Vanmiddag nog heerlijk auto gereden.
Wil ik net nog even weg, doet mijn auto helemaal niks meer???
Accu leeg.... (nee ik heb niks aan laten staan) Zelfs het interieur lampje brandde maar op 10% sterkte.
Maar goed, ik een vriend gebeld die even met zijn auto langs kwam, startkabels aangesloten. Deed hij nog niks?? De startmotor gooit hem een halve slag rond.
Nu kan het zijn dat mijn startmotor natuurlijk kapot is, maar hoe kan het dan zijn dat ik in mijn auto stap en de accu helemaal leeg is terwijl hij hem altijd super snel rond gooit (diesel-accutje in mijn benzine ax).
Ik heb zelfs de pluskabel van de accu gehaald en deze verbonden met de lopende auto van mijn kameraad.
Verder is aanduwen me niet gelukt met twee man erachter en ik in de auto . Hij sloeg niet aan. (Misschien verzopen door het vele malen contact aanzetten).
Ik hoop dat jullie mijn probleem een beetje snappen en misschien een oplossing weten. Zo niet dan bel ik morgen mijn garage.
accu/startmotor problemen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Heb ik ook een keer gehad, als de accu definitief dood is dan is het echt over met de pret.
Al geprobeerd om die andere accu in je AX over te zetten?
Als de dynamo stopt met bijladen is de accu erg leeg.
Kijk ook even of de bekabeling van zowel de + als de -pool naar het blok goed vast zit.
Als de verlichting, radio en de ventilator het nog prima doen ligt het niet aan de accu maar aan de startmotor.
Al geprobeerd om die andere accu in je AX over te zetten?
Als de dynamo stopt met bijladen is de accu erg leeg.
Kijk ook even of de bekabeling van zowel de + als de -pool naar het blok goed vast zit.
Als de verlichting, radio en de ventilator het nog prima doen ligt het niet aan de accu maar aan de startmotor.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Re: accu/startmotor problemen
We hadden zelfs de pluskabel van mijn accu afgehaald en deze verbonden met een andere accu. Ook toen kreeg mijn elektra maar voor 10% stroom. Vanmiddag nog even mijn contact aangezet en even onder de motorkap gekeken. De pluspool werd redelijk best warm.
Ik had net besloten om hem naar de garage te slepen. Sleepkabel gemonteerd. Toen we aanreden sprongen na 50 meter in 1 keer weer alle lampjes aan? 1 Keer sleutel omdraaien en vvroemmmm... WTF
Ik toch even naar de garage gereden en mijn verhaal uitgelegd. Hij zei dat hij geen goede massa maakt(e). Hij had net niet zoveel tijd maar kunnen jullie mij vertellen waar ALLE massa punten van de ax 1.1i zitten? En wat eventueel vaker rot is als hij geen goede massa maakt?
Bedankt,
Sjoerd
Ik had net besloten om hem naar de garage te slepen. Sleepkabel gemonteerd. Toen we aanreden sprongen na 50 meter in 1 keer weer alle lampjes aan? 1 Keer sleutel omdraaien en vvroemmmm... WTF
Ik toch even naar de garage gereden en mijn verhaal uitgelegd. Hij zei dat hij geen goede massa maakt(e). Hij had net niet zoveel tijd maar kunnen jullie mij vertellen waar ALLE massa punten van de ax 1.1i zitten? En wat eventueel vaker rot is als hij geen goede massa maakt?
Bedankt,
Sjoerd
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: accu/startmotor problemen
quote uit een ander topic:
Bossie wrote:Massapunten volgens het werkplaatshandboek:
Re: accu/startmotor problemen
m3 en m4 zijn vaak het meest verdacht
(m3 achter op het blok, m4 op de bak.. loopt geloof ik door naar de accu)
(m3 achter op het blok, m4 op de bak.. loopt geloof ik door naar de accu)
Veel monteurs zullen bij een AX zonder te kijken zeggen dat het slechte massa is. Dat is wel een aandachtspunt om de AX na zoveel jaar nog rijdend te houdend.
De massakabels vanaf de min-pool op het blok en de koets zijn weinig royaal uitgevoerd.
Zie ook deze howto:
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=42&t=21332
De massapunten op het motorblok zitten op onderstaande foto.
Deze goed schoonhouden en van buiten van een likje vet voorzien kan behoorlijk verschil maken.
Ps, de howto heb ik zelf geschreven en de foto's zijn van mijn AX.
Maar zelfs na deze aanpassingen blijft slechte massa een aandachtspunt heb ik gemerkt.
De massakabels vanaf de min-pool op het blok en de koets zijn weinig royaal uitgevoerd.
Zie ook deze howto:
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=42&t=21332
De massapunten op het motorblok zitten op onderstaande foto.
Deze goed schoonhouden en van buiten van een likje vet voorzien kan behoorlijk verschil maken.
Ps, de howto heb ik zelf geschreven en de foto's zijn van mijn AX.
Maar zelfs na deze aanpassingen blijft slechte massa een aandachtspunt heb ik gemerkt.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Re: accu/startmotor problemen
@Roi97,
Bedoel je op de foto alleen het omcirkelde gedeelte om alle rode plekken?
Ik denk alleen waar de circel om heen gaat? Want lijkt me sterk dat de dop van de radiator er mee te maken heeft toch?
Ik heb even bij mijn ax gekeken en er was zo ie zo 1 draadje van de 3 los (bij het omcirkelde deel van de foto)
Verder heb ik nog een vraag over de How To,
Je zegt dat er een kabel van de minpool naar de versnellingsbak gaat en eentje naar het chassis. Hoe komt het dat je uiteindelijk 3 kabels ipv 2 op de nieuwe aansluiting hebt zitten? Waar gaat die 3e kabel naar toe
Nog 1 vraagje--> Waar zitten M1 en M2 opgeshroeft. Waar kan ik die het beste vinden.
Bedankt voor jullie hulp!
Bedoel je op de foto alleen het omcirkelde gedeelte om alle rode plekken?
Ik denk alleen waar de circel om heen gaat? Want lijkt me sterk dat de dop van de radiator er mee te maken heeft toch?
Ik heb even bij mijn ax gekeken en er was zo ie zo 1 draadje van de 3 los (bij het omcirkelde deel van de foto)
Verder heb ik nog een vraag over de How To,
Je zegt dat er een kabel van de minpool naar de versnellingsbak gaat en eentje naar het chassis. Hoe komt het dat je uiteindelijk 3 kabels ipv 2 op de nieuwe aansluiting hebt zitten? Waar gaat die 3e kabel naar toe
Nog 1 vraagje--> Waar zitten M1 en M2 opgeshroeft. Waar kan ik die het beste vinden.
Bedankt voor jullie hulp!
Re: accu/startmotor problemen
m1 en m2 zijn stekkers tegen het schutbord....
welke nieuwe aansluiting bedoel je, de omcirkelde?
welke nieuwe aansluiting bedoel je, de omcirkelde?
Re: accu/startmotor problemen
raoel wrote:m1 en m2 zijn stekkers tegen het schutbord....
welke nieuwe aansluiting bedoel je, de omcirkelde?
Nee ik bedoel bij de how to. Daar staat uitgelegd dat er 2 kabels van de accu gaan. 1 naar de bak en 1 naar het chassis onder de accu.
Alleen op de laatste foto zie ik echt 3 kabels uit de minpool van de accu komen....
Waar gaat die 3e naar toe?
Lol, het gaat inderdaad alleen om het omcirkelde gedeelte.
Overige rode onderdelen zijn een erfenis van de vorige eigenaar. Het hele onderblok is zelfs rood.
In de howto hebben we het oude massadraadje naar de koets gewoon laten zitten omdat het boutje op de koets vormloos was geworden door weer en wind.
Massapunten M1 en M2 zijn de massa voor alles wat aan de voorkant van de auto zit: oa. verlichting, pompje voor de ruitenwisvloeistof en de ventilator op de radiateur.
Rijdt de AX inmiddels weer?
Overige rode onderdelen zijn een erfenis van de vorige eigenaar. Het hele onderblok is zelfs rood.
In de howto hebben we het oude massadraadje naar de koets gewoon laten zitten omdat het boutje op de koets vormloos was geworden door weer en wind.
Massapunten M1 en M2 zijn de massa voor alles wat aan de voorkant van de auto zit: oa. verlichting, pompje voor de ruitenwisvloeistof en de ventilator op de radiateur.
Rijdt de AX inmiddels weer?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage