Zoals jullie denk ik al wisten, ben ik nog maar 16 en nogal gek van Citroën, en ook vooral de BX. Nu leek het mij een leuk idee om een BX te kopen, die vervolgens helemaal op te knappen en er dan in te gaan rijden als het eindelijk mag. ( gelukkig binnenkort al met 17!)
Zo ben ik dus op zoek gegaan, en heb ik een paar biedingen gedaan, en enkele mailtjes gestuurd. Dit heb ik allemaal vorige week maandag gedaan. Toen ik terugkwam van m'n werk 's avonds ( bij de Appie) , had ik van een van de adverteerders al een mailtje terug dat ik de BX op mocht halen voor het bedrag wat ik er voor had geboden. (135 euro ) Even wat afgesproken met de verkoper en een kennis van me, aangezien de BX geen apk meer had na 31 mei, en hij dus niet meer de weg op mocht. Die kennis had een autoambulance waar de BX dus mooi opkon.
De afspraak was dat we hem zaterdag 4 juni op zouden halen. Best een eindje rijden, de BX stond in Roermond, en zelf kom ik uit Enschede. Eenmaal aangekomen zag ik al meteen dat het best de moeite waard was, het is namelijk een prima BX'je.

Het was starten en meteen lopen, dus dat was al het eerste pluspunt. Auto zag er prima uit, is van een oud opaatje geweest, en die heeft hem in 1993 nieuw (?) gekocht. Alhoewel ik dit niet zeker weet.. De auto is van '88 , maar is pas in 1993 op naam gezet, en dat was de eerste eigenaar. Wat er in die vijf jaar gebeurd is is een vraag voor mij, waar ik misschien ook wel nooit achter ga komen. Importeur? Leenauto? Demo? Joost mag het weten.

De auto is afgekeurd op de remleidingen. Binnenkort even goed kijken wat ze daar nou precies mee bedoelen, dat was ons ook niet echt duidelijk, en de man die ons de auto verkocht (niet de eigenaar zelf) wist het ook niet precies. Hij is erg weinig gebruikt, er werd ongeveer 2000 kilometer per jaar mee gereden. Vorig jaar met 112000 km zo door de apk gekomen, zonder problemen. Dit jaar met 114000 afgekeurd, op de remleidingen dus.

De auto heeft aan de buitenkant geen roest! Wel zo z'n krasjes en 1 deukje in de linkerachterdeur, maar die kan je er altijd nog uithalen natuurlijk. Hoe het aan de onderzijde zit met deze auto is voor mij nog een verrassing, maar dat zal wel niet zo heel erg zijn! Het is echt een basis BX. Er ligt een 1400 motor in, gekanteld, dus het oliefilter bovenop. Geen centrale vergrendeling, geen arico, geen elektrische ramen, geen schuifdak, geen dashboardkastje, geen achterruitenwisser, enz. Gelukkig wel een rechterbuitenspiegel!

Volgens mij heb ik zo wel genoeg verteld, 't is al een behoorlijk verhaal! Ik ben benieuwd naar jullie reacties!