Ik hoor en lees veel over een lekke vacuumvervroeger, en kende het probleem niet zo aangezien die op mijn oude prima dicht was en ik nu met de MPI er helemaal geen last meer van heb.
Toch kwam ik er gisteren met Raoel weer op, en toen begon de vraag, het is gebouwd dus het kan uit elkaar en gerepareerd worden, toch?!
Zo geschiede, vandaag een oude 1.1 ontstekingshuis uit elkaar gehaald, en eigenlijk is dat haast net zo makkelijk als een injectiehuis reinigen.
Maar nu de vraag, waar zit het verschil in tussen de verschillende vervroegers? En vooral, zijn alle paddenstoelen + armpjes die eraan zitten gelijk?
If so, dan hoeven er veel niet meer opzoek naar een speciale variant, maar gewoon een met een werkende vacuum en alles om bouwen
(mocht er interesse in zijn, kan er wel een how-to van maken )
Ontstekingshuis
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Ontstekingshuis
AX 11TRE 1988
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Ontstekingshuis
http://axclubwiki.axclub.nl/doku.php?id ... omverdeler
Zie dit eens.
Als je aanvullingen hebt hoor ik het graag
Zie dit eens.
Als je aanvullingen hebt hoor ik het graag
Re: Ontstekingshuis
Kijk dat word allemaal al wat duidelijker.
De verdeler opzich is ook wel te openen, alleen daar schiet je weinig mee op denk ik.
Nu snap ik ook wat nu het verschil is tussen de verschillende stangetjes.. en die zijn niet zo snel aan te passen hoewel als je wilt kan alles
Toch jammer dat er niet wat mee te doen valt, de paddenstoel openen zou ook wel kunnen trouwens.. maar of je het dat ook weer netjes en goed dichtkrijgt? Misschien dat ik dat nog wel ga proberen
De verdeler opzich is ook wel te openen, alleen daar schiet je weinig mee op denk ik.
Nu snap ik ook wat nu het verschil is tussen de verschillende stangetjes.. en die zijn niet zo snel aan te passen hoewel als je wilt kan alles
Toch jammer dat er niet wat mee te doen valt, de paddenstoel openen zou ook wel kunnen trouwens.. maar of je het dat ook weer netjes en goed dichtkrijgt? Misschien dat ik dat nog wel ga proberen
AX 11TRE 1988
Re: Ontstekingshuis
en dan moet je dus nog het juiste rubbertje vinden....
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Ontstekingshuis
Het is jammer dat Ceristimo op vakantie is want in die AX zit mijn eerste probeersel voor wat betreft het repareren van een vacuüumvervroeger... Als je de velsrand namelijk op de kop doorvijlt dan kun je de twee delen zo loshalen en met kleine boutjes later weer vastbouten. Het rubber moet vervangen worden door een rubber van dezelfde dikte (zelf geprobeerd met een stuk fietsband maar dat is dus te dik en te stug), Raôel heeft mij hier een adres voor gegeven om eens mee te gaan praten maar door andere dingen aan mijn hoofd te hebben gehad ben ik daar niet meer aan toe gekomen.
Overigens ben ik tot nog toe enkel met de Bosch variant bezig geweest omdat die vervroeger "groter" is en naar mijn idee daardoor meer kans van slagen heeft, de Ducelier vervroegers zijn stukken kleiner (en toch minder te vinden)...
Overigens ben ik tot nog toe enkel met de Bosch variant bezig geweest omdat die vervroeger "groter" is en naar mijn idee daardoor meer kans van slagen heeft, de Ducelier vervroegers zijn stukken kleiner (en toch minder te vinden)...
Re: Ontstekingshuis
Fietsband is veel te dik, en tevens van compleet ander materiaal. Mocht je wat van dat spul willen hebben kunnen we wel wat regelen. Dit spul vind je namelijk ook terug in verdampers en ik heb vast nog wel wat oude troep liggen waar nog een prima membraan in zit.
IMO is het wel te vervangen nu ik het hier los heb liggen alleen is het niet echt ideaal en ik weet niet hoe nauwkeurig het moet. Wel leuk voor een projectje om het eens te proberen.
IMO is het wel te vervangen nu ik het hier los heb liggen alleen is het niet echt ideaal en ik weet niet hoe nauwkeurig het moet. Wel leuk voor een projectje om het eens te proberen.
AX 11TRE 1988