Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by Losroyos »

Nee, De ZX is echt voor dagelijks gebruik. En da AX word echt een auto voor erbij om lekker mee te hobby-en en mee naar de gezellige meetings te komen.

Xsara is toch ook niet helemaal mij ding. zijn ook nog best prijzig. de zwarte zx van marktplaats deugt ook niet kwam ik achter. er staat duidelijk in de advertentie dat er een elektrisch schuifdak in zou zitten, Maar als je de foto bekijkt zie je dat het een klapdak is. Of ik de rest van de advertentie dan moet geloven weet ik ook niet.

De Ax is maar een 4 bakje, en aangezien ik nogal een rustige rijder ben vind ik dat de 4 bak niet op de snelweg thuis hoort. :P daar moet je lekker maximaal 80 85 mee rijden. Dan hoor je die motor ook niet zo. Ax moet echt een vrije tijds auto worden.

Welke kleur verf/spuitbus komt het dichts in de buurt van de kleur code van mijn AX? Kleurcode is ejxcs.
Hij begint oppervlakkige roest te krijgen op de dorpel net achter het voorwiel bijrijders kant en die moet ik even netjes weg gaan werken voor het erger word.

Zit er ook over te denken om de spiegels in kleur te gaan spuiten. Maar dan zal ik ze wel eerst glad moeten schuren ofniet?

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by 2Black »

Losroyos wrote:Hij begint oppervlakkige roest te krijgen op de dorpel net achter het voorwiel bijrijders kant en die moet ik even netjes weg gaan werken voor het erger word.
Dan zou ik toch eerst maar eens IN die dorpel gaan kijken.....
Want met een busje spray los je geen roest op, en als het daar eenmaal begint (van onder naar boven trekkend) kan het met wat regen en modder heel makkelijk harder en harder gaan. Nigel had daar ook een plekje, een plekje dat zelfs niet groter werd maar 15 cm verderop 'viel' er ineens een gat van 7x10cm (met nog veel meer rot eromheen natuurlijk) toen ik er zacht op drukte. En op die exacte plek was tot dan niets te zien.

Dus, minstens helemaal kaal maken en zinkspray erover en dan afwerken, maar toch ook eens dat stuk dorpel nader bekijken van onderen.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by Losroyos »

Bedankt voor de tip, Het was ook niet de bedoeling om alleen even weer rood te maken. Wou het ook wel gelijk goed doen idd.

Ik zal is gaan kijken als het weer beter word.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by 2Black »

Ik heb nu een Mini, dat is bijna hetzelfde als een universitaire studie in roest...
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by Losroyos »

De buren hebben er ook een, Zal er morgen is een rondje omheen lopen kijken waar ik zoal roest tegenkom. Miss maak ik wel meteen even wat leuke plaatjes.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by Ceristimo »

Losroyos wrote:
De AX is maar een 4 bakje, en aangezien ik nogal een rustige rijder ben vind ik dat de 4 bak niet op de snelweg thuis hoort. :P daar moet je lekker maximaal 80 85 mee rijden. Dan hoor je die motor ook niet zo. AX moet echt een vrije tijds auto worden.
Mijn AX'je is ook maar een vierbakje (want Type I), maar die gaat prima 165 hoor... Als je geen motor wilt horen op de snelweg moet je geen AX rijden... :P
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by Losroyos »

Ja of binnedoor en lekker 80 rijdend. Daar is de ax straks ook voor bestemt een elke keer is doortrekken. Maar vooral lekker gewoon rustig van a naar b en daar mag dan de hele dag overgedaan worden.

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by Punaxio »

Ceristimo wrote:
Losroyos wrote:
De AX is maar een 4 bakje, en aangezien ik nogal een rustige rijder ben vind ik dat de 4 bak niet op de snelweg thuis hoort. :P daar moet je lekker maximaal 80 85 mee rijden. Dan hoor je die motor ook niet zo. AX moet echt een vrije tijds auto worden.
Mijn AX'je is ook maar een vierbakje (want Type I), maar die gaat prima 165 hoor... Als je geen motor wilt horen op de snelweg moet je geen AX rijden... :P
Pff... mietje! 175 haalt ie ook! :D

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by AlexanderB »

yep, die 4 is namelijk t zelfde als de 5 van n GT :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by Punaxio »

Losroyos wrote: De AX is maar een 4 bakje, en aangezien ik nogal een rustige rijder ben vind ik dat de 4 bak niet op de snelweg thuis hoort. :P daar moet je lekker maximaal 80 85 mee rijden. Dan hoor je die motor ook niet zo. AX moet echt een vrije tijds auto worden.
Rustige rijder? Daarom kies je steeds voor een auto met enigszins meer vermogen dan een gemiddelde auto...?

Ik heb in mijn Plaisir met 4-bak kiloooometers snelweg gependeld, door heel Nederland. Sterker, Ceristimo is er heerlijk mee naar Parijs gecourst. Niks mis met een 4-bak dus. Een AX maakt eenmaal veel toeren bij 120.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by Losroyos »

haha ja een auto met gemiddelt meer pk's zodat ik daarmee kan spelen. Kan ik het met de ax lekker rustig aan doen ;)

En het wil niet zeggen dat als je meer pks hebt je ze ook altijd gebruikt. Af en toe is het leuk om ff het gas open te trekken maar als er niemand op de weg is rij ik gemiddelt 10 tot 20 km te langszaam licht eraan wat voor weg het is. bevalt me prima. als ik vroeg genoeg van huis weg ga hoef ik me nooit te haasten.

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by gigawebs »

Mja, geld wat je in die ZX stopt kan weer niet in de AX gestoken worden...
Een ZX is ook leuk hoor, maar vergeet niet dat de gemiddelde ZX ook gewoon een oude auto is die in z,n verleden waarschijnlijk slecht onderhouden is.
Die zwarte 1.8 furio ziet er btw wel lekker uit hoor. :P
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by Losroyos »

Ja het geld dat ik voor die polo terug krijg (als het goed is) kan je een Zx voor halen die net de showroom uitkomt bij wijze van. Dus ik ga wel lekker rustig opzoek naar een goede. en de ax is al door de keuring dus die kan weer even mee. Zx daarin tegen wil ik wel kopen met nieuwe apk en meteen even grote onderhouds beurt zodat daar (als het goed is) eerste tijd ook niet veel meer aan hoeft te gebeuren.

we zien wel ff wat. maar ik moet echt iets hebben dat mij rug niet naar de galemiezen helpt. heb nog even de tijd he.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by Browny »

Ik snap rustige rijder icm vermogen genoeg wel hoor. Juist lekker relaxed rijden als je niet zo hoeft te trappen om een keertje in te halen. Julya rijdt ook heel rustig maar was ook blij dat ze de GT kreeg ipv de 1.0

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by TTF »

Losroyos wrote:we zien wel ff wat. maar ik moet echt iets hebben dat mij rug niet naar de galemiezen helpt. heb nog even de tijd he.
Kan aan mij liggen.. maar dat ligt dan echt niet aan een auto :lol: ..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by DuFF »

TTF wrote:
Losroyos wrote:we zien wel ff wat. maar ik moet echt iets hebben dat mij rug niet naar de galemiezen helpt. heb nog even de tijd he.
Kan aan mij liggen.. maar dat ligt dan echt niet aan een auto :lol: ..
Oplossing:
Spoiler Tuning:
Een goeie rugprothese !
Image
Ontopic, een zx furio...daar ben ik ook nog is voor gewaarschuwd, dat dat bepaald geen betrouwbare auto is, volgens mij wist Rocks waarom.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by Losroyos »

Ja het ligt er wel aan of het een 16V is ja of nee heb ik begrepen omdat een 16V 1 bobine? of iets per cilinder had. en die in het blok zitten waardoor het geheel te heet word en het het nog wel is kan begeven.

Maar ook eventueel een Jap lijkt me wel een keer wat. Civic ofzo. maar goed heb nog even de tijd om rond te kunnen neuzen. maak er geen haast mee eerst de polo maar zien kwijt te raken.

@TTF
Zeg ook niet dat het aan de auto ligt maar wel aan de stoelen ;)

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by TTF »

De stoelen dan pff.. denk dat je je rug dan eerder eens mag laten nakijken ;)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by Losroyos »

is al gebeurt. heb een heel trainings programma waardoor ik de spieren train en me rug daardoor minder belast word. Maar de. Het is niet alleen de stoelen in de polo hoor, Die van me ma's auto in de Mazda 2 kan ik ook niet te lang op zitten. Stoelen van een AX GT gaat wel een lange tijd goed. iig een langere tijd dan in de polo.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by DuFF »

Maak anders is een proefrit in een peug 206 1.6 xs uitvoering.
Stevige stoelen met goede ondersteuning.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply