ik ben toch wel nieuwsgierig hoe het zit.. er was geen lampje, nu is er wel 1.
Ik heb een doosje gevonden, links naast het tellerhuis. Als ik de stekker lostrek, gaat het lampje uit. Ok, da's 1.
Lampje heeft 5 aansluitingen. Ik vermoed dat het nr 85 in de Haynes is (oil level control unit).
1 en 2 hebben op met lopende motor ~8.5 Ohm weerstand. Lijkt mij goed.
4 krijgt een +
5 krijgt massa
3 krijgt 12.5V stroom. Maar waarvandaan?
Sensoren losgetrokken (oliepeil/oliedruk). Lampje blijft aan.
Waar komt die stroom van 3 vandaan? Via het tellerhuis?
Kan het zijn dat ik gewoon moet ontluchten? (Ik heb een rateltje in de waterpomp of spanrol, misschien pompt ie niet goed).
Misschien is het kastje stuk.
En ik moet nog even controleren of de massapunten achter het dashboard goed vast zitten, waar zit massapunt m6? Nee, kan niet, ik had 0 massa op aansluiting 5.
Tenslotte: waar heeft een type 1 niet-GT zijn schakelaar/sensor voor waternivo? Is dat de stekker onder de ontsteking?
Mijn radiator lijkt geen meetpunt voor waternivo te hebben.
Zo, nogal wat vragen. Ik denk dat kapotte meetkast nog het meest reeel is
