Derk Fuijk aka DerX AX GT(i) '92 + Xsara VTS '98
Moderator: webmasters
Re: DerX AX GT(i)
thaise ripjes !
"Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you."
je moet wel een i of een injection hebben, want je hebt wel degelijk een injectie-systeem
een GT is alleen voor carburateurs..
een GT is alleen voor carburateurs..
De GTI staan voor de multipoint injectie
GT is volgens mij origineel voor de monopoint injectie
GT is volgens mij origineel voor de monopoint injectie
AX 11TRE 1988
Spullen binnen ( koste meer dan auto)
"Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you."
Dat is dan weer lekker dan krijg ik de verkeerde koppakking mee, ik zij nog het is voor een stalen blok maar verkoper zei 'dat is allemaal hetzelfde". Het lijkt mij alleen ook dat de oude pakking ook een beetje grotere gaten had mogen hebben als je de gaten in blok en kop vergelijkt? of bouwt er zo druk op?
(ff er tussen geplaatst foto van onderblok) zie by Bossie » TueMay03, 2011 6:57:53 PM
"tendu chatte" zouden de fransen zeggen
morgen weer eens gaan bellen
(ff er tussen geplaatst foto van onderblok) zie by Bossie » TueMay03, 2011 6:57:53 PM
"tendu chatte" zouden de fransen zeggen
morgen weer eens gaan bellen
Last edited by DerX on TueMay03, 2011 9:26:19 PM, edited 3 times in total.
-
- AX super weirdo
eeh.. ja, dr zijn n paar soorten pakkingen,
voor staal blok,
voor alu blok 1.1,
voor alu blok 1.4,
en dan heb van alle 3 nog dikke en dunne. als t goed is moet jij gewoon een dunne hebben, en dan voor staal en op kenteken gaan ze je inderdaad de verkeerde geven.
verder.. zo te zien zou t verder gewoon moeten passen, alleen zitten dr n paar gaatjes te weinig in?
voor staal blok,
voor alu blok 1.1,
voor alu blok 1.4,
en dan heb van alle 3 nog dikke en dunne. als t goed is moet jij gewoon een dunne hebben, en dan voor staal en op kenteken gaan ze je inderdaad de verkeerde geven.
verder.. zo te zien zou t verder gewoon moeten passen, alleen zitten dr n paar gaatjes te weinig in?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
ff tooltje erbij pakken
Verschil tussen koppakkingen voor staal en aluminium zit hem er in dat in die voor een alu blok meer en/of grotere gaten zitten voor de koelkanalen. Zo te zien hebben ze er dus 1 voor een stalen blok meegegeven en zat er waarschijnlijk 1 voor een alu blok tussen. Overigens, je kunt het achterhalen aan de hand van de inhammetjes die je op de 1e foto bovenaan ziet.
Edit: als je wilt vergelijken, vergelijk dan met je onderblok en niet met je kop. Koppen zijn nl. uitwisselbaar, deze koppen vind je dus ook op alu blokken
Edit: als je wilt vergelijken, vergelijk dan met je onderblok en niet met je kop. Koppen zijn nl. uitwisselbaar, deze koppen vind je dus ook op alu blokken
Weer wat geleerd, ik zie ze inderdaad de inhammetjes
Ik moet dus 5 inhammetjes hebben
Ik moet dus 5 inhammetjes hebben
Ik zou die nieuwe die je meegekregen hebt er gewoon tussen doen. Je hebt toch een gietijzeren blok? Daar hoort er 1 met minder/kleinere gaten tussen.
Ik heb de foto van onderblok nog even ertussen geplaatst.
Blokkeer je dan niet een paar openingen met die nieuwe pakking?
Blokkeer je dan niet een paar openingen met die nieuwe pakking?
Re: Derk Fuijk aka DerX AX GT(i) '92
jawel de waterpomp is er uit, maar ik denk dat de nieuwe een beetje gaat lekken als ik die plaats.
gelukkig moest ik toch nog de pakking om gaan ruilen, neem ik meteen de d-riem ook maar weer mee, want de oude is 101x17
en de nieuwe 108x17.
gelukkig moest ik toch nog de pakking om gaan ruilen, neem ik meteen de d-riem ook maar weer mee, want de oude is 101x17
en de nieuwe 108x17.
-
- AX super weirdo
ze hebben je wel echt de verkeerde zooi meegegeven, hebben ze op kenteken gekeken ofzo?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Volgens mij hebben ze inderdaad op kenteken gekeken. Ik dacht nog ze zullen het wel weten.
Nu maar hopen dat mijn nieuwe bougies niet de verkeerde kant op vonken, rij je opeens achteruit in ze 1e versnelling
Nu maar hopen dat mijn nieuwe bougies niet de verkeerde kant op vonken, rij je opeens achteruit in ze 1e versnelling
-
- profiel verwijderd
Dan kun je wel lekker hard achteruit, met 5 versnellingen die richting op!!DerX wrote:Nu maar hopen dat mijn nieuwe bougies niet de verkeerde kant op vonken, rij je opeens achteruit in ze 1e versnelling
Jammer dat vooruit wat langzaam gaat en behoorlijk hoog in de toertjes....
Hij rijd weer (en mijn computer werkt ook weer verrekte voedingen)
Alleen nog een paar poreuse slangetjes tussen kachelradiator en termostaathuis en kleppendekselpakking vervangen dan is ie weer lekvrij(hoop ik).
Alleen de uitlaat resoneert op de stabilisatiestang, ophanging bij het uitlaatspruitstuk was gebroken deze inmiddels weer gelast maar geluid blijft aanwezig. De afstand tussen uitlaatspruitstuk en stabilisatiestang is +/- 2mm, ik kan alleen nergens vinden wat dit moet zijn, ook zijn de veertjes tussen uitlaatspruitstuk en katalysator gebroken, zal ook lekker resoneren waarschijnlijk.
Voor de rest is het een lekker pittig wagentje zo'n 1.4
Nu alleen nog de koppeling vervangen deze fluit ietwat, ik zag alleen geen how-to hiervoor, iemand nog (onderdelen/installatie)tips hiervoor en of aankoopadressen?
Alvast bedankt alweer.
Nieuwe velgen met dank aan 2Black
Jij bedankt voor het kopen!DerX wrote:Nieuwe velgen met dank aan 2Black
En je hebt flink staan poetsen zo te zien!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Koppeling via is het goedkoopst via ebay, maar die goedkope AcDelco koppelingen zijn niet heel erg prettig imo. Erg weinig drukvingers waardoor die nogal een aan/uit gevoel heeft.
Voor een fijne maar duurdere oplossing moet je kijken naar origineel Valeo .
Hij staat er echt mooi bij
Voor een fijne maar duurdere oplossing moet je kijken naar origineel Valeo .
Hij staat er echt mooi bij
AX 11TRE 1988