Ceristimo wrote:...Mijn eerste stap bij binnenkomst van boetes is dan ook altijd direct om bezwaar te maken en om alle gegevens op te vragen. Ook al blijkt uit de gegevens dat er absoluut nergens bezwaar op gemaakt kan worden, het feit dat het mensen geld en moeite kost om die gegevens boven water te krijgen is mijn stille wraak.
Nu is het vaak lastig om aan ijkrapporten en dergelijke te komen, maar foto's sturen ze je naar een WOB-verzoek wél op...
En jij wordt ook hartelijk bedankt! Want doordat jij een WOB-verzoek indient, moet er een extra ambtenaar aangenomen worden, want alle andere ambtenaren zijn er te druk voor, die ambtenaar doet, zoals alle andere ambtenaren veel te weinig voor het salaris dat er iedere maand overgemaakt dient te worden en de kosten van deze ambtenaren worden doorberekend in de boetebedragen van het jaar erop...Ceristimo wrote:En wat kost die halve milimeter verschil op je snelheidsmeter in de auto dan? Nou, de initiële sanctie plus de administratiekosten maakt daar een mooie vordering van 28 eurootjes van. Nou meneer Feiken, beëdigt ambtenaar domein generieke opsporing, u wordt hartelijk bedankt hoor.
Waar ik dit jaar voor een overtreding van 4km/u (na correctie) €28,- af moet tikken, mag ik dankzij 'jouw soort' volgend jaar €35,- aftikken voor eenzelfde overtreding...
Had ik je al bedankt?!