 xsara break hdi110 '03
1 bx 1.6tzi '91