Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Moderator: webmasters
Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit
Jaja, ik ken de techniek. Ik ben niet gek. Mirka is in haar leventje bij mij meer gesleept dan dat ze op eigen kracht heeft gereden, dus ik heb er ervaring mee...
Kabel altijd op spanning laten, achterste auto doet het meeste remwerk, zodat de kabel strak blijft, en als hij toch onverhoopt slap staat stapvoets naar voren rollen tot hij strak staat en dan pas (rustig) gaan.
Aan het einde van de straat zei hij 'Boink' en hij was zo doormidden. Misschien fabricage foutje?
Kabel altijd op spanning laten, achterste auto doet het meeste remwerk, zodat de kabel strak blijft, en als hij toch onverhoopt slap staat stapvoets naar voren rollen tot hij strak staat en dan pas (rustig) gaan.
Aan het einde van de straat zei hij 'Boink' en hij was zo doormidden. Misschien fabricage foutje?
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit
overigens remmen zonder rembekrachtiger voor 2 auto's word heel snel, heel zwaar in stadsverkeer
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit
Klopt. Gelukkig kan je beide voeten gebruiken....
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit
ik kan met links echt niet remmen hoor, tenzei je graag je sleepkabel wil breken.. oh wait
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit
In het kort:
Vandaag vriend helpen verhuizen. Ik wil wegrijden, sleutel breekt af in slot. Met behulp van een tang en een klein schroevendraaiertje het afgebroken stukje eruit weten te pielen.
Vriend heeft me 40 kilometer naar huis gereden om reserve sleutel op te halen.
Maar die wil maar tot de helft in het slot. Tuurlijk, dé Citroën AX contact slot kwaal. Het slot naar de kl*te. Gelukkig heb ik Mirka's Type 1 contact slot nog.
Maarja, de sleutel wil er niet in. Dus kan het slot niet op die speciale stand zetten. Dus kan het slot er niet uit trekken.
Auto staat met de wielen scheef in een pad geparkeerd. Duwen kan niet, want hij gaat in een rondje, want hij staat op stuurslot. Met schroevendraaiers, priemen en andere rommel in het slot lopen beuken om de boel kapot te rammen. Helpt allemaal geen fuck.
Die twee pinnetjes die je aan de onderkant naar binnen drukt als het slot op de speciale stand staat: Moet je die kunnen zien als het contactslot uit staat? Heb er bij Mirka niet op gelet toen ik daar het slot uithaalde. Bij deze auto zie ik in elk geval geen pinnetjes.
Wel zit aan de achterkant (wijst naar het dashboard toe) een schroefje. Met veel moeite los kunnen draaien (want het dashboard zit ervoor, dus nul ruimte voor een schroevendraaier, dus met een bitje + tang losgedraaid), maar dat helpt ook niks.
Ik ben een beetje aan het einde van m'n Latijn nu. Hoe de f*ck krijg ik dat slot eruit?
Heb een briefje onder de ruitenwisser gelegd waarop staat dat de auto stuk is en ik hem morgen ophaal, want omdat hij nu een uitrit blokkeert wordt dat lastig voor de mensen die morgen naar het werk toe moeten...
Verd*mme zeg, Franse klotehokken...
Vandaag vriend helpen verhuizen. Ik wil wegrijden, sleutel breekt af in slot. Met behulp van een tang en een klein schroevendraaiertje het afgebroken stukje eruit weten te pielen.
Vriend heeft me 40 kilometer naar huis gereden om reserve sleutel op te halen.
Maar die wil maar tot de helft in het slot. Tuurlijk, dé Citroën AX contact slot kwaal. Het slot naar de kl*te. Gelukkig heb ik Mirka's Type 1 contact slot nog.
Maarja, de sleutel wil er niet in. Dus kan het slot niet op die speciale stand zetten. Dus kan het slot er niet uit trekken.
Auto staat met de wielen scheef in een pad geparkeerd. Duwen kan niet, want hij gaat in een rondje, want hij staat op stuurslot. Met schroevendraaiers, priemen en andere rommel in het slot lopen beuken om de boel kapot te rammen. Helpt allemaal geen fuck.
Die twee pinnetjes die je aan de onderkant naar binnen drukt als het slot op de speciale stand staat: Moet je die kunnen zien als het contactslot uit staat? Heb er bij Mirka niet op gelet toen ik daar het slot uithaalde. Bij deze auto zie ik in elk geval geen pinnetjes.
Wel zit aan de achterkant (wijst naar het dashboard toe) een schroefje. Met veel moeite los kunnen draaien (want het dashboard zit ervoor, dus nul ruimte voor een schroevendraaier, dus met een bitje + tang losgedraaid), maar dat helpt ook niks.
Ik ben een beetje aan het einde van m'n Latijn nu. Hoe de f*ck krijg ik dat slot eruit?
Heb een briefje onder de ruitenwisser gelegd waarop staat dat de auto stuk is en ik hem morgen ophaal, want omdat hij nu een uitrit blokkeert wordt dat lastig voor de mensen die morgen naar het werk toe moeten...
Verd*mme zeg, Franse klotehokken...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Ceristimo - HELP! Contact slot stuk. Wat nu?
Kun je het afgebroken stukje van de sleutel niet terugsteken in je contactslot en dan met een schroevendraaier het slot op de juiste stand zetten?
Re: Ceristimo - HELP! Contact slot stuk. Wat nu?
Nee, dat wil niet. Zelfs met een hamer tik je die sleutel er niet in. En ik heb een goede sleutel, namelijk mijn reservesleutel. Het slot is echt compleet stuk.
Vanmiddag met de trein maar naar de auto toe en er dan eens een boor opzetten ofzo. Of heeft iemand een beter idee? Die auto moet daar echt snel weg, want hij mag daar gewoon niet staan...
Vanmiddag met de trein maar naar de auto toe en er dan eens een boor opzetten ofzo. Of heeft iemand een beter idee? Die auto moet daar echt snel weg, want hij mag daar gewoon niet staan...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - HELP! Contact slot stuk. Wat nu?
stuurslot kun je hem wel doorheen trekken meestal... desnoods proberen iets van een pijp ( of zow nstuurslot met beugel ! ) op te zetten. Starten is ook niet heel moeilijk, maar heo dat in ze werk gaat geen idee ( ook niet heel slim om op een openbaar forum te gooien )
AX 11TRE 1988
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Re: Ceristimo - HELP! Contact slot stuk. Wat nu?
edit .... niet goed gelezen....
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Re: Ceristimo - HELP! Contact slot stuk. Wat nu?
Stuurslot doorheen trekken? Hoe dan?...
Problem is: slot moet er uit, maar kan niet op die speciale stand worden gezet. Dus hoe doe ik dat dan?
Problem is: slot moet er uit, maar kan niet op die speciale stand worden gezet. Dus hoe doe ik dat dan?
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - HELP! Contact slot stuk. Wat nu?
kabelboom is zojuist doorgebrand....
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - HELP! Contact slot stuk. Wat nu?
Wie kan met spoed uitleggen hoe je de kabelboom van een type 1 loshaald, met name het hele contactslot gebeuren want dat is doorgefikt omdat ik de accu glad vergeten ben.
Mirka is vanochtend opgehaald en ik wil die kabelboom scoren voordat hij door de shredder gaat. Maar ik moet echt weten hoe. help help help!zoveel autopech in 1 week. ik zit er echt een beetje doorheen
Mirka is vanochtend opgehaald en ik wil die kabelboom scoren voordat hij door de shredder gaat. Maar ik moet echt weten hoe. help help help!zoveel autopech in 1 week. ik zit er echt een beetje doorheen
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - HELP! Contact slot stuk. Wat nu?
na een kwartier met de klopboor het slot uitgebord. Nu kabelboom zien te regelen. Wat een kutdag.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - HELP! Contact slot stuk. Wat nu?
Gezocht: Type 1 kabelboom. Kan niets meer met de auto nu, totdat ik een kabelboom heb.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Kabelboom doorgebrand. Wie heeft er een Type
Wat is er allemaal doorgebrand? Probeer anders het eens te lokaliseren, misschien is het maar een klein stukje Hele kabelboom vervangen is namelijk niet even.... daar moet heel je dash ervoor uit en alles.
Loshalen is erg simpel trouwens, demonteer het complete interieur, inclusief dashboard en dan kun je het allemaal zo los pakken
Loshalen is erg simpel trouwens, demonteer het complete interieur, inclusief dashboard en dan kun je het allemaal zo los pakken
AX 11TRE 1988
Re: Ceristimo - Kabelboom doorgebrand. Wie heeft er een Type
Heb niet alles kunnen inventariseren. Ben ook thuis nu,en de auto staat 40 kilometer verderop.
Er komen twee hele dikke kabels uit het contactslot, een gele en rode. Die zijn verbrand. Die lopen over in een stekker, die is verbrand, en de twee kabels aan de andere kant uit de stekker zijn ook verbrand. De kabel zit achter, onder het dashboard en loopt dan omhoog door het schutbord heen.
De omliggende kabels zijn verbrand, want het heeft goed gefikt.
Als ik onder de motorkap kijk dan zitten er onder de onststeking van de auto (onder waar de bougiekabels met z'n allen naast elkaar door een plastic klik-houdertje lopen) nog kabels, met een stekker. Dat is allemaal verbrand.
De twee massakabels, op versnellingsbak en zijscherm zijn ook helemaal opgefikt. De accu stond te koken en was zo heet dat in de halve seconde dat ik hem aanraakte een stukje huid van m'n vinger schroeide, dus die accu zal nu ook wel dood zijn.
Oke, ik zie het na een gigantische klotedag nu wel weer een beetje zitten. Wat er ook kapot is, is te vervangen. ECU en dergelijke heb ik ook nog over.
Maar, het grote probleem: Bij het demonteren van Mirka heb ik, om alles snel los te krijgen, gewoon stekkers doorgeknipt. Van de kabelboom in Mirka zijn drie dingen kapot geknipt:
1) Alle stekkers naar ECU
2) Alle stekkers naar zekeringkast bovenop tellerbak
3) Alle stekkers naar contactslot.
En ik heb die kabelboom ook niet, want de auto is vanochtend door de sloop opgehaald. Nu kan ik wel in de trein naar Uithuizen stappen, maar omdat er zo in die boom geknipt is vraag ik me af of dat wel nut heeft.
Ik moet gewoon een goede kabelboom hebben, dan kan ik tenminste weer iets. Wie oh wie oh wie heeft het?
En, niet onbelangrijk: Is er een howto voor het losmaken van het dashboard? (Type 1)
Als ik een kabelboom heb, en weet hoe het dashboard los moet zie ik weer wat licht aan het einde van deze verdraaid donkere tunnel.\
Trouwens, hoezo complete interieur? Alleen dashboard toch?
Het gaat om de twee dikke kabels aan het contat slot. Die heben gebrand en alle omliggende kabels mee verbrand. IN elk geval tot whatever daar onder de ontsteking zit is het opgebrand, verder heb ik niet kunnen kijken zonder delen te demonteren.
De auto staat in een woonwijk in een parkeervak. Mijn achterklep heeft een blind slot, want zit op de centrale deurvergrendeling, en is dus niet vergrendeld. Deuren zitten wel dicht, maar iedereen die er bij wel kan er nu via de klep zo in. Geen fijn idee.
Er komen twee hele dikke kabels uit het contactslot, een gele en rode. Die zijn verbrand. Die lopen over in een stekker, die is verbrand, en de twee kabels aan de andere kant uit de stekker zijn ook verbrand. De kabel zit achter, onder het dashboard en loopt dan omhoog door het schutbord heen.
De omliggende kabels zijn verbrand, want het heeft goed gefikt.
Als ik onder de motorkap kijk dan zitten er onder de onststeking van de auto (onder waar de bougiekabels met z'n allen naast elkaar door een plastic klik-houdertje lopen) nog kabels, met een stekker. Dat is allemaal verbrand.
De twee massakabels, op versnellingsbak en zijscherm zijn ook helemaal opgefikt. De accu stond te koken en was zo heet dat in de halve seconde dat ik hem aanraakte een stukje huid van m'n vinger schroeide, dus die accu zal nu ook wel dood zijn.
Oke, ik zie het na een gigantische klotedag nu wel weer een beetje zitten. Wat er ook kapot is, is te vervangen. ECU en dergelijke heb ik ook nog over.
Maar, het grote probleem: Bij het demonteren van Mirka heb ik, om alles snel los te krijgen, gewoon stekkers doorgeknipt. Van de kabelboom in Mirka zijn drie dingen kapot geknipt:
1) Alle stekkers naar ECU
2) Alle stekkers naar zekeringkast bovenop tellerbak
3) Alle stekkers naar contactslot.
En ik heb die kabelboom ook niet, want de auto is vanochtend door de sloop opgehaald. Nu kan ik wel in de trein naar Uithuizen stappen, maar omdat er zo in die boom geknipt is vraag ik me af of dat wel nut heeft.
Ik moet gewoon een goede kabelboom hebben, dan kan ik tenminste weer iets. Wie oh wie oh wie heeft het?
En, niet onbelangrijk: Is er een howto voor het losmaken van het dashboard? (Type 1)
Als ik een kabelboom heb, en weet hoe het dashboard los moet zie ik weer wat licht aan het einde van deze verdraaid donkere tunnel.\
Trouwens, hoezo complete interieur? Alleen dashboard toch?
Het gaat om de twee dikke kabels aan het contat slot. Die heben gebrand en alle omliggende kabels mee verbrand. IN elk geval tot whatever daar onder de ontsteking zit is het opgebrand, verder heb ik niet kunnen kijken zonder delen te demonteren.
De auto staat in een woonwijk in een parkeervak. Mijn achterklep heeft een blind slot, want zit op de centrale deurvergrendeling, en is dus niet vergrendeld. Deuren zitten wel dicht, maar iedereen die er bij wel kan er nu via de klep zo in. Geen fijn idee.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Kabelboom doorgebrand. Wie heeft er een Type
stekkers van elektrische ramen en vergrendeling zitten in de normale draadboom verwerkt.
Als ik het zo hoor moet je zowel de draadboom van de motor als van het interieur vervangen.... en dan hopen dat de ECU/Dash en alles nog heel is.
Vraag me echt af wat je gedaan hebt trouwens, als je dit allemaal laat doorfikken en een accu op kookpunt brengen is best knap! Zeker door alleen een met een contactslot te pielen, is behoorlijk geïsoleerd ook allemaal namelijk.
Mijn tip, ga opzoek naar een type1 op de sloop die nog goed compleet is, en haal daar ieder stukje kabel uit wat je kan vinden.
Loshalen van dashboard kun je vinden in de howto om je dashboard om te bouwen naar een type2.
Auto is toch zo terug te slepen? Zoals ik zei het stuurslot is alles behalve sterk, zorg dat je een hefboom hebt en maak je even boos en het is kapot/los.
Die stekker onder de verdelerkap op de bak is trouwens de koppeling tussen de 2 draadbomen.
Als ik het zo hoor moet je zowel de draadboom van de motor als van het interieur vervangen.... en dan hopen dat de ECU/Dash en alles nog heel is.
Vraag me echt af wat je gedaan hebt trouwens, als je dit allemaal laat doorfikken en een accu op kookpunt brengen is best knap! Zeker door alleen een met een contactslot te pielen, is behoorlijk geïsoleerd ook allemaal namelijk.
Mijn tip, ga opzoek naar een type1 op de sloop die nog goed compleet is, en haal daar ieder stukje kabel uit wat je kan vinden.
Loshalen van dashboard kun je vinden in de howto om je dashboard om te bouwen naar een type2.
Auto is toch zo terug te slepen? Zoals ik zei het stuurslot is alles behalve sterk, zorg dat je een hefboom hebt en maak je even boos en het is kapot/los.
Die stekker onder de verdelerkap op de bak is trouwens de koppeling tussen de 2 draadbomen.
AX 11TRE 1988
Re: Ceristimo - Kabelboom doorgebrand. Wie heeft er een Type
Ik sloeg de priem een eind in het contactslot. Toen kwam de rook overal uit.
CV en elektrische ramen is allemaal achteraf ingebouwd, volgens mij is dat allemaal nog wel goed. Gaat zo op het eerste gezicht alleen om de dradenbundel waar de draden vanuit het slot bij komen. Die twee draden gaan immers omhoog en voegen zich bij een dradenbundel. Een gedeelte daarvan is aangebrand en ander gedeelte niet.
Zoeken naar een Type 1 op de sloop is gewoon geen optie. Dat heb ik al zo vaak gedaan en je víndt ze niet. Ben voor mijn raammotor eergisteren nog op een paar slopen geweest. Type 1 is er gewoonweg niet.
Loshalen dashboard staat niet in die howto volgens mij? Staat alleen hoe een Type 2 dash los te halen en terug te monteren in een Type 1.
CV en elektrische ramen is allemaal achteraf ingebouwd, volgens mij is dat allemaal nog wel goed. Gaat zo op het eerste gezicht alleen om de dradenbundel waar de draden vanuit het slot bij komen. Die twee draden gaan immers omhoog en voegen zich bij een dradenbundel. Een gedeelte daarvan is aangebrand en ander gedeelte niet.
Zoeken naar een Type 1 op de sloop is gewoon geen optie. Dat heb ik al zo vaak gedaan en je víndt ze niet. Ben voor mijn raammotor eergisteren nog op een paar slopen geweest. Type 1 is er gewoonweg niet.
Loshalen dashboard staat niet in die howto volgens mij? Staat alleen hoe een Type 2 dash los te halen en terug te monteren in een Type 1.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Kabelboom doorgebrand. Wie heeft er een Type
Hm zonde, had die pech ff een klein maandje eerder gehad dan had ik een ph1 voor je. Die is nu helaas door de shredder, niet op de sloop.
Maar wel zuur! Die kortsluiting. Niet de moed opgeven zou ik zeggen. Kabelboom moet wel te vinden zijn. Het is voor jou ff rijden, maar in Emmeloord heb je een sloop (GAOS, als je van sloperijen houdt, moet je er niet heen gaan, want je komt nooit meer thuis ) Maar daar staat een berg AX'en op jou te wachten, waaronder enkele ph1's.
Maar wel zuur! Die kortsluiting. Niet de moed opgeven zou ik zeggen. Kabelboom moet wel te vinden zijn. Het is voor jou ff rijden, maar in Emmeloord heb je een sloop (GAOS, als je van sloperijen houdt, moet je er niet heen gaan, want je komt nooit meer thuis ) Maar daar staat een berg AX'en op jou te wachten, waaronder enkele ph1's.
Re: Ceristimo - Kabelboom doorgebrand. Wie heeft er een Type
Hoe heet die sloop?
En een eind rijden? Je bedoeld in de trein zitten, of bus of wat er dan ook maar in Emmeloord aankomt, want rijden zit er dus even niet in...
EDIT:
Je hebt het woordje 'chaos' niet foutgespeld, GAOS is the naam...Haha
En een eind rijden? Je bedoeld in de trein zitten, of bus of wat er dan ook maar in Emmeloord aankomt, want rijden zit er dus even niet in...
EDIT:
Je hebt het woordje 'chaos' niet foutgespeld, GAOS is the naam...Haha
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.