Henk Bats (AX 11E S6 '89 - AX 14GT S6 '89 - CX 25RI '85)
Moderator: webmasters
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)
Vandaag maar weer eens geklust aan de GT, ik had al een tijdje last van wat zompige remmen en dacht dat ontluchten mogelijk de oplossing zou zijn.
Eerst maar is even de voorremblokken bekeken en het resultaat is dat deze voor Zolder vervangen moeten worden.
Nadat de achtertrommen was gedemonteerd en bekeken heb ik besloten om achter alles maar is te vervangen, nieuwe remcilinders en remschoenen.
Hier een paar plaatjes;
Toen alles ontlucht was en de handrem weer gesteld bleek dat de hoofdremcilinder ook niet helemaal fris meer is, dat wordt komende week een nieuwe bestellen en de volgende klus kan beginnen
Voor de rest van de foto's KLIK HIER
Groetjes, Henk
Eerst maar is even de voorremblokken bekeken en het resultaat is dat deze voor Zolder vervangen moeten worden.
Nadat de achtertrommen was gedemonteerd en bekeken heb ik besloten om achter alles maar is te vervangen, nieuwe remcilinders en remschoenen.
Hier een paar plaatjes;
Toen alles ontlucht was en de handrem weer gesteld bleek dat de hoofdremcilinder ook niet helemaal fris meer is, dat wordt komende week een nieuwe bestellen en de volgende klus kan beginnen
Voor de rest van de foto's KLIK HIER
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)
Hey ... fijn om te weten dat jullie weer veilig in ons dorpje zijn ...
Ik ga er vanuit dat jullie een fijne vakantie hebben gehad ....
Ik ga er vanuit dat jullie een fijne vakantie hebben gehad ....
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)
Lekker geklust Henk! Zag 't al op Facebook!
Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)
Zo meteen weer goed bezig. Blijft het een mooie GT zeg.
Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)
Ziet er weer super uit.
Altijd leuk om de foto's van zo'n klusdagje te bekijken.
En remt het beter???
Altijd leuk om de foto's van zo'n klusdagje te bekijken.
En remt het beter???
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)
Merk er niet zo veel van, achter meer uit voorzorg vervangen.J5 wrote:Ziet er weer super uit.
Altijd leuk om de foto's van zo'n klusdagje te bekijken.
En remt het beter???
Wel gelijk een nieuwe hoofdremcilinder besteld en een set voorremblokken van een iets betere kwaliteit.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)
ik snap echter het werk met de hamer niet.
Een remschoenenset of complete set met cilinders mag toch echt compleet geleverd worden met nieuwe veren en clipjes om de schoentjes vast te zetten.
(in ieder geval ik krijg alles geleverd als een set)
Een remschoenenset of complete set met cilinders mag toch echt compleet geleverd worden met nieuwe veren en clipjes om de schoentjes vast te zetten.
(in ieder geval ik krijg alles geleverd als een set)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)
Deze set hadden we nog liggen ooit met nog meer onderdelen overgenomen van een clublid.Joost wrote:ik snap echter het werk met de hamer niet.
Een remschoenenset of complete set met cilinders mag toch echt compleet geleverd worden met nieuwe veren en clipjes om de schoentjes vast te zetten.
(in ieder geval ik krijg alles geleverd als een set)
Dit was nooit gekocht als een complete set maar wel goed te gebruiken, bestond uit 2 apart verpakte cilinders en een set van 4 losse remschoenen, het overzetten van de verschillende delen was vrij eenvoudig te doen.
En waarom andere kopen als je alles in huis hebt?
Moet wel zeggen dat ik deze set persoonlijk nooit gekocht zou hebben omdat de prijs van een complete set bijna even duur is.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)
ik snap hem.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)
Vanavond de vorige week gestarte remrevisie tot een geslaagd einde probern te brengen.
De hoofdremcilinder moest nog vervangen worden wat snel ging.
Met het terugzetten van de veerpootbrug sloeg het noodlot toe.......
Tapeindje afgebroken, gevolg de rechtervoorpoot moest gedemonteerd worden
Nadat er een nieuw tapeindje inzat alles weer monteren, ondertussen schoot de aandrijfas ook nog even uit de bak met als gevolg een plas olie.
Morgen nog even verder ontluchten, de v-bak een beetje bij vullen en dan hoop ik dat de rem problemen opgelost zijn.
Voor de rest van de foto's KLIK HIER
Groetjes, Henk
De hoofdremcilinder moest nog vervangen worden wat snel ging.
Met het terugzetten van de veerpootbrug sloeg het noodlot toe.......
Tapeindje afgebroken, gevolg de rechtervoorpoot moest gedemonteerd worden
Nadat er een nieuw tapeindje inzat alles weer monteren, ondertussen schoot de aandrijfas ook nog even uit de bak met als gevolg een plas olie.
Morgen nog even verder ontluchten, de v-bak een beetje bij vullen en dan hoop ik dat de rem problemen opgelost zijn.
Voor de rest van de foto's KLIK HIER
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Ziet er weer prima uit Henk.
En netjes met handschoenen. Nog nooit zulk agressief spul meegemaakt als dot4.
Alleen balen van dat boutje.
Wat wordt er nu precies met de föhn (?) gedaan op het reservoirtje?
Droogstoken?
En netjes met handschoenen. Nog nooit zulk agressief spul meegemaakt als dot4.
Alleen balen van dat boutje.
Wat wordt er nu precies met de föhn (?) gedaan op het reservoirtje?
Droogstoken?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re:
Rio97 wrote:En netjes met handschoenen.
Tot ongeveer de helft van de tijd is het goed gegaan maar daarna werden ze door ons beide al weer vergeten met weer lekker zwarte en vette handen tot gevolg... Al zijn we in de buurt van DOT4 wel vrij consequent met handschoenen want het is inderdaad troep van de bovenste richel...
Die heb ik uitgespoeld met heet water, laten weken in een bak met BioTex en daarna nog eens uitgespoeld tot er geen sop meer uitkwam. Omdat het water in de kamertjes blijft hangen en hij tocht echt dróóg moet zijn heb ik hem met de föhn drooggestookt tot hij zo heet was dat er echt geen druppel meer in kon zitten.Rio97 wrote:Wat wordt er nu precies met de föhn (?) gedaan op het reservoirtje?
Droogstoken?
Om het geheel af te maken ook de dop uiteraard netjes schoon gesopt... al was het alleen al om alle bezinksel uit het vlotterkamertje te krijgen.
Goed bezig!
Biotex is echt prima om van alles en nogwat mee op te lossen en te verwijderen.
De paar keer dat ik de remvloeistof ververste maakte ik het reservoir schoon met keukenpapier.
Biotex is echt prima om van alles en nogwat mee op te lossen en te verwijderen.
De paar keer dat ik de remvloeistof ververste maakte ik het reservoir schoon met keukenpapier.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)
Ziet er weer netjes uit. Autotje is er weer helemaal klaar voor dus
Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)
Goed bezig, maar waarom niet meteen die grote pot van het remsysteem vervangen? dat is toch pure porno van de bovenste plank als die ook vernieuwd is?
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)
Deze AX is niet voor het mooi maar voor het rijplezier en alles wat nog goed werkt wordt niet vervangen.DuFF wrote:Goed bezig, maar waarom niet meteen die grote pot van het remsysteem vervangen? dat is toch pure porno van de bovenste plank als die ook vernieuwd is?
Ik heb er wel even over gedacht om de rembekrachtiger te demonteren en weer netjes zwart te maken, misschien komt dat nog wel een keer.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)
Heerlijk om naar die foto's te kijken, resultaat is gewoon weer fantastisch!
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)
Goed bezig Henk! Dat zullen weer een hoop veilige kilometers worden
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Henk Bats (AX 1.1E S6 '89 & AX 1.4GT S6 '89)
Vanmorgen begon de grote frustratie het even remblokken vervangen
KLIK HIER om naar het frustratie topic te gaan
Uiteindelijk is het goed gekomen met een nieuwe set blokken compleet met bevestigings materiaal.
Ook de motorolie vervangen en tenslotte ook de remmen nog een keer ontlucht.
De foto's dan maar want die zeggen meer dan woorden.
De oude set blokken
De nieuwe blokken die de frustratie veroorzaakten
Oud en nieuw, zoek de verschillen
De 2e nieuwe set was wel compleet
Tijden een proefrit heeft Michel nog wat plaatjes geschoten in Nesselande
Voor de rest van de foto's KLIK HIER
Groetjes, Henk
KLIK HIER om naar het frustratie topic te gaan
Uiteindelijk is het goed gekomen met een nieuwe set blokken compleet met bevestigings materiaal.
Ook de motorolie vervangen en tenslotte ook de remmen nog een keer ontlucht.
De foto's dan maar want die zeggen meer dan woorden.
De oude set blokken
De nieuwe blokken die de frustratie veroorzaakten
Oud en nieuw, zoek de verschillen
De 2e nieuwe set was wel compleet
Tijden een proefrit heeft Michel nog wat plaatjes geschoten in Nesselande
Voor de rest van de foto's KLIK HIER
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl