Ik zag gisteren een 106 rijden waarvan de achterwielen duidelijk scheef stonden. Dat zette me aan het denken.
- In hoeverre is het zinvol om meer wielvlucht op de achterwielen te zetten?
- Kan op de achteras sowieso wel gesleuteld worden aan de wielvlucht? Of reed reed die Saxo gewoon rond met verrotte wiellagers?
- Als dat wel kan, hoe moet dat dan?
af te stellen niet nee, maar als je echt graag wilt kan je natuurlijk wel goed verhitten en krom trekken.. maar dat is niet goed voor de kracht en lukt ook nooit netjes.. maar het kan wel!
Dat kan niet met een standaard ax of 106 as, daarvoor heb je een double wishbone constructie voor nodig of iets dergelijks. Bij de voorwielen kan dit wel met een adapterplaatje bovenop je voorpoten d8 ik.
Standaard is dit niet af te stellen. Voor kan het met die adapterplaten.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Die wielvlucht waar we het over hebben zie je ook vaak op race-auto's en met name op toerwagens. Nu heb ik een paar foto's van cup-saxo's opgezocht en zie daar geen wielvlucht achter. Voor wel geloof ik.