verkeerde remklauwen/fuseestuk ??
Moderators: denny, vtspower, webmasters
verkeerde remklauwen/fuseestuk ??
hallo daar ,
kort na de aankoop van mn ax heb ik de remblokken vervangen, toen was me al gelijk opgevallen dat het fuseestuk in combinatie met de remklauw niet klopt, maar omdat ik onderstussen met staal aan het remmen was heb ik ze toch maar vervangen.
afgelopen weekend heb ik een setje girling klauwen geleend van mastenhose in de hoop dat dat misschien de oplossing was, nee dus... met de girling klauwen zit ongeveer 25 procent van de remblokken op de schijf, en met de ate klauw (die er onderzat bij de aankoop (nog steeds trouwens) raken de blokken de schijf ongeveer voor 70 procent.
ik heb aan de onderkant van mn remschijf een groot verroest/ongebruikt stuk schijf, en het bovenste gedeelt van mn blokken is ook nog ongebruikt.
de diameter van m'n schijf is 247 dus daar zou het niet aan mogen liggen
nu dus de vraag: rappapam rappapam....: herkent één van jullie het fusseestuk of de remklauw, of wie weet de oplossing voor dit probleem, grotere schijven monteren blijft een optie, maar ik heb liever dat het gewoon is hoe het 'hoort'
futuws:
alvast bedankt
kort na de aankoop van mn ax heb ik de remblokken vervangen, toen was me al gelijk opgevallen dat het fuseestuk in combinatie met de remklauw niet klopt, maar omdat ik onderstussen met staal aan het remmen was heb ik ze toch maar vervangen.
afgelopen weekend heb ik een setje girling klauwen geleend van mastenhose in de hoop dat dat misschien de oplossing was, nee dus... met de girling klauwen zit ongeveer 25 procent van de remblokken op de schijf, en met de ate klauw (die er onderzat bij de aankoop (nog steeds trouwens) raken de blokken de schijf ongeveer voor 70 procent.
ik heb aan de onderkant van mn remschijf een groot verroest/ongebruikt stuk schijf, en het bovenste gedeelt van mn blokken is ook nog ongebruikt.
de diameter van m'n schijf is 247 dus daar zou het niet aan mogen liggen
nu dus de vraag: rappapam rappapam....: herkent één van jullie het fusseestuk of de remklauw, of wie weet de oplossing voor dit probleem, grotere schijven monteren blijft een optie, maar ik heb liever dat het gewoon is hoe het 'hoort'
futuws:
alvast bedankt
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: verkeerde remklauwen/fuseestuk ??
Raar is ook dat je met 247mm massief rijdt (hadden we 't al over gehad).
Kan niet plaatsen waar je veerpoten van afkomstig zijn, de bevestigingspunten van je remklauw staan in ieder geval verder naar buiten dan bij een GTI-pootje...
Kan niet plaatsen waar je veerpoten van afkomstig zijn, de bevestigingspunten van je remklauw staan in ieder geval verder naar buiten dan bij een GTI-pootje...
Re: verkeerde remklauwen/fuseestuk ??
Ha Jelle
Nog steeds niet gevonden dus...
Geventileerde sxhijven passen niet? Het lijkt mij een saxodieselpoot..
Volgens mij heb ik nog een setje dieselpoten liggen, die zou ik dan even op moeten meten!
Nog steeds niet gevonden dus...
Geventileerde sxhijven passen niet? Het lijkt mij een saxodieselpoot..
Volgens mij heb ik nog een setje dieselpoten liggen, die zou ik dan even op moeten meten!
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: verkeerde remklauwen/fuseestuk ??
eeuh.. GT PH1 poten voor 258mm massieve remmen? als je dr dan 247mm (GT ph2/diesel) schijven op zet... dan krijg je dit.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: verkeerde remklauwen/fuseestuk ??
De poten zouden idd Ph.1 GT kunnen zijn, schijven zouden dan van een ZX af moeten komen, want een AX GT/Diesel heeft 3-gaats...AlexanderB wrote:eeuh.. GT PH1 poten voor 258mm massieve remmen? als je dr dan 247mm (GT ph2/diesel) schijven op zet... dan krijg je dit.
Daarbij, GT/Diesel klauwen zijn anders en daar gaan andere blokken in...
Re: verkeerde remklauwen/fuseestuk ??
Daar moest ik ook als eerst aan denken. Maar niet alleen de remschijf is 4gaats. Ook de hub .. En ik dacht niet dat je die zo 1-2-3 vervangt op een poot. Anders was ombouwen naar 4gaats nog nooit zo makkelijk, als je dezelfde poot kon houden.Mastenhose wrote:De poten zouden idd Ph.1 GT kunnen zijn, schijven zouden dan van een ZX af moeten komen, want een AX GT/Diesel heeft 3-gaats...AlexanderB wrote:eeuh.. GT PH1 poten voor 258mm massieve remmen? als je dr dan 247mm (GT ph2/diesel) schijven op zet... dan krijg je dit.
Daarbij, GT/Diesel klauwen zijn anders en daar gaan andere blokken in...
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: verkeerde remklauwen/fuseestuk ??
ombouw is ook vet makkelijk, niet moeilijker dan wiellager vervangen. een bekende combo is bijvoorbeeld diesel(/GT ph2) poot + 4gaats fusee + 247mm geventileerde schijf + GTI (/peug 106 XSI) remklauw. heb je alleen niet die montagepuntjes voor een GTI antirollbar, maar je kan wel altijd n GT antirollbar op je draagarmen zetten. ik vermoed dat dit hetzelfde is, maar dan met of de verkeerde poot, of de verkeerde remklauw.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: verkeerde remklauwen/fuseestuk ??
ik vind deze eigenlijk wel goed gevonden...AlexanderB wrote:eeuh.. GT PH1 poten voor 258mm massieve remmen? als je dr dan 247mm (GT ph2/diesel) schijven op zet... dan krijg je dit.
maar, probleem wordt dan dus wslijk dat je geen passende schijven gaat vinden?
Re: verkeerde remklauwen/fuseestuk ??
4 gaats 258mm schijven ... van bijvoorbeeld een BMW E30?
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: verkeerde remklauwen/fuseestuk ??
niet geventileerd met 4x108 steek? don't think so..
ik zou proberen te achterhalen of het de poot of de klauw is, en de boosdoener vervangen...
(of kijken of je 3gaats 258 schijven dr op krijgt, fisiek gezien, dan kan je ze omboren naar viergaats...)
ik zou proberen te achterhalen of het de poot of de klauw is, en de boosdoener vervangen...
(of kijken of je 3gaats 258 schijven dr op krijgt, fisiek gezien, dan kan je ze omboren naar viergaats...)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: verkeerde remklauwen/fuseestuk ??
Of de naaf omboren naar 3 gaats
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: verkeerde remklauwen/fuseestuk ??
moet je ook gelijk nieuwe velgen kopen, altijd de meest voordelige optie kiezen he
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: verkeerde remklauwen/fuseestuk ??
Dan zou ik lekker een setje Saxo-pootjes kopen en daar je veerschotels, veren, etc. op omzetten...AlexanderB wrote:moet je ook gelijk nieuwe velgen kopen, altijd de meest voordelige optie kiezen he
(Denk dat Saxo/106 voorpootje gemakkelijker te vinden is dan een AX GTI-pootje...)
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: verkeerde remklauwen/fuseestuk ??
waarschijnlijk... overigens heb ik nog n setje te koop staan
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: verkeerde remklauwen/fuseestuk ??
jezus zeg wat een reacties, hahahaha
allemaal bedankt voor de hulp
heb er even over na zitten denken en denk dat ik gewoon gelijk de gehele poot een remmerij vervang, had vandaag een mooi setje 106 s1 rallye voorpoten + fuseestukken te koop zien staan.
in hoeverre gaat dit passen, is het zo simpel als gewoon monteren op draagarm onderin en carosserie bovenin, of moet het één en ander worden over gezet zoals de bovenste veerschotels??, ik hoor van meerdere kanten dat in principe ''alles'' met elkaar uit te wisselen is maar lijkt mij dat ergens toch een grens ligt ??
allemaal bedankt voor de hulp
heb er even over na zitten denken en denk dat ik gewoon gelijk de gehele poot een remmerij vervang, had vandaag een mooi setje 106 s1 rallye voorpoten + fuseestukken te koop zien staan.
in hoeverre gaat dit passen, is het zo simpel als gewoon monteren op draagarm onderin en carosserie bovenin, of moet het één en ander worden over gezet zoals de bovenste veerschotels??, ik hoor van meerdere kanten dat in principe ''alles'' met elkaar uit te wisselen is maar lijkt mij dat ergens toch een grens ligt ??
Re: verkeerde remklauwen/fuseestuk ??
de veerschotels van een 106 zijn volgens mij groter, waardoor de schotel en veer niet in de turret van de AX passen..
kan je beter kijken naar een setje GTI poten?
ik heb hier 2 setjes 4 gats voorpoten liggen.. 1 seje GTI en 1 setje 'ietsanders', waar geventileerde 247 schijven oppassen met de standaard girling klauwen (of peug405 klauwen waarmee ik rij)
past er niet iets bij je werk uit het schap?
kan je beter kijken naar een setje GTI poten?
ik heb hier 2 setjes 4 gats voorpoten liggen.. 1 seje GTI en 1 setje 'ietsanders', waar geventileerde 247 schijven oppassen met de standaard girling klauwen (of peug405 klauwen waarmee ik rij)
past er niet iets bij je werk uit het schap?
Re: verkeerde remklauwen/fuseestuk ??
is dat niet 4x115??degene wrote:4 gaats 258mm schijven ... van bijvoorbeeld een BMW E30?
zou in principe moeten passen aangezien de wielnaaf dezelfde diameter heeft, weet alleen niet of ik zo fan ben van de schijven omboren , plus dat ik denk dat je niet genoeg plek heb, denk dat de originele gaten in de weg zitten..AlexanderB wrote:niet geventileerd met 4x108 steek? don't think so..
ik zou proberen te achterhalen of het de poot of de klauw is, en de boosdoener vervangen...
(of kijken of je 3gaats 258 schijven dr op krijgt, fisiek gezien, dan kan je ze omboren naar viergaats...)
hahahaha no way ben verliefd op m'n speedlinesdegene wrote:Of de naaf omboren naar 3 gaats
Last edited by Sticky'91 on ThuAug25, 2011 10:44:19 PM, edited 1 time in total.
Re: verkeerde remklauwen/fuseestuk ??
misschien een setje bilsteins van een 993 4s ?q01z wrote:de veerschotels van een 106 zijn volgens mij groter, waardoor de schotel en veer niet in de turret van de AX passen..
kan je beter kijken naar een setje GTI poten?
ik heb hier 2 setjes 4 gats voorpoten liggen.. 1 seje GTI en 1 setje 'ietsanders', waar geventileerde 247 schijven oppassen met de standaard girling klauwen (of peug405 klauwen waarmee ik rij)
past er niet iets bij je werk uit het schap?
die gti pootjes?, wat is de staat daarvan (schokbrekers?), en is dat met of zonder remmerij ?
Re: verkeerde remklauwen/fuseestuk ??
zijn kaal..
Re: verkeerde remklauwen/fuseestuk ??
pmq01z wrote:zijn kaal..