Heerlijk Citroen weekendje :)

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
q01z
Total admin
Total admin

Heerlijk Citroen weekendje :)

Post by q01z »

ff klein lulverhaaltje hoor..
wellicht leuke starter? dat andere mensen die Citroën gerelateerde weekendjes of dagen of dingen meemaken hieronder kunnen mikken oid?

maar goed;
afgelopen vrijdagmorgen werd ik gebeld door mijn vader... de GSA was zonder noemenswaardige punten goedgekeurd voor de APK! Positief dus! Hij vroeg vervolgens gelijk of ik de volgende dag wat te doen had, omdat hij wat anders op het oog had..
dus ik s'avonds van Wemeldinge naar Scharendijke gereden met de AX.. zodat we de volgende dag vroeg weg konden.

zaterdagochtend vroeg opgestaan en onszelf in de Xsara Break gehesen, opweg naar het plaatsje Bears (leuke voor google maps, staat namelijk niet op de kaart :D) maar schuin onder Leeuwarden dus..
daar aangekomen viel ons oog op een werkelijk schitterende GSA Break '84, na een korte proefrit hebben we maar besloten die mee te nemen! De man vertelde ons dat hij nog meer had, dus maar een rondje gelopen over het terein... een HY-paardentrailer.. nog een GSA berline... een Ami8... hij had genoeg!

toch maar bij de GSA Break gehouden... dus weer opweg terug naar Zeeland, om halverwege even een kopje koffie te doen bij de familie Slof en daar Bas_S gelijk maar op te pikken.

Gistermorgen ging vervolgens rond half8 smorgens de wekker.. om daarna rond kwart over 8 slaperig in de 'oude' GSA te stappen, voor een ritje richting de Citroenbeurs in Noord-Frankrijk, bij Lille..
Het leuke van die beurs is, dat als je met een klassieke Citroën aan komt rijden, je gewoon gratis naar binnen mag en je auto op het terein kan parkeren!

Het idee van de beurs was een ode aan de wankelmotor... echter was er op de beurs aardig te merken dat het niet zo'n succes geweest is :P 2 M35's (waaronder 1 fantastisch mooie van Sander Alderink) en 2 GS birotors... echter wel heeeeel veel andere Citroens, 2 fantastische AX-en en een medeforumlid.. Jerry!
de beurs is echt een aanrader, het is super gezellig en een hoop andere dingen/auto's als dat je hier op de beurzen tegenkomt.. uiteraard weinig AX spul (wel type1 achterlichten voor 25,- ps en wat uitlaten en een setje voorschermen)

na een paar uurtjes rondgelope toch maar weer met de GSA terug naar huis.. om daarna met de Xsara bas nog even thuis af te gooien..

kleine 1500km aan citroenkm's dit weekend :)
w'dinge scharendijke 40km
scharendijke bears 325km -> scharendijke 650 totaal
scharendijke lille 225 -> scharendijke 450km
scharendijke nieuwveen 150 -> w'dinge 350km

met als gevolg;
te koop:
1 gsa special '81
1 xsara break hdi110 '03
1 bx 1.6tzi '91
Image

q01z
Total admin
Total admin

Re: Heerlijk Citroen weekendje :)

Post by q01z »

foto's vh 'evenement'

Image
'oude' GSA van mn vader

Image
'nieuwe' GSA van mn vader, gefotograveerd vanuit de xsara break

Image
gewoon, omdat het vet is

Image
oud en nieuw samen op het pad

Image
stukje HY nodig iemand?

Image
mooie velgen onder die Visa

Image
Image

Image
Romy... ik had m zo voor je mee willen nemen! :D een echte Huilez...

Image
redelijk druk, ondanks het weer..

Image
Image

Image
cute!

Image
euhm, das best duur...

Image
nieuwe krukas iemand? met origineel garantiecertificaat... je zou er eigenlijk voor de lol mee terug moeten gaan :D

Sander had leuke dingen bij... een nieuwstaat M35 en ook deze MX2
Image
in het begeleidend schrijven stond oa 'the brakes do slow you down a bit'...

geen vlekken maken op je scherm nu! Dus eerst een doekje pakken en dan pas de spoiler openen...
Spoiler Tuning:
Image
Image
Image
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

Altijd leuk zo'n weekendjes :)

Die laatste is wel ff kwijlen. Wat is ie mooi zeg.

Ik denk dat het maximaal aantal ax-Citroën-gerelateerde km's in 1 dag van mij rond de 900-950km ligt.

Ik moest nog een paar dingen ophalen/wegbrengen en besloot om alles samen te doen.
Ik vertrok in de ochtend naar Gent om een motortakel terug te brengen naar een vriend. Van daar uit ben ik naar het noorden vertrokken, namelijk Sneek. Daar een pak onderdelen opgepikt en nog wat praatjes gemaakt.
Dan naar Jordi gereden om wat onderdeeltjes op te pikken, en van daaruit naar een huwelijksfeest vertrokken.
Eind die dag had ik dik in de 900km's. Was nog met de AX TRE. Toen wist ik wel dat hij te vertrouwen was.
AX-kopen is verslavend.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Leuk verslag Marc! Mooie foto's ook!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

aaaaaaaaaaaaaaaaaaah een veewagen HY voor 1000! hebbbbbbuhhhhhh :(

Die ax exclusive is prachtig :)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

grietje wrote:aaaaaaaaaaaaaaaaaaah een veewagen HY voor 1000! hebbbbbbuhhhhhh :(

Die AX exclusive is prachtig :)
Volgens mij is dit geen exclusive, maar een gewone GT met een lederen interieur?
Een exclusive heeft geen striping, zwarte skirts en is niet in deze kleur geleverd.
AX-kopen is verslavend.

Post Reply