Mijn AX is nog een overgebleven exemplaar van de AX-cup destijds. Heeft geen kenteken gehad en werd naar men zegt op specificaties van de importeur gebouwd.
Het plaatwerk is nog lichter dan van een normale AX. En werd geleverd met een 1400CC motor met carburateurs.
De wagen was leeg van binnen en voorzien van een Fia-gehomologeerde Deville rolkooi.
Achter gele Koni's en voor speciaal voor de wagen gemaakte schokdempers en veren (Roze), ook van Koni.
De wagen is door een maat van mij gekocht en door ons aangepast voor rallyracing.
Na èèn seizoen verving hij hem door een GTI uit de toenmalige 1400Cup ofwel de Compactcars in Nederland.
Hier nam ik toen de AX over.
Toen het dappere block van het racertje overdadig begon te roken heb ik het onderblok vervangen door een 1600CC, TU5 van Peugeot.
Piet de Louw aka Axel, AX cup
Moderator: webmasters
Re: Piet de Louw aka Axel, AX cup
Welkom hier ben uiterst benieuwd naar de foto's van de wagen.
Wat is je plan er mee te gaan racen op circuit of ook rally? of gewoon voor de heb
Wat is je plan er mee te gaan racen op circuit of ook rally? of gewoon voor de heb

Re: Piet de Louw aka Axel, AX cup
kij, dat is een veelbelovende openingspost! 
ik heb momenteel de plannen om mijn GTI terug op te bouwen naar een ph1 cup AX... gelijk aan de uwe..

ik heb momenteel de plannen om mijn GTI terug op te bouwen naar een ph1 cup AX... gelijk aan de uwe..

Re: Piet de Louw aka Axel, AX cup
Foto's zal ik eens opzoeken.
Feit is wel dat het absoluut geen schoonheid meer is en vele littekens met zich meedraagt.
Maar het is ook een feit dat het beestje zich kranig heeft gedragen, na een ongeplende sprong in de lucht, als gevolg van fout genomen curb-stones en een aanvaring met een serieuze F... Capri die het nodig vond om te proberen op de achterklep te klimmen.
Het plan is nu dan ook om een nieuwe wagen op te bouwen voor de rallycross of rallyracing.
Het reglement schrijft nu een minimum verplicht gewicht voor, dan kun je beter een stevigere body nemen en die dan nog wat versterken i.p.v. naderhand lood in te laten leggen om aan het gewicht te komen.
En daar ik een avondschool gevolgd heb voor het maken van composiet producten, wil ik de wagen ook meteen netjes breed zetten.
Dikkere schermen, doorlopend in de bumper, nette luchthappers e.d.
Feit is wel dat het absoluut geen schoonheid meer is en vele littekens met zich meedraagt.
Maar het is ook een feit dat het beestje zich kranig heeft gedragen, na een ongeplende sprong in de lucht, als gevolg van fout genomen curb-stones en een aanvaring met een serieuze F... Capri die het nodig vond om te proberen op de achterklep te klimmen.
Het plan is nu dan ook om een nieuwe wagen op te bouwen voor de rallycross of rallyracing.
Het reglement schrijft nu een minimum verplicht gewicht voor, dan kun je beter een stevigere body nemen en die dan nog wat versterken i.p.v. naderhand lood in te laten leggen om aan het gewicht te komen.
En daar ik een avondschool gevolgd heb voor het maken van composiet producten, wil ik de wagen ook meteen netjes breed zetten.
Dikkere schermen, doorlopend in de bumper, nette luchthappers e.d.
Re: Piet de Louw aka Axel, AX cup
Klinkt veel belovend. ik wacht de foto's af en mooie ax of niet foto's zijn altijd goed. Al is die aan allekanten rot het blijft een ax 

-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Piet de Louw aka Axel, AX cup
Welkom hier! Ben ook benieuwd naar de foto's! De plannen klinken in ieder geval al veelbelovend!
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Piet de Louw aka Axel, AX cup
Ook vanuit Eindhoven: hartelijk welkom! En ook benieuwd naar de fotos 
