Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

Weet ik niet. Krom is hij wel, dat heeft mijn vriendin gedaan door met 50 een stoeprand te rammen. Toen is hij met heel veel lood gebalanceerd en was het getril er praktisch uit, maar nu trilt hij weer wat vanaf 100km/h. Krom zal wel niet, want schade aan zijscherm valt erg mee dus dat lijkt me niet mogelijk.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by raoel »

misschien wat loodjes die door de tik eraf gevallen zijn?

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

@Raoel
Zou heel goed kunnen. Ik ga er voorlopig niks aan doen in elk geval, even iets te krap bij kas voor dit soort dingen.

Ik denk dat ik zaterdag als ik Mirka ga afbreken het meeste wel kan. Zo ingewikkeld is een AX nou ook weer niet, en ik ben dan wel onhandig, maar niet achterlijk. Dus dat komt vast goed ;).

Wel vroeg ik me dit af:
1) Kan iemand mij misschien (kort) effe uitleggen hoe je de schokdempers achter verwijderd, en,
2) Blijft Mirka rolbaar zonder schokdempers achter, of liggen de achterwielen dan tegen de wielkast aan?
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Terminal »

Uh, je kan geen 10euro missen om een band te laten balanceren??
Weet niet hoe erg het trillen is, maar je aandrijflijn vind het vaak niet echt geweldig als het trilt en alles.

Schokdempers achter zitten netjes met 2 bouten vast ;) Redelijk easy te verwijderen.
Geen idee of het rijdbaar blijft...
AX 11TRE 1988

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by AlexanderB »

blijft rijdbaar. :) t zijn alleen dempers, geen gasveren ;) zitten gewoon met n bout en moer vast, en zoals gewoonlijk bij Citroën, 2 verschillende maten.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

@Terminal
Nope. En thanks! :)

@AlexanderB
Ha, fijn :)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

Even wat rondgebeld, en Mirka wordt gratis opgehaald door een sloopbedrijf, mits ze nog rolbaar is. Nouja, dan moet ze maar rolbaar bijven, maar dan ben ik er straks in elk geval vanaf.

Als er nog mensen in plaatwerk willen gaan snijden dan kan dat natuurlijk over ongeveer een week of twee, voordat ik de deukbestendigheid van 'n AX Plaisir ga testen.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

Mirka is vandaag gesloopt. Alles wat ik los wilde is er nu wel uit, behalve de startmotor en de uitlaat. Startmotor niet aan toegekomen, en uitlaat zit echt te vastgerot. Helaas hebben we de (nieuwe) rembekrachtiger die erop zat gesloopt. Alles losgeschroeft en toen hadden we natuurlijk niet door dat het rempedaal aan de bekrachtiger vastzit.

Dat konden we niet loskrijgen, toen draaiden we een moertje in die pot los, denkende dat het pedaal daaraan vastzat, en nouja....nu is 't in elk geval stuk. Jammer.

Mirka vanochtend. Op de deuk in het dak na (van erop staan) nog prima in orde.
Image

Wat rommel op het dak
Image

Band was een beetje eh....nouja, niet rond meer...
Image

Haar laatste rustplaats. Ze mag nog twee weekjes uitblazen, en dan gaat ze regelrecht door de shredder
Image


En zonder schokdempers eronder kan een AX met de achterwieltjes van de grond af als je maar hard genoeg springt. Van het dak is niet veel meer over.


Link


Nou, dat was het dan. Doei Mirka. Ellendige auto die ik voor veel te veel geld heb gekocht.
Dank voor alle keren dat je me langs de kant van de weg hebt laten staan, al die momenten dat ik je over de snelweg moest slepen. Die keren dat ik mensen uit bed moest bellen om me 's nachts ergens op te halen, wanneer je er weer met wat gereutel en het 'Check engine' lampje mee ophield.

Jij olielekkend wrak, met je gillende druklager en knallende fuseekogels en duizend wazige elektrische problemen.

Ik heb bijzonder weinig plaisir van je gehad, maar ik vond je toch een heel leuk wagentje. Het doet me écht pijn dat je gesloopt moest worden, want met jou verdwijnt er wéér een Type 1 voorgoed uit het straatbeeld.

Je versnellingspook leeft in elk geval al voort in Die-Andere, en je deuren gaan dat ook doen. Mirka, het ga je goed daar op dat racecircuit daarboven. Doe de hartelijke toeter aan Bruinwitje. En Shoeks. En Nigel. En al die andere Type1's die er rond rijden. Vaarwel! :|
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Mastenhose »

May she rest in pieces.... ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by degene »

Pure necrofilie voor de ax liefhebber.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

Tja...

Maar ze stond te koop en er was nul interesse voor. Dan maar uit elkaar en met het eh...'lijk' nog even lol hebben.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by citrofenwick »

jammer idd, maar je kan niet alles houden... (moet ik net zeggen)

Hier in België is het toch makkelijker om een sloopax op te laten halen.
Voor een totaal leeg wrak met echt alles er uit krijg je hier zelfs nog 45euro als ze hem ophalen. En de papieren kan je gewoon bijhouden.
AX-kopen is verslavend.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Losroyos »

Zo zo, Dat hebben we dan weer niet gedaan maar dorpels kregen we niet door :P

Wel is het zo dat de auto niet meer heel is ook, en wij hadden hem lekker op zun kant Lekker Puh :P

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

Mirka is nu inderdaad ook niet meer erg heel. Ik had d'r namelijk ook per ongeluk door de bodem heen gekrikt.
Op z'n kant is ook wel stijlvol. Hoeveel man had je daarvoor nodig?

Wij waren maar met z'n 2-en, en alhoewel al het plaatwerk eraf is, is ze voor de rest redelijk intact. Het complete interieur zit er nog in, en de motor ook voor het grootste gedeelte. Denk niet dat je 'm dan met twee man op z'n dak kunt krijgen. :P
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

Mirka wordt vrijdagochtend opgehaald. Dan is dat verhaal afgesloten.

Vandaag bij de sloop geweest en uit een Peugeot 205 een werkende raammotor weten te scoren voor 15 euro. Wilde hem er vanmiddag in zetten, is één van de bouten van de raambevestiging doorgedraaid. Of nouja, niet de bout...Maar het schroefdraad draait met de bout mee. Dat staafje met schroefdraad is dus kennelijk losgebroken van de raambevestiging ofzo.

Lekker kl*te. Vrijdag even bij iemand langs met een boor (heb ik niet) en het uitboren. Is een handmatige raambediening exact gelijk? Kan daar het motortje zo worden opgeschroefd? Als dat niet kan hangt de raambevestiging straks met nog maar twee bouten vast (één boven en één onder), maar ik denk eerlijk gezegd dat dat ook wel blijft zitten.
Nouja, zien we vrijdag wel weer.

En vandaag een Swift gesleept. Wat een succes zeg. Nou heb ik vanwege Mirka veel sleep ervaring. Kabel zachtjes strak trekken, rustig optrekken, en de achterste auto het meeste remwerk laten doen zodat de kabel strak blijft.

Nou, de straat nog niet uit of Die-Andere trok zo die kabel naar z'n gallemiezen....:P

De ene roestbak die de andere sleept. Tja, in het land der blinden is éénoog koning ofzoiets...
Image

Prutkabeltje...Moest drie ton kunnen slepen. De Swift weegt 720 kilo...
Image
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by AlexanderB »

tip: koop zo'n bungee, die slepen veel prettiger en breken niet zomaar.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

AlexanderB wrote:tip: koop zo'n bungee, die slepen veel prettiger en breken niet zomaar.
Mhmm, ik ken ze. Dat werkt inderdaad veel beter, maar die hadden ze niet bij het tankstation... Helaas. Maar goed, een tip voor anderen: Koop nooit zo'n waardeloos tankstation sleeptouw, want dat werkt gewoon niet.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Terminal »

Uh, als je een kabel laat breken doe je echt wat fout!
Heb tijd terug nog een Astra G Caravan gesleept van 1200kg leeg met een Mercedes E-klasse station..
Gewoon met een prut kabel van de action, bijna 40km gesleept en dat ging zonder problemen.

Zit hem in de techniek, achterste moet gewoon zorgen dat de kabel strak blijft.. en de voorste moet heeeel rustig hem op spanning trekken... maar met Alexander, bungee kabel is wel makkelijker :P
AX 11TRE 1988

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Mastenhose »

Terminal wrote:Uh, als je een kabel laat breken doe je echt wat fout!
Heb tijd terug nog een Astra G Caravan gesleept van 1200kg leeg met een Mercedes E-klasse station..
Gewoon met een prut kabel van de action, bijna 40km gesleept en dat ging zonder problemen.

Zit hem in de techniek, achterste moet gewoon zorgen dat de kabel strak blijft.. en de voorste moet heeeel rustig hem op spanning trekken... maar met Alexander, bungee kabel is wel makkelijker :P
Ik sleep veel liever met een stang...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Terminal »

Hoe werkt dat als de sleepogen net aan de andere kant zitten?
Slepen kan best wel met een touw, als je maar rustig aan doet :)
AX 11TRE 1988

Post Reply