Johannus (AX GTI - DS3 e-HDI92)
Moderator: webmasters
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Klopt helemaal, zeer korte bochtige smalle circuits (lijkt een beetje op kart circuits) waarbij je de top niet eens kunt halen op het korte rechte stukje dat er is. Daarom is de eindoverbrenging (vaste overbrening, geen versnellingsbak) zo gekozen dat je makkelijk 0-100 in 3.5 kunt halen, daarna zal het bij 140 al gauw alfgelopen zijn gok ik zo... Met een andere eindoverbrenging zou ie harder kunnen gaan, maar dan wordt de accelleratie minder...
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Dan moet je hem toch maar eens een weekendje lenen voor de slalom op Lelystad.
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
leuk om die specs te lezen
en 3.5 sec naar 100 is echt heel vlot
nog een laatste vraagje , hoelang duurd zoon race , en hoelang kan je voordat de stekker erterug in moet?
en 3.5 sec naar 100 is echt heel vlot
nog een laatste vraagje , hoelang duurd zoon race , en hoelang kan je voordat de stekker erterug in moet?
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Races zijn zo'n 20 tot 30 minuten (ongeveer 20 tot 30 ronden ook) met een coureurswissel precies op de helft.
De Accu gaat wel langer mee omdat we op testdagen ook door moeten kunnen rijden, afhankelijk van hoe hard je doorrijdt, kan die het een uur tot iets van 3 uur uithouden. Normaalgesproken is ie binnen een uur weer opgeladen ongeveer.
De Accu gaat wel langer mee omdat we op testdagen ook door moeten kunnen rijden, afhankelijk van hoe hard je doorrijdt, kan die het een uur tot iets van 3 uur uithouden. Normaalgesproken is ie binnen een uur weer opgeladen ongeveer.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Vandaag voor de lol maar eens de 1.1 en 1.4 bosch ecu's naast elkaar gehouden...
0,0 verschil in hardware, dus ik verwacht dat de verschillen hem in de chip zitten, deze hadden namelijk net als de ECU zelf wel beiden een ander nummer erop, dus ik verwacht dat er andere data op staat o.i.d.
0,0 verschil in hardware, dus ik verwacht dat de verschillen hem in de chip zitten, deze hadden namelijk net als de ECU zelf wel beiden een ander nummer erop, dus ik verwacht dat er andere data op staat o.i.d.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
als ik bij de motor kan dan zal ik dr n foto van proberen te maken, enneh, ECU is gewoon zoals die groene op je foto, als ik t me goed herinner
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Verschillen kwa nummer klopt, de eprom en specifiek de data erop is alleen anders (er liggen hier een aantal werkplaatshandboeken en je wilt niet weten hoeveel keer de software al een update heeft gehad wegens storingen e.d).
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Heb jij dan de mogelijkheid om de chip voor mij van de laatste fabrieks 1.4 software te voorzien? Of heb je die niet?
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Helaas niet, ik kan wel even kijken v.d week welk eprom nummer het zou moeten zijn. Stel dat ik een keer een ecu vind met de nieuwste versie dan uiteraard wel.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Ow, dat zou opzich al heel erg fijn zijn Ik hoor het graag van je mocht je het nummer weten.Drake wrote:Helaas niet, ik kan wel even kijken v.d week welk eprom nummer het zou moeten zijn. Stel dat ik een keer een ecu vind met de nieuwste versie dan uiteraard wel.
Als het niet superveel extra moeite kost, zou je dan ook van de 1.1 bosch ecu kunnen kijken welk nummer het moet zijn?
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Zo, vanochtend lekker aan het klussen geweest
Inlaatspruitstuk zit erop! Was nog vrij eenvoudig eigenlijk, heb hem goed van bovenaf los kunnen krijgen, motorsteun maakte het een beetje lastig, maar opzich viel het wel mee
Lekker veel ruimte, spruitstuk eruit:
Oud en nieuw op een plaatje, heb geen vloeibare pakking gebruikt, want zoals op het plaatje te zien is had joop nog echte pakkingen
Het pinnetje dat bij het nieuwe spruitstuk (rechts) onderaan in het midden te zien is, heb ik zelf over moeten zetten van het 1.1 spruitstuk, dat was nog wel even lastig omdat dat er gewoon met kracht ingeslagen zit en niet geschroefd ofzo:
En zo ziet dat er weer als nieuw uit:
Wat ik nu aan het doen ben?! Aan het wachten op de postbode met het 1.4 injectiehuis, meestal komt de pakkettendienst hier zo tussen 16 en 17 uur langs. En dan vanavond maar gelijk even kijken wat het scheelt...
Inlaatspruitstuk zit erop! Was nog vrij eenvoudig eigenlijk, heb hem goed van bovenaf los kunnen krijgen, motorsteun maakte het een beetje lastig, maar opzich viel het wel mee
Lekker veel ruimte, spruitstuk eruit:
Oud en nieuw op een plaatje, heb geen vloeibare pakking gebruikt, want zoals op het plaatje te zien is had joop nog echte pakkingen
Het pinnetje dat bij het nieuwe spruitstuk (rechts) onderaan in het midden te zien is, heb ik zelf over moeten zetten van het 1.1 spruitstuk, dat was nog wel even lastig omdat dat er gewoon met kracht ingeslagen zit en niet geschroefd ofzo:
En zo ziet dat er weer als nieuw uit:
Wat ik nu aan het doen ben?! Aan het wachten op de postbode met het 1.4 injectiehuis, meestal komt de pakkettendienst hier zo tussen 16 en 17 uur langs. En dan vanavond maar gelijk even kijken wat het scheelt...
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Bedankt voor de infoDrake wrote: info...
Zo te zien zit die sticker er bij mij niet op, dus dan zou ik nog een oudere EPROM hebben?
Verder gisteren de postbode met open armen ontvangen
En toen zat ik helemaal onder de olie Maar gelukkig had ik al kluskleren aan, want mijn eigen injectiehuis was ook niet meer het schoolvoorbeeld van een schoon injectiehuis.
1.4 injectiehuis:
Blauwe injector uit mijn 1.1, Geel/Groene uit de 1.4, gelukkig het vermoeden ook bevestigd, beiden hadden een ander nummer:
Injectiehuis toen maar even helemaal uit elkaar getrokken om met remreiniger te lijf te gaan:
En het geheel weer ingebouwd in de AX:
Bevindingen, hij lijkt beter te trekken in bepaalde toerengebieden (tussen 2000 en 3000 heb ik het idee), Onder 2000 toeren merk ik weinig verschil, en boven de 3000 lijkt ie wat in te houden. Maar dat lijkt ie eigenlijk al te doen sinds ik het grotere open luchtfilter heb geinstalleerd.
Verder vanmiddag nog ff met Joop klussen, even kijken of de bougies nog goed zijn (zitten er ook al 30.000 plus dat ik niet weet hoe lang ze er al in zaten) misschien even kleppen stellen en misschien ook even bakolie vervangen.
Vanmiddag ook even proberen of ik met dynolicious een 0-100 meting kan doen met het nieuwe injectiesysteem.
Last edited by Johannus on SatJul02, 2011 10:23:10 PM, edited 1 time in total.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Dubbelpost
Last edited by Johannus on SatJul02, 2011 10:49:40 PM, edited 1 time in total.
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Mooi dat het allemaal werkt zo Johan! Wat jij beschrijft met je luchtfilter had ik ook last van toen die rechtstreeks op de paddenstoel zat. Een buis of slang er tussen en hem wat meer naar voren brengen reed bij mij een stuk fijner en is ook nog stiller
AX 11TRE 1988
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Mooi Dat zei joop namelijk ook al!Terminal wrote:Mooi dat het allemaal werkt zo Johan! Wat jij beschrijft met je luchtfilter had ik ook last van toen die rechtstreeks op de paddenstoel zat. Een buis of slang er tussen en hem wat meer naar voren brengen reed bij mij een stuk fijner en is ook nog stiller
Dus op de todo-lijst van vandaag werd toegevoegd, buizensysteempje aanpassen, zodat de filter voor onder de kap kan, maar niet de isolatie van de kap op zuigt.
En zo geschiedde...
En: HIJ RIJDT GEWELDIG NU!!!!!!
Vandaag gedaan:
-Buizensysteem aangepast met extra bocht, hij trekt nu beter in het hele toerenbereik en hapert helemaal niet meer
-Bakolie vervangen, Nu ben ik ook van de herrie in z'n achteruit af en wanneer je de koppeling intrapt en hem naar een stoplicht laat uitrollen.
Misschien ga ik zo nog even de kleppen stellen, heb inmiddels voelermaatjes en nieuwe pakking liggen. Maar eerst maar even laten afkoelen nu
Bougies zijn gecontroleerd, zien er nog prima uit...
Nog een foto van het schone 1.4 injectiehuis:
Joop zit er lekker casual bij
Bak-olie
Paar oude tandjes
En het buizensysteempje is weer terug op de AX
Re: Johan aka Johannus (AX 11 FIRST INJECTION U9 '91)
Goed werk Johan!