Versnellingsbak AX 1.5D
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 91
- Joined: WedJun16, 2010 12:47:01 AM
- Location: Gelderland
- Contact:
Eronder passen zal het vast wel.
Alleen lijkt het er volgens de tabel wel op dat de CB41 wel duidelijk andere overbrengingsverhoudingen heeft t.o.v. de CB98, gezien het verschil in de eind-overbrenging.
Alleen lijkt het er volgens de tabel wel op dat de CB41 wel duidelijk andere overbrengingsverhoudingen heeft t.o.v. de CB98, gezien het verschil in de eind-overbrenging.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 91
- Joined: WedJun16, 2010 12:47:01 AM
- Location: Gelderland
- Contact:
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 91
- Joined: WedJun16, 2010 12:47:01 AM
- Location: Gelderland
- Contact:
Voor mensen die graag de formule willen weten, hier staat ie uitgelegd en kan je meteen een online calculator gebruiken als je de tabel hebt. ik heb zitten rekenen en er komt inderdaad een iets kortere overbrenging.
http://www.205gti.com/techgearboxUK.htm
Het vervangen van de tandwieltjes van de 5e lijkt niet al te moeilijk zolang je zorgt dat er niks in het rond springt
http://www.suzukituning.com/PSA/MA5%20G ... egory_id=2
Ben alleen bang dat een setje tanden voor "47/32 0,68085" wel lastig op de kop te tikken is. Met deze tandwielen zou het evenwicht op de 5e versnelling hersteld moeten zijn wat betreft toeren/snelheid. Wat met een ander type v-bak wel een probleem lijkt te zijn is de speedo meter, met een andere verhouding gok ik dat de snelheidsweergave niet meer klopt ...
http://www.205gti.com/techgearboxUK.htm
Het vervangen van de tandwieltjes van de 5e lijkt niet al te moeilijk zolang je zorgt dat er niks in het rond springt
http://www.suzukituning.com/PSA/MA5%20G ... egory_id=2
Ben alleen bang dat een setje tanden voor "47/32 0,68085" wel lastig op de kop te tikken is. Met deze tandwielen zou het evenwicht op de 5e versnelling hersteld moeten zijn wat betreft toeren/snelheid. Wat met een ander type v-bak wel een probleem lijkt te zijn is de speedo meter, met een andere verhouding gok ik dat de snelheidsweergave niet meer klopt ...
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 91
- Joined: WedJun16, 2010 12:47:01 AM
- Location: Gelderland
- Contact:
Beste Duff,
Ik zou graag een keertje de versnellingsbak bij je komen ophalen. De reden is dat ik graag een goede bak achter de hand heb als er iets niet lekker gaat met deze bak met het vervangen van synchro's of bedenk maar wat er mis kan gaan. Op dit moment vertrouw ik de bak ook niet helemaal, echter zal ik de voorgestelde suggesties die de heren/dames hebben gemaakt nog moeten uitproberen. Dat de vertanding dan iets lichter is maakt me eigenlijk niet zoveel uit, ik heb nu maar 4 versnellingen dus het is in geval van vervanging stukken beter dan de huidige situatie. Wat is de makkelijkste manier om te communiceren over een afspraak? Ik zal beginnen je een mailtje te sturen.
Wis.
Ik zou graag een keertje de versnellingsbak bij je komen ophalen. De reden is dat ik graag een goede bak achter de hand heb als er iets niet lekker gaat met deze bak met het vervangen van synchro's of bedenk maar wat er mis kan gaan. Op dit moment vertrouw ik de bak ook niet helemaal, echter zal ik de voorgestelde suggesties die de heren/dames hebben gemaakt nog moeten uitproberen. Dat de vertanding dan iets lichter is maakt me eigenlijk niet zoveel uit, ik heb nu maar 4 versnellingen dus het is in geval van vervanging stukken beter dan de huidige situatie. Wat is de makkelijkste manier om te communiceren over een afspraak? Ik zal beginnen je een mailtje te sturen.
Wis.
prijs reparatie
Ik ben ook de gelukkige iegenaar van een AX 1.5 diesel. Nu staat de auto in de garage, een probleem met versnellingsbak en koppeling. Deze worden beide vervangen, de rekening is 600 euro. Is dat duur betaald of een nette prijs?
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 91
- Joined: WedJun16, 2010 12:47:01 AM
- Location: Gelderland
- Contact:
Dat hangt er een beetje vanaf. Mijn eervaring met garages is dat ze vaak meer rekenen dan ze daadwerkelijk doen. De vraag is heb je inderdaad een probleem met je v-bak en je koppeling of lijkt door het ene problem dat je ook een probleem met de andere hebt? Ik heb overgens geen idee wat de normale onderdelen kosten en eventueel arbeidsloon en wat ze daadwerkelijk vervangen. Ik denk niet dat er voor dat geld een splinternieuwe bak eronder rossen. Ik ben trouwens wel benieuwd wat een setje nieuwe koppelingsplaaten kost
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 91
- Joined: WedJun16, 2010 12:47:01 AM
- Location: Gelderland
- Contact:
Ben vandaag in Friesland geweest bij familie, ze hebben daar een geweldige smeerput en kon onder de auto kijken naar de schakelstangetjes (had bokjes om op te rijden maar na uitleen nooit meer terug gezien). De grote schakelstang die van achter komt heeft behoorlijk wat speling, als je moeite doet kan je die stang er zo af duwen. Ik heb het advies gekregen een nieuw busje te monteren, ga ik dus op korte termijn doen. Tevens zag de achterste motorsteun er nog goed uit ==> geen speling. Eens kijken wat hij hierna doet.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 91
- Joined: WedJun16, 2010 12:47:01 AM
- Location: Gelderland
- Contact:
Re: Versnellingsbak AX 1.5D
Beetje laat, maar wel fijn om de uiteindelijke oplossing erin te zetten. Synchro versleten + kapotte veertjes. De onderdelen zijn inmiddels vervangen en de 5e versnelling is zo goed als nieuw. Later realizeerde ik me dat er erg veel snelweg kilometers met de auto gemaakt zijn, dat is toen met de verkoop verteld. Nu heb ik wel een donkerbruin vermoeden waarom precies de 5e kompleet versleten was
A diplomat is someone who can tell you to go to hell in such a way that
you will look forward to the trip.
you will look forward to the trip.