Maar nu is het de drukgroep die het finaal af laat weten.
Het begon 2 dagen geleden. Ik cruise met een stevig (duits) tempo'tje de A1 af. Ik laat gas los, om vast te 'remmen' voor de afrit.
Op de afrit merkte ik dat ie wat lastiger in z'n 4 ging. En bij stilstand hoorde ik een aanlopend geluid als ik mn koppelingpedaal ingeduwd had. Op den duur ging schakelen steeds lastiger en vanmiddag kreeg ik hem onmogelijk in 1.
Dus heel genant samen met de bijdrijder de AX weggeduwt en op een rustig plekje de koppelingskabel een centimeter strakker gezet om toch nog de dag uit te kunnen rijden.
Ging prima.
Tot ik in amsterdam/amstelveen gewoon voélde dat het aangrijpingspunt oppeens ernstig laag kwam te liggen.
Heel irritant, bij stoplichten motor uit, in 1 zetten, en dan in de versnelling starten enzo. Bijna niet meer in 2 te krijgen.
Dus bij kantoor aangekomen nog eens kijken.
Hevel is redelijk verbogen. Waarschijnlijk toch omdat ik de kabel te strak heb gezet.
Heb em teruggebogen met de achterkant van de standaard wielbout sleutel, maar na een hele korte test boog de hevel gewoon weer 'terug'.
De koppelingsset was el cheapo uit duitsland en zit er inmiddels minstens 25.000km in. Toen ik ff terug de vbak verving was er niets opvallends aan te zien.
TRSje staat nou onrijdbaar te wezen in een industriewijk in Amstelveen
