Rob aka Rob GT, fiets + Yamaha/Honda/MZ + Saxo VTS

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

goed man rob ! zal je niet zo trillen als je achter het stuur zit ? ;-)

mooi dashboard !

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Heej Rob gefeliciteerd joh. En dat zomaar uit het niets.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Van harte gefeliciteerd met je NIEUWE AX Rob :!: :!: :!: 8) 8)
Ziet er errug netjes uit mag ik wel zeggen :wink:
Ik mag toch aannemen dat je met deze bolide naar het FAF gaat toch :?: :!:
Tot zondag dan maar en dan bewonder ik hem wel verder :wink: :wink:
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Bedankt allemaal!

Ik zie trouwens dat mijn vorige AX al ruim een maand ongekeurd rondrijdt!


goed man rob ! zal je niet zo trillen als je achter het stuur zit ?

mooi dashboard !


Eric, alleen de eerste 5 min! Van de zenuwen... :wink:

Ah ruilen? Ziet er goed uit, is zeker een 92-model? Je hebt t nieuwe dashboard zie ik Mooi zo

AX_dude, GTI heeft altijd het nieuwe type dashbord. Deze is van 10-91. Dus kwa leeftijd ga ik er maar weinig op vooruit...
Maarreh, ruilen he... denk da't je voor zo'n focus wel een paar GTI's kunt kopen!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Rob GT wrote:
Maarreh, ruilen he... denk da't je voor zo'n focus wel een paar GTI's kunt kopen!

jah maar niet zo mooi als deze denk ik? :P
en wie wil dr nou een focus op zn oprijlaan :lol:

veel plezier ermee Rob :D maar iets zegt mij dat dat nu al gelukt is..
niet met sneeuw rijden he!
en kijk uit voor roestaanvallen
Image

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Heb vandaag veel complimenten gekregen! Bedankt!

Hij is ook goed door de Sander/Joost keuring gekomen, dat is altijd ff afwachten :wink:

Ben trouwens niet echt tevreden over de voorbanden, is volgens mij goedkope rotzooi :roll:

Morgen ff wassen ofzo, dat zand van vandaag daar ben ik ook niet echt blij mee.

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

mooie bak rob die gti! ben er maar zuinig op!!

ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

:shock: Zozo, hij is eindelijk de jouwe :lol:

Gefeliciteerd man! Die kerel is toch nog flink gezakt met zijn prijs? Of heb je wat dieper in de buidel getast :wink: Ik weet zkr dat je er geen spijt van krijgt met zo'n kilometerstand en uiterlijk :shock:

p.s. het moet nu wel Rob GTI zijn hoor :wink:
Freude am Fahren.

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

heb je bak ook gezien en is een coole bak rob veel plezier :twisted: :D
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Tis een mooi bakkie Rob ik denk dat je er nog lang lol van zal kunnen helpen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

hij is zo mooi dat we trots moeten zijn dat je lid bent :D

voorzichtig ermee Rob!

ik ben benieuwd hoe die knippertjes staan als je ze dr op krijgt.. ik ben bang dat je zijpaneel er af moet om ze te monteren???
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

q01z wrote:hij is zo mooi dat we trots moeten zijn dat je lid bent :D

voorzichtig ermee Rob!

ik ben benieuwd hoe die knippertjes staan als je ze dr op krijgt.. ik ben bang dat je zijpaneel er af moet om ze te monteren???


Ken je toch gewoon erop draaien :?
Freude am Fahren.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Bedankt allemaal!

Zo makkelijk ging dat helaas niet... ik moest het zijscherm eraf halen, hierbij zat de complete veerpoot in de weg... deze dus ff gedemonteerd (scheelde maar weinig of ik had het hele blok eruit moeten halen) en toen lukte het gelukkig om de lampjes te monteren. :P

Nee ik kon ze gewoon draaien, supersimpel. Alleen blijft er zo'n hoekig randje omheen zitten van die orange... :?

Zie hier het resultaat, speciaal voor q01z:
Image

Image

Nu wil ik wel foto's zien van je nieuwe velgen!

Heb vandaag meteen maar ff mijn openluchtfilter gemonteerd:

Image

Image

Vroeger had ik hem altijd naast het injectiehuis... maar ik heb er nu voor gekozen om hem op deze plek te zetten. Zo zuigt ie volgens mij niet de warme lucht van de motor aan. Gevolg is wel dat je hem nauwelijks hoort... maar alles is zo anders dan bij een GT, ik vraag me af of ie nog wel op die plek kan waar ik hem vroeger had.
Image

mvdm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 66
Joined: MonJun07, 2004 2:24:59 PM
Location: Buiten Nederland
Contact:

Post by mvdm »

Die van mij zit 90 graden naar rechts gedraaid (als je voor de auto staat) hij wijst dus in de richting van de rembekrachtiger en zit dus rechtstreeks op het inlaat spruitstuk (korter kan bijna niet). Voor mij een betere plek want ik heb een luchthapper precies ervoor/boven in mijn motorkap zitten en die geeft dus wel een puist koude lucht. Bovendien heb ik de originele inlaat (die ovale die bovenin de grille zit) met een alu-slang verlengt tot net voor het filter. Op die manier krijgt ie zowel van boven als van onder koude lucht. Zie http://www.citroen-ax.net/photo_6.html
De jouwe zal toch wel warme lucht aanzuigen die van achter de radiator komt. Het lijkt mij nog wel voor verbetering vatbaar (no-offense).

Mijn zijknippers zijn zwart en waren supermakkelijk te monteren in de bestaande gaten (alleen een beetje vijlwerk), merk Inpro en gemaakt voor G*lf 1,2 of 3 whatever.

Iig gefeliciteerd, niets rijdt zo als een echte GTi.
AX GTi: 220km/h eat my dust!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »



Damn dat blok blijft het mooist van de hele auto. Kan er niks aan doen, maar hou van zulke motorblokken. Uiterlijk boeit me niet zo verschrikkelijk veel....

Maar goed. Rob gewoon een mooi buisje maken naar het filter toe zodat hij toch genoeg koude lucht krijgt.

ff tussendoor. Kan iemand mij vertellen wrom eigenlijk koude lucht? Het heeft een kleiner volume als warme lucht en dus minder gunstig! Toch? De luchtvochtigheid in warme lucht is ook lager.
Freude am Fahren.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

master-arnie wrote:


Damn dat blok blijft het mooist van de hele auto. Kan er niks aan doen, maar hou van zulke motorblokken. Uiterlijk boeit me niet zo verschrikkelijk veel....

Maar goed. Rob gewoon een mooi buisje maken naar het filter toe zodat hij toch genoeg koude lucht krijgt.

ff tussendoor. Kan iemand mij vertellen wrom eigenlijk koude lucht? Het heeft een kleiner volume als warme lucht en dus minder gunstig! Toch? De luchtvochtigheid in warme lucht is ook lager.



je zegt het bijna goed

koude lucht is kleiner, dus pomp je voor de ontsteking veel koude lucht erin, zet het met de ontsteking harder uit :)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Joost wrote:
master-arnie wrote:


Damn dat blok blijft het mooist van de hele auto. Kan er niks aan doen, maar hou van zulke motorblokken. Uiterlijk boeit me niet zo verschrikkelijk veel....

Maar goed. Rob gewoon een mooi buisje maken naar het filter toe zodat hij toch genoeg koude lucht krijgt.

ff tussendoor. Kan iemand mij vertellen wrom eigenlijk koude lucht? Het heeft een kleiner volume als warme lucht en dus minder gunstig! Toch? De luchtvochtigheid in warme lucht is ook lager.



je zegt het bijna goed

koude lucht is kleiner, dus pomp je voor de ontsteking veel koude lucht erin, zet het met de ontsteking harder uit :)


Ja ok, maar in pneumatische installaties willen zo ook zo warm mogelijke lucht omdat deze een groter volume heeft en dus een grotere druk opbouwd :roll: En meer druk is toch meer vermogen of ga ik nu van het pad af?
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Rob ik vind die knippertjes helemaal geweldig op jou auto :D

heb ik toch een nuttig cadeautje gegeven :)

alleen moet je echt es niet zo trillen tijdens het foto's maken
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Warme lucht heeft een groter volume dus minder zuurstof per volume. Zuurstof is wel lekker voor de verbranding. Vandaar dat je graag koude lucht aan wil zuigen. Heeft niets met uitzetten te maken puur met het proberen zoveel mogelijk zuurstof in je verbrandingskamer te krijgen. Tis tenslotte nog altijd geen pneumatische motor he ;)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

ik geloof dat gerard eens stelde dat 25c de ideale inlaatlucht temperatuur is bij een warme motor,
daarom heb ik mijn openluchtfilter in de orginele ton gehouden,
[zie topic openluchtfilter]
en heb via een slangeklem gewoon zomers de helft er niet opzitten, en swinters gewoon de standaard voorverwarming er weer op.
vreemd genoeg heb ik wat testjes gedaan met het gevoel in de stoel,
en het lijkt erg alsof 0-80km/h met buizen forser gaat dan zonder.
natuurlijk wel met zx 1.9 buizen en niet de orginele met die lamme versmalling, je loopt tenslotte ook geen marathon met een boterhamzakje op je mond.

Post Reply