Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Moderator: webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Ceristimo - The beast is alive again!
stappenmotor of stappenmotorbedrading?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Ceristimo - The beast is alive again!
Ongeveer ter hoogte van de ecu zit een dingetje geschroefd waar een stekker en twee vacuumslangetjes ingaan. Een aan de achter- en een aan de zijkant. Aan de voorkant zit ook en tuitje waar een vacuumslang op kan. Moet daar ook een op, (dus dat er drie slangetjes op zitten)?....
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - The beast is alive again!
Als ik de gashendel hard tegen de stappenmotor duw, duwt hij hem terug...dus volgens mij doet de stappenmotor het wel....
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - The beast is alive again!
blijft het ook zo als ie warm draait?
dan zou het nog gaskleppositiesensor moeten zijn.
Dit is iets motorisch, is iets van je motorkabelboom ook gerevisieerd? Zonee, dan moet er ergens nog iets loshangen...
dan zou het nog gaskleppositiesensor moeten zijn.
Dit is iets motorisch, is iets van je motorkabelboom ook gerevisieerd? Zonee, dan moet er ergens nog iets loshangen...
Re: Ceristimo - The beast is alive again!
Ja, blijft ook zo als ie warm draait. Heb gasklep en injectiehuis van mn sloper erop gezet. Dan krijgt ie spontaan hetzelfde probleem als mn sloper had. ECU lampje blijft branden, laag stationair en bij gas indrukken direct afslaan.
Dus die gaskleprommel lijkt stuk te zijn. En misschien van deze auto nu ook wel. Bij demonteren kwam er veel benzine uit en hij stonk ook naar benzine, dus volgens mij ging hij steeds langzamer doordat ie zichzelf verzoop....
Wat nu?
Dus die gaskleprommel lijkt stuk te zijn. En misschien van deze auto nu ook wel. Bij demonteren kwam er veel benzine uit en hij stonk ook naar benzine, dus volgens mij ging hij steeds langzamer doordat ie zichzelf verzoop....
Wat nu?
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - The beast is alive again!
En ohja, de auto staat nu langs de kant van de weg omdat ik zo stom was om mt dat hortende en stotende ding te proberen thuis te komen. Op gegeven moment rijd ik vol gas in z'n 3 niet harder dan 60 en toen ging hij steeds langzamer en langzamer tot ik stil stond. Vervolgens wilde hij helemaal niet meer starten. Ongeveer 1 seconde stationair en dat was het dan....nu in de trein naar huis...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Ceristimo - The beast is alive again!
Het zit ook niet mee he?!
Re: Ceristimo - The beast is alive again!
Nee, zit echt niet mee. Ik ben er echt een beetje klaar mee nu. En ik weet het nu gewoon niet meer. Ik heb echt hulp nodig, want ik weet niet waar ik beginnen moet.
Ander gasklep huis? Injeciehuis? Ik weet het echt niet. En hoe kom ik aan die spullen voor een Bosch?...Blegh!
Ander gasklep huis? Injeciehuis? Ik weet het echt niet. En hoe kom ik aan die spullen voor een Bosch?...Blegh!
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Ceristimo - The beast is alive again!
..... Na de frikkin' 35 uur klussen die er nu al in zit zeker....Echt niet. Maar ik ben wel redelijk ten einde raad, dus ik hoop dat iemand hier de gouden tip heeft ofzo...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - The beast is alive again!
Ombouwen naar carburateur!
Romy heeft nog wel een carburateur en een benzinedruk regelaar liggen.
Maar anders moet er toch hier nog wel iemand zijn die en injectiehuisje liggen....
Romy heeft nog wel een carburateur en een benzinedruk regelaar liggen.
Maar anders moet er toch hier nog wel iemand zijn die en injectiehuisje liggen....
Re: Ceristimo - Franse troep die het niet doet.
Japs! Heb ik liggen, voor gratis financieel geld.
Maar het ellendige is dat ik niet elke dat in de buurt van Grün kom. En grün komt ook niet elke dag hier.
Maar het ellendige is dat ik niet elke dat in de buurt van Grün kom. En grün komt ook niet elke dag hier.
Re: Ceristimo - Franse troep die het niet doet.
@Degene
Jij hebt nog een Bosch injectie liggen? Is dat inclusief gasklep en -sensor?....Kan je 't niet in een doos richting Grunn proppen?....Als het niet werkt (en dit probleem dus niet aan mijn gasklep- en injectiehuis ligt) gooi ik het in dezelfde doos weer gelijk jouw kant op....
En als ie het daardoor wél gaat doen kunnen we vast wel een prijsje overeen komen voor gasklep en injectie...? Verzendkosten sowieso voor mijn rekening, natuurlijk.
Jij hebt nog een Bosch injectie liggen? Is dat inclusief gasklep en -sensor?....Kan je 't niet in een doos richting Grunn proppen?....Als het niet werkt (en dit probleem dus niet aan mijn gasklep- en injectiehuis ligt) gooi ik het in dezelfde doos weer gelijk jouw kant op....
En als ie het daardoor wél gaat doen kunnen we vast wel een prijsje overeen komen voor gasklep en injectie...? Verzendkosten sowieso voor mijn rekening, natuurlijk.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Franse troep die het niet doet.
Is het niet een idee om gewoon is bij Timo een frikandelle meeting te houden. Ja het is voor somige uit de buurt maar deze jonge heeft al zoveel pech met zijn axjes gehad dat die het eigenlijk wel verdient toch? Ik zou er zelf ook wel heen willen maar ja je kan niet zeggen dat ik nou lekker veel verstand er van heb. dus of dat slim is..
Het voordeel is dat het straks wel dan in een keer goed is. en hoeven we de eerste tijd daar ook niet meer heen. kan hij naar nieuwegein meetingen komen en dan hebben we er allemaal plezier van gehad toch?
Het is wel een doorzetter de meeste van ons hadden de ax al wel ergens gedumpt bij een sloop of zelf uit elkaar gehaald. Hij blijft voor dit autotje vechten dus miss is het tijd om iets terug te doen in de vorm van een sleutelmiddag daar?
Het voordeel is dat het straks wel dan in een keer goed is. en hoeven we de eerste tijd daar ook niet meer heen. kan hij naar nieuwegein meetingen komen en dan hebben we er allemaal plezier van gehad toch?
Het is wel een doorzetter de meeste van ons hadden de ax al wel ergens gedumpt bij een sloop of zelf uit elkaar gehaald. Hij blijft voor dit autotje vechten dus miss is het tijd om iets terug te doen in de vorm van een sleutelmiddag daar?
Re: Ceristimo - Franse troep die het niet doet.
willen: ja
kunnen: nee
kunnen: nee
Re: Ceristimo - Franse troep die het niet doet.
@Losroyos
Leuk idee, zo'n meeting. Maar ik wil het ook niet op mijn geweten hebben dat er mensen 200 kilometer gaan rijden om aan een twijfelachtige AX te gaan schroeven. Ik bedoel, dat ding van mij is alles behalve in 'mint condition'. Ik schaam me dood voor dat ding, als er allemaal AX-liefhebbers omheen gaan staan. Het is allang niet meer de auto zoals hij bij familie Bats weg is gekomen, nadat zij hem opgeknapt hadden...
Oke, even logisch nadenken.... De motorkabelboom is één op één overgezet van een sloopauto. De interieurkabelboom is gesoldeerd, maar alles heeft stroom, dus ik ga er nu nog maar even vanuit dat de kabelboom goed is.
Symptomen zijn:
1) Niet stationair willen draaien. Hij loopt héééééééél laag stationair (400 toeren), hij klinkt als een Harley Davidson motor. Soms geeft hij dan uit zichzelf ineens een dot gas erbij, dus stijgt even naar 1200 toeren, zakt terug naar 1000, en na een paar seconden weer naar 400...Dit houdt de auto ongeveer 5 minuten vol, en dan slaat hij heel langzaam af (plop...plop......plop.....sputter............plop......*dood*)
2) Reageert héél slecht op gaspedaal. Als je het gas een kwart indrukt reageert hij er één seconde op, en dan is het net of je het gas loslaat. Dan moet je hem dieper intrappen, en dan inééns pakt hij weer voor een seconde het gas op, en dan laat hij het weer los. Dan moet je hem wéér dieper intrappen...enzovoort, totdat je het pedaal tot op de bodem hebt ingetrapt, en dan gaat hij steeds langzamer en langzamer, tot je stilstaat.
Nou, even logisch nadenken: Waar kan dat aan liggen?
De motorkabelboom was hier en daar verbrand, dus die heeft kortsluiting gemaakt. Er is dus íets stuk in de motor. Wat kan dat zijn gezien de genoemde symptomen.
Ik verdenk het gasklep en injectiehuis van deze storing. Dus ik heb een vervangend exemplaar nodig.
Wat ik ga proberen is dit:
Ik heb de gasklep en injectie van Mirka. Die unit is niet goed, die geeft namelijk een motorstoring als je hem aansluit. Ik weet 90% zeker dat die injector niet goed is.
Van mijn auto vermoed ik dat de gasklep niet goed is. Ik ga nu straks proberen om de gasklep van Mirka op de injectie van Die-Andere te schroeven, en dan kijken of hij lopen wil.
Zoniet, dan kijken of er hier via de club misschien een ander injectie- en gasklephuis voor een Bosch beschikbaar is die ik kan uitproberen? Verzendkosten betaal ik uiteraard.
En als dat het ook niet is, dan verder zoeken. Bijvoorbeeld de ontsteking vervangen?.....En de ECU ook, misschien is de ECU wel half kapot, als zoiets überhaupt mogelijk is?
Leuk idee, zo'n meeting. Maar ik wil het ook niet op mijn geweten hebben dat er mensen 200 kilometer gaan rijden om aan een twijfelachtige AX te gaan schroeven. Ik bedoel, dat ding van mij is alles behalve in 'mint condition'. Ik schaam me dood voor dat ding, als er allemaal AX-liefhebbers omheen gaan staan. Het is allang niet meer de auto zoals hij bij familie Bats weg is gekomen, nadat zij hem opgeknapt hadden...
Oke, even logisch nadenken.... De motorkabelboom is één op één overgezet van een sloopauto. De interieurkabelboom is gesoldeerd, maar alles heeft stroom, dus ik ga er nu nog maar even vanuit dat de kabelboom goed is.
Symptomen zijn:
1) Niet stationair willen draaien. Hij loopt héééééééél laag stationair (400 toeren), hij klinkt als een Harley Davidson motor. Soms geeft hij dan uit zichzelf ineens een dot gas erbij, dus stijgt even naar 1200 toeren, zakt terug naar 1000, en na een paar seconden weer naar 400...Dit houdt de auto ongeveer 5 minuten vol, en dan slaat hij heel langzaam af (plop...plop......plop.....sputter............plop......*dood*)
2) Reageert héél slecht op gaspedaal. Als je het gas een kwart indrukt reageert hij er één seconde op, en dan is het net of je het gas loslaat. Dan moet je hem dieper intrappen, en dan inééns pakt hij weer voor een seconde het gas op, en dan laat hij het weer los. Dan moet je hem wéér dieper intrappen...enzovoort, totdat je het pedaal tot op de bodem hebt ingetrapt, en dan gaat hij steeds langzamer en langzamer, tot je stilstaat.
Nou, even logisch nadenken: Waar kan dat aan liggen?
De motorkabelboom was hier en daar verbrand, dus die heeft kortsluiting gemaakt. Er is dus íets stuk in de motor. Wat kan dat zijn gezien de genoemde symptomen.
Ik verdenk het gasklep en injectiehuis van deze storing. Dus ik heb een vervangend exemplaar nodig.
Wat ik ga proberen is dit:
Ik heb de gasklep en injectie van Mirka. Die unit is niet goed, die geeft namelijk een motorstoring als je hem aansluit. Ik weet 90% zeker dat die injector niet goed is.
Van mijn auto vermoed ik dat de gasklep niet goed is. Ik ga nu straks proberen om de gasklep van Mirka op de injectie van Die-Andere te schroeven, en dan kijken of hij lopen wil.
Zoniet, dan kijken of er hier via de club misschien een ander injectie- en gasklephuis voor een Bosch beschikbaar is die ik kan uitproberen? Verzendkosten betaal ik uiteraard.
En als dat het ook niet is, dan verder zoeken. Bijvoorbeeld de ontsteking vervangen?.....En de ECU ook, misschien is de ECU wel half kapot, als zoiets überhaupt mogelijk is?
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Franse troep die het niet doet.
ECU storing gistere kwam omdat ik de stekker voor de gaskleppositiesensor was vergeten aan te sluiten....whoopsie.
Zit er nu weer op. Nadat de ECU gereset is loopt de auto ongeveer 5 minuten goed en mooi regelmatig stationair. En dan begint hij steeds langzamer te lopen. Gasklep en injectiehuis is het dus niet. Nou, whats next?....wat zal ik nu eens uitproberen....
Zit er nu weer op. Nadat de ECU gereset is loopt de auto ongeveer 5 minuten goed en mooi regelmatig stationair. En dan begint hij steeds langzamer te lopen. Gasklep en injectiehuis is het dus niet. Nou, whats next?....wat zal ik nu eens uitproberen....
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Ceristimo - Franse troep die het niet doet.
na een reset loopt ie op (hele rijke) default waardes. lamda niet goed aangesloten?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Ceristimo - Franse troep die het niet doet.
Is de moeite van het checken waard....nu net andere ECU en ontsteking gehaald. Die even monteren en dan lambdasonde checken...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Franse troep die het niet doet.
Check ook de map-sensor. Dat ding waar die paar slangetjes ingaan wat je hierboven beschreven hebt.
En anders zou het toch kunnen zijn dat de ECU een tik van de kortsluiting heeft gehad. Ik weet niet of je de andere al geprobeerd hebt, maar het is de moeite van het wisselen waard.
Overigens blijft het lastig, op afstand raden naar de oorzaak van de problemen.
[edit] een ecu was je al mee bezig... lezen, Hilko
En anders zou het toch kunnen zijn dat de ECU een tik van de kortsluiting heeft gehad. Ik weet niet of je de andere al geprobeerd hebt, maar het is de moeite van het wisselen waard.
Overigens blijft het lastig, op afstand raden naar de oorzaak van de problemen.
[edit] een ecu was je al mee bezig... lezen, Hilko
Nee, die AX is niet verkleurd. Dat hoort zo!