Het blijkt idd Raceland te zijn, ja.
Ik heb vanmorgen een ouwe teammaat gesproken die inmiddels Internationaal geraced heeft met een Saxo 1600.
En die wist het met zekerheid te zeggen want die reed er inmiddels zelf mee.
Naar alle tevredenheid overigens.
Bij de firma Street Perfomance zijn ze nu afgeprijsd tot €199,--
1600cc TU5 NFZ motorblock?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Re: 1600cc TU5 NFZ motorblock?
Het blijkt idd Raceland te zijn, ja.
Ik heb vanmorgen een ouwe teammaat gesproken die inmiddels Internationaal geraced heeft met een Saxo 1600.
En die wist het met zekerheid te zeggen want die reed er inmiddels zelf mee.
Naar alle tevredenheid overigens.
Bij de firma Street Perfomance zijn ze nu afgeprijsd tot €199,--
Ik heb vanmorgen een ouwe teammaat gesproken die inmiddels Internationaal geraced heeft met een Saxo 1600.
En die wist het met zekerheid te zeggen want die reed er inmiddels zelf mee.
Naar alle tevredenheid overigens.
Bij de firma Street Perfomance zijn ze nu afgeprijsd tot €199,--
Re: 1600cc TU5 NFZ motorblock?
Pasvorm is niet altijd super, maar indien nodig wel makkelijk/goed aan te passen.
Re: 1600cc TU5 NFZ motorblock?
idd zo'n Raceland ding had ik toen ook, werkte prima. Pasvorm liet idd wel te wensen over, maar ging goed.
AX GTI '91
Re: 1600cc TU5 NFZ motorblock?
1600cc blok is net zo hoog. De langere slag zegt niks over de hoogte van het blok. Zoals al aangegeven werd zullen de drijfstangen korter zijn. krukas bepaald de slag. Dus als je de stangen korter maakt past dat in dezelfde hoogte. Het betekend wel dat je zuiger op zijn laagste punt in het blok lager zal zitten dan bij een 1.4.
1300cc blok is in basis een 1.1 blok in ieder geval de 205 rallye en ax sport (104tanden). Er worden ook 1.1 drijfstangen gebruikt.
1300cc uit de 106 heeft 108 tanden dus ander blok of hogere kop.
om de sphagetti te nemen. Op rallye.nl is al vaker gebleken dat 1.3 spuitstukken niet op 1.6 motoren passen. Ook niet met een 1.3 kop dus dan ga ik ervan uit dat het onderblok hetzelfde is als van de oude types en het verschil in de kop zit.
1300cc blok is in basis een 1.1 blok in ieder geval de 205 rallye en ax sport (104tanden). Er worden ook 1.1 drijfstangen gebruikt.
1300cc uit de 106 heeft 108 tanden dus ander blok of hogere kop.
om de sphagetti te nemen. Op rallye.nl is al vaker gebleken dat 1.3 spuitstukken niet op 1.6 motoren passen. Ook niet met een 1.3 kop dus dan ga ik ervan uit dat het onderblok hetzelfde is als van de oude types en het verschil in de kop zit.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Re: 1600cc TU5 NFZ motorblock?
Alle koppen zijn in de basis even hoog, de verschillen zitten puur in de onderblokken. Bij de Rally's is het verschil dan ook aluminium vs gietijzeren onderblok, hierbij is de bevestiging van de downpipe en dus ook de spaghetti anders en past e.e.a dus niet zonder meer.
P.
P.

C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen