Lang uitgesteld, maar vandaag wil ik de saxo tellerbak in gaan bouwen.
Dankzij een plotselinge uitbraak van

begint onze klusdag vandaag helaas binnen...
hier dan enkele benodigdheden:

Het buiten-plan:
zo gauw het droog is de olie uit de vbak laten lopen. Daarna de unit voor de km-tellerkabel eruit trekken en de el. sensor-unit (zie eerdere posts) ervoor in de plek plaatsen. Daarna dichtdoen en bijvullen.
Daarna hoop ik dat het carter een beetje is afgekoeld zodat ik de oliesensor kan plaatsen en kabels kan trekken + aansluiten. Ook even kabel checken van de kvs-temp sensor en aanleggen als deze niet tot het dash doorloopt.
Vervolgens de oude tellerbak eruit halen, kabels door de gaten trekken en de nieuwe aansluiten. Ff kijken of alles werkt en daarna echt vastschroeven.
Ik hoop dat de sender-unit van de benzinetank past bij de benzinemeter in de saxo, omdat ik gehoord heb dat ze met 2 verschillende weerstanden hebben gewerkt. In het ene geval werkt alles, in het andere geval moet ik iets gaan verzinnen omdat hij anders de helft aangeeft van het niveau in de tank. Maar omdat zo'n brandstofmetertje ook maar een voltmeter is, is dat misschien wel makkelijk te fixen.
Maar nu eerst chocomelk maken, schema's zoeken en wachten tot het droog is...