Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"

Post by AlexanderB »

de dunne zijn inderdaad de torsieveren.

als je achter nog krikpunten wil, de ophaningsrubbers zijn ideaal om een garagekrik onder te zetten, en ruim stevig genoeg om de auto aan op te tillen (gezien daar normaal ook redelijk kracht op staat) en ze makkelijk bereikbaar zijn. (ronde metalen schijf die ongeveer 10 cm schuin achter het krikpunt zit)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"

Post by degene »

U ziet, bij AXclub bent u voor vrijblijvend krik-advies altijd aan het juiste adres :)

D'r is trouwens best een kansje dat ik interesse ga ontwikkelen voor een van de versterkertjes die je niet gaat gebruiken.
Want ik kwam er net achter dat het MarQuant barrel dat ik had liggen vrij weinig doet. Hij wil wel aan, maar stuurt geen signalen door. Laat staan versterkt.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"

Post by AlexanderB »

trouwens, over 1.4 blokken gesproken, heb dr hier een staan die echt op moet rotten, misschien kunnen we n leuk dealtje maken? :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"

Post by Ceristimo »

@AlexanderB
Had al gereageerd, maar het grootste probleem is dat ik zometeen voor twee maanden weg ben. Vanaf komende woensdag. En vóór die tijd ophalen lukt sowieso niet.

@Degene
Aah jammer, je had wat eerder moeten zijn. Ik heb die Marquant al weggegeven. Ga zelf die Kenwood erin hangen. Heb alleen die Philips nog, maar die is wel érg oldschool...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"

Post by Ceristimo »

Wil ik net wegrijden, weigert 'ie te lopen. ECU lampje branden en met gas erbij wel willen starten, maar dan niet hoger dan 2500RPM en heel onregelmatig. Geen stationairloop.

Oftewel, exact hetzelfde als Mirka altijd had. Ben er nu van overtuigd dat die injector niet goed is. Gelukkig kan ik zo'n injectiehuis nu in ongeveer drie minuten wisselen, en ik had het origineel nog in de kofferbak. Dus ongeveer vijf minuutjes (en vieze handen) later kon ik weer rijden. Altijd fijn :)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Hilko
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 97
Joined: TueMar22, 2011 3:10:26 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"

Post by Hilko »

*grinnik* wederkerende storingen laten zich door ervaring altijd snel verhelpen 8)
Nee, die AX is niet verkleurd. Dat hoort zo!

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"

Post by Ceristimo »

Hilko wrote:*grinnik* wederkerende storingen laten zich door ervaring altijd snel verhelpen 8)
Ik was niet eens te laat op mijn afspraak. Nu hopen dat het probleem niet terugkomt. Ik vind het al erg genoeg dat ik bij deze AX standaard met een paar gereedschapssetjes en reserve onderdelen in de kofferbak rondrijd, ik wil ze daarbij ook nog niet eens iedere week nodig hebben :P
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"

Post by Ceristimo »

Trouwens, ik ben over twee dagen voor twee maanden in Alaska, bij mijn vriendin. Die-Andere parkeer ik voor twee maanden bij mijn ouders. Mijn ouders wonen op een hofje, en daar staat 'ie dan mooi beschermd. Als ik hem namelijk twee maanden hier bij mijn flat achterlaat weet ik niet hoe ik hem terug ga vinden...

Moet ik nog bepaalde voorzorgsmaatregelen nemen, gezien hij twee maanden niet rijden gaat? Lijkt me niet, maar ik vraag het toch maar even.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"

Post by gigawebs »

Even accu loskoppelen. Dan loopt hij wat minder snel leeg...
ImageImageImage

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"

Post by Ceristimo »

Ja, dat was eigenlijk ook het enige dat ik kon bedenken...

Mijn vader vragen hem iedere twee weken te starten en 10 minuten te laten lopen lijkt me een beetje onzinnig, niet? Ik pomp in elk geval de bandjes nog even op tot 2.3 bar (ipv 2.0) zodat ze hopelijk niet te zacht zijn wanneer ik weer terug ben. Tja, en voor de rest: het is ook slechts twee maandjes hè.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"

Post by AlexanderB »

idd, 2.3 bar dr in, en de accu ff losmaken, verder hoef je niks bijzonders te doen hoor, voor 2 maandjes :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"

Post by Ceristimo »

Zo, ik zit nu op schiphol te wachten op mijn vucht. Dan zit ik straks hopelijk in Alaska. Brrrr...hoe het internet daar is weet ik niet, maar ik verwacht erg bagger...

Ik spreek jullie eind augustus wel weer. Die-Andere staat veilig geparkeerd in een hoekje en daar blijft ze twee maanden staan. Heerlijk. Geen AX gezeik :D....De groeten! ;)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"

Post by degene »

We gaan je gezeik missen, Timo :(

Veel plezier in Alaska :D

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"

Post by Losroyos »

Fijne vakantie, Ik hoop dat je huur bak geen AX 4x4 is :P

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"

Post by Ceristimo »

Er is hier wel internet, maar gigantisch traag. Ik heb gelukkig geen AX nu, maar wel een 4x4, Een witte 2006 chevy silverado. Vrooeem, 5,2 liter V8 4x4...

Hetv wordt moeilijk om straks weer in de AX te rijden.///:P
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"

Post by degene »

Bruut!

Maar .. geen 5drs he ;)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"

Post by Losroyos »

Oeh,,, Dat kan ik me voorstellen dat geluid van de v8 zal je nog lang herrinderen

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"

Post by Ceristimo »

En het is toch bijlange na niet de grootste auto die hier rondrijdt. Ongeveer 85% van de auto's hier zijn 4x4 pickup trucls. Veel Silverado's, GMC's en Ford 1500's.

Verder ook een paar rare autolkeuzes gespot, zoals een paar Subaru 4xe4 sportauto's. Wat je daar toch mee moet?....

Oh, en een paar hele vette Mopars. Omdat het hier niet vochtig is roesten auto's gewoon niet. Dus je ziet hier af en toe best gave muscle cars rondrijiden... :)
En alle auto's hebben een stekker voor de verwarming van de motor, omdat het 's winters zo koud wordt dat het motoblok kan bevriezen.
Daarom zijn ALLE auto's uitgerust met een elektrische verwarming, en zie je bij parkeerplaatsen stopcontacten om de auto in te pluggen...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"

Post by Ceristimo »

Ik heb geen idee of het ook maar iemand interesseert, maar misschien kan ik de komende twee maanden wel een klein vakantie-blogje gaan maken van dit topic.

Internet is zoals gezegd erg crap, maar ik doe m'nn best foto's te uploaden.

In elk geval een plaatje van de Silverado:
Image

Hij ziet er wel tof uit van buiten, maar het is wel het goedkoopste model. Geen centrale deurvergrendeling, geen elektrische ramen, en nog meer plastic in het interieur dan een AX. Het rammelt gelukkig niet zo als een AX :P. Een dikke pook die in het midden uit de bodem komt kan schakelen tussen vier-wiel, en twee wiel, waarbij je kan kiezen tussen achgterwiel of voorwiel aandrijving.
't Is een columnshifter, dus de pook voor de automaat zit rechts bij het stuur, waar je bij een AX de ruitenwisser aanzet. Voor de rest weinig bijzonders. En, omdat we in Alaska zijn, een stekker bij de voorbumper voor de elektrsiche motorverwarming.

Voor de rest is dag en nacht een raar concept hier in Alaska. Sowieso is er 10 uur tijdsverschil met Nederland. Het is hier nu 6 uur 's avonds, dat betekent dat het nu bij jullie 4 uur 's nachts is. Het grootste probleem is echter dat het hier het puntje van de aardbol is en het wordt hier nu niet donker. Het is gewoon 24 uur lang hetzelfde druilerige weer. Het maakt geen reet uit of je nu 's ochtends, 's middags, 's avonds of 's nachts uit het raam kijkt, het is continu hetzelfde licht. Erg bizar. En erg saai ook....

Image
Vandaag ben ik naar de Farmers market geweest. Ze hadden het beter de ' Handcrafted Market' kunnen noemen. Veel handgesneden rommel te koop, en hotdogs voor 6 dollar. Maar dan heb je wel een hotdog gemaakt van rendier, en dat smaakt best goed.

Image
Dit somt het wagenpark wel op. Alleen maar pickup's, SVU's em hier en daar een verdwaalde Subaru Impreza of iets in die geest.

Over twee dagen is het de 4th of July. Dan wordt herdacht dat Amerika zich '' bevrijdde' van de Engelsen. En nu zijn vrijwel alle Amerikanen nogal vaderlandslievend, maar met de komende 4th of July wordt dat alleen maar erger. Dus waar je normaal al op iedere straathoek de Amerikaanse vlag ziet wapperen, mensen met T-shirts en truien rondlopen met de Amerikaanse vlag en veel auto's een sticker hebben van de Amerikaanse vlag, wordt dat nu alleen maar erger. Met name in winkels wordt je er continu aan herinnert dat je een trotse Amerikaan moet zijn.

Image
USA koekjes.

Image
USA servies...

Image
De Amerikaanse vlag is altijd, overal aanwezig...

Image
Jaja, ' Patriotic' ...Nu weten we het wel...:P

Morgen ga ik naar de shootingrange, met geweren en pistolen klooien...Ben benieuwd :D
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"

Post by MBa@NL »

Ceristimo wrote:Ik heb geen idee of het ook maar iemand interesseert, maar misschien kan ik de komende twee maanden wel een klein vakantie-blogje gaan maken van dit topic.
Het is juist wel eens leuk om Amerika te zien uit de ogen van een Nederlander en niet het (voor mijn gevoel) vertekende beeld wat je krijgt via TV e.d.. ;)

Ik dacht dat dat ze in stadjes als Gouda gek waren op toerisme maar gezien de "zooi" die ze daar verkopen lusten ze de toeristen daar ook wel rauw. :lol: Of zijn die Amerikanen zelf gewoon gek op die "zooi"? :P

Post Reply