Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Re: Ceristimo - Een AX Plaisir blijft rommel, maar hij wérkt

Post by Mastenhose »

Ceristimo wrote:...Mijn eerste stap bij binnenkomst van boetes is dan ook altijd direct om bezwaar te maken en om alle gegevens op te vragen. Ook al blijkt uit de gegevens dat er absoluut nergens bezwaar op gemaakt kan worden, het feit dat het mensen geld en moeite kost om die gegevens boven water te krijgen is mijn stille wraak.
Nu is het vaak lastig om aan ijkrapporten en dergelijke te komen, maar foto's sturen ze je naar een WOB-verzoek wél op...
Ceristimo wrote:En wat kost die halve milimeter verschil op je snelheidsmeter in de auto dan? Nou, de initiële sanctie plus de administratiekosten maakt daar een mooie vordering van 28 eurootjes van. Nou meneer Feiken, beëdigt ambtenaar domein generieke opsporing, u wordt hartelijk bedankt hoor.
En jij wordt ook hartelijk bedankt! Want doordat jij een WOB-verzoek indient, moet er een extra ambtenaar aangenomen worden, want alle andere ambtenaren zijn er te druk voor, die ambtenaar doet, zoals alle andere ambtenaren veel te weinig voor het salaris dat er iedere maand overgemaakt dient te worden en de kosten van deze ambtenaren worden doorberekend in de boetebedragen van het jaar erop...
Waar ik dit jaar voor een overtreding van 4km/u (na correctie) €28,- af moet tikken, mag ik dankzij 'jouw soort' volgend jaar €35,- aftikken voor eenzelfde overtreding...

Had ik je al bedankt?! ;) :lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

Geen dank. Graag gedaan ;)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

Nou, de Citroën garage heeft vandaag weer een goede beurt gemaakt, zeg.

Voor 'n kratje Heineken pils (letterlijk) hebben ze de velgen van Die-Andere uitgebalanceerd.

Als ze hadden geweten hoe ongelooflijk veel lood er op deze velgen moet hadden ze het waarschijnlijk niet zo goedkoop gedaan. De achterkant van de rechter vóór velg bestaat zo ongeveer voor de helft uit lood, en aan de voorkant werd er ook het één en ander opgeplakt, maar zo'n 110 gram later rijden we weer trillingsvrij :).

Zoals al eerder opgemerkt hebben beide achtervelgen een hele kleine (maar met lood volledig te compenseren) slag erin zitten, en ze verdenken de voorvelgen van slordige fabricage. Daar is geen slag in te ontdekken, maar ze bleven maar lood bij plakken.

Image
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"

Post by Losroyos »

ik wed die monteurs kunnen niet wachten tot morge avond 5 uur :P

Raar van die voorvelg. Maar goed zolang het niet trilt is het goed.

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

Daar heeft mijn vriendin met 50 km/h een stoeprand mee geramd. De velg is niet krom, maar dus door die klap wel behoorlijk in onbalans geraakt. Gek, want er zitten niet echt veel beschadigingen op.
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

dan moet ie wel krom zijn, niet zozeer een kromme rand, alswel gewoon in zn geheel kromgebogen tov de naaf/bevestiging. (ik heb ook n stalen velg met dat euvel, die gaat binnenkort denk ik de schrootbak in, of gratis af te halen voor de rallycrossers onder ons :P iets met 165 gram lood :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

Een slag in de velg zou je dan toch moeten kunnen zien dan als je 'm ronddraait? Dat balanceerapparaat draait de velg automatisch heel even hard rond, en toen leek de velg met het oog gewoon perfect recht. Nouja, maakt ook niet uit: Het getril is eruit, en van die dikke strip plaklood aan de achterkant zie je helemaal niks ;).

Vandaag ook mijn Kenwood versterkertje binnen gekregen voor in de auto. Die ga ik na mijn vakantie inbouwen (dan kom ik hier wel om raad vragen, want ik heb geen idee hoe dat moet).
Dan komen die JBL-speakers in de kofferbak eindelijk ook tot hun recht. Na mijn vakantie krijgt Die-Andere ook weer frisse motorolie, zodat ze daar ook weer mee vooruit kan. Dat zit er nu ongeveer 18.000 kilometer en anderhalf jaar in, dus 't is eigenlijk al een beetje te laat, maar enfin...

Enneh...Ohja, antiroest! Moet er toch eens aan beginnen, anders dan gaat 'ie komende winter helemáál weg'smelten'... :shock:

Edit:
Ik heb die Kenwood versterker hier binnen de club gekocht en bij mijn ouders laten bezorgen. Ik woon in een flat, en 't gaat hier regelmatig mis met postpakketjes, dus ik durf dat niet meer aan. De TNT is me net wat te vaak mijn post kwijt geraakt, dus alle pakketten laat ik bij m'n ouders, 25 kilometer verderop bezorgen.

Schijnbaar heeft degene die de versterker opstuurde er drie opgestuurd. Er zit een Kenwood versterker in (die had ik dus inderdaad gekocht), plus een philips, en een Marquant en "extra schakeldingetjes". Heb even om een foto gevraagd, want ben nu wel nieuwsgierig wat ik nou gekocht heb...

Maar in elk geval dus drie versterkers...Voor een tientje? Lolwut?!
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

Kreeg net wat foto's doorgestuurd.

Image
Image
Image
Image

Ik zal ze zondag wel even ophalen. Denk dat ik die Kenwood erin hang. Of die Marquant? Hmmm.... die anderen geef ik wel weg.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

Nou, uitbalanceren heeft dus toch niet zoveel geholpen...
Vanaf 120 KM/h op de snelweg is het weer behoorlijk trillen (boven de 150 is het weg) en vanaf 100 is het voorzichtig voelbaar (bij 120 echt irritant, het dashbord begint dan zeg maar te klapperen).

Het is zeer duidelijk zichtbaar in het stuur, die schudt heen en weer. Soms is het getril voor een seconde of 20 volledig weg, en dan begint het weer.

F*ck. Zit het misschien toch in de banden (gecupped?) of een aandrijfas die niet helemaal recht is ofzo.... Ga de velgjes van voren naar achteren gooien (en andersom), kijken of dat wat oplost.
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Miss is een andere set velgen proberen. Als die daar niet mee trilt weet je ook waar het aan ligt.

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

Ja, maar hoe kom ik aan andere velgen dan?...Ik heb nog een set First-velgen in de schuur liggen, maar daar heeft mijn sloper een jaar op stilgestaan, en ik weet zeker dat in elk geval 2 banden daarvan gecupped zijn. En die velgen waren ook al niet super uitgebalanceerd, dus daarmee trilt 'ie ook met 120 op de snelweg.
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Niemand in de buurt waar je even mee kan ruilen?

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

Nee...Iedereen van de AX-club woont echt minimaal 200 kilometer bij mij vandaan. Dat is de reden dat ik nog nooit op meetings ben geweest en ik nog niemand van de club (behalve Punaxio) in 't echt heb gezien...
Image

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

lekker middagje rijden is dat toch? :)

Gewoon eens doen, enorm gezellig!
AX 11TRE 1988

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

Zit ook weer wat in. Leen ik wel een auto van iemand. 't Laatste wat ik wil is een hoop die-hard AX-liefhebbers die om de mijne gaan staan :lol:

Wat het getril betreft, ik word er echt stilaan gek van. Ik krijg op de snelweg het idee dat het met een bochtje naar links heel erg wordt, met een bochtje naar rechts bijna verdwijnt en als je rechtdoor rijdt is het soms helemaal weg, en dan begint ie weer zo hard te trillen dat je eigenlijk het stuur met twee handen beet moet pakken.

Het lijkt dan haast wel in de band te zitten ofzo, en dan verdenk ik de rechterband vóór.

Dus nu wil ik vóór en achter omwisselen, maar ik heb maar één krik.
Vraagje: Als ik de auto aan de voorkant opkrik onder de draagarmbevestiging en daar een assteun onder zet kan ik hem dan van achteren ook opkrikken, of heb je dan kans dat hij van de assteun af gaat glijden?

In mijn hoofd is het een beetje een enge constructie, dus ik denk ik vraag het even..
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

tuurlijk wel, dan gaat ie blij weer naar huis :) AXliefhebbers hebben een positief effect op de auto :)

@ assteun, zet die dan lekker onder de achteras-hoofdbuis, dat werkt veel beter. (of krik m op in het midden, daar zit ook n krikpunt waar je de originele krik in kan haken, als je n garagekrik hebt moet je die dr net naast zetten, anders buigen die haakjes door)

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Wat je zegt kan prima, als je de voorkant hoog genoeg opkrikt, komt de achterkant ook los van de grond trouwens :P

Is hetn iet gewoon een aandrijfas? De mijne trilt ook boven de 150km/u... en tijdens het remmen en in de bochten iets :)
AX 11TRE 1988

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

@Terminal
Zou heel goed kunnen dat het een aandrijfas is. Ik hoop van niet!....Zitten er nog maar 8 maand onder... Als ze nou bij 150 gingen trillen hoorde je me niet klagen, want dat rij ik eigenlijk nooit, maar het is voelbaar vanaf 100, en het wordt irritant boven de 110...En laat 110/115 nou mijn ideale cruise-snelheid zijn op de snelweg. Bij 120 klappert het dashbord en kan je de CD-speler niet meer gebruiken, en vanaf de 140/150 is het vrijwel over.

Mijn achterste krikpunten zijn vrij roestig en staan ook krom, en aan de voorkant is de dorpel door een vorige eigenaar ooit met glasvezel ofzo een soort van gerepareerd (maar 't roest er omheen al) en van de bodem zijn de zijkanten gelast...En dat is niet zo goed gebeurd...

Mirka, mijn vorige (roestvrije) AX krikte ik wel eens aan de dorpel op, met een breed plankje tussen de dorpel en de krik. Dat ging altijd uitstekend, maar bij deze durf ik dat niet aan.

Ik krik alleen nog maar op stevige punten... :D

Assteun onder de achteras-hoofdbuis? Dan moet je me effe helpen hoor. Kan ik die dan gewoon in een hoek van die achteras zetten? Dat dunne buisje die horizontaal tussen de wielen loopt..En die breekt dan niet? :P
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

nee, juist onder die dikke buis die horizontaal tussen de wielen loopt, die 2 dunne vermijden. :)

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

Ohja, dat zijn de torsieveren geloof ik, niet? Nooit erg zorgvuldig naar de achterkant gekeken.

Onder die dikke buis kan dus? Goed om te weten. Thanks!
Image

Post Reply