Hallo Friekske!
Veel succes morgen met het bezichtigen van de GT.
Mag ik je er wel op wijzen dat een AX importeren uit NL niet zó makkelijk gaat. Ik heb ervaring met 2, en heb telkens problemen gehad. Let er vooral op dat het gewicht op het identificatieplaatje staat. Als dit ontbreekt heb je een attest nodig van Citroën. Maar Citroën België en Nederland geven dat alvast niet *-) Verder moet je zeker zijn dat de motorcode goed leesbaar is. Al valt hier met wat klussen wel relatief makkelijk een mouw aan te passen.
Zorg voor een duidelijke verkoopsovereenkomst. Zonder krijg je problemen bij de douane. Hun papiertje kost maximum 0.5€ ofzo.
Dan moet je naar de invoerkeuring (op afspraak), en dat kost 110€. Daar meten ze het voertuig op en kijken ze of hij gelijk is aan een Belgische GT. Daar vullen ze een fiche in, en die sturen ze op naar het ministerie. Dan krijg je een betalingsuitnodiging van hen voor het gelijkvormigheidsattest (170€). Als alles goed is (niet altijd) mag je dan opnieuw naar de keuring voor een 2dehandskeuring, en dan krijg je je gelijkvormigheidsattest daar. Dan pas kan je rijden.
Reken op zeker een 3tal maand als er geen problemen zijn.
(persoonlijk heb ik het echt helemaal gehad met dat importeren. Ik doe het niet meer opnieuw en ik adviseer om nog wat verder te zoeken in België)
Vergeet de auto ook niet te exporteren in NL. Dat kan in een RDW-kantoor of bij een GWK-travelex. Als er nog APK op zit kan je daar voor 150€ exportplaten incl verzekering kopen die 2 weken geldig zijn. Gewoon exporteren kost 11€ ofzo.
Succes ermee

En nog foto's van de oude GT?
AX-kopen is verslavend.