Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

@AlexanderB
Aandrijfassen heb ik erbij. Moeten er alleen nog even onder. Rammelen behoorlijk, maar dat maakt voor een avondje crossen ook niet veel uit natuurlijk. Maar dat ga ik niet doen.
Die garagestalling is gratis, want van mijn vader. Maar die wil nu zijn tuinmeubilair wel weer een keer normaal opslaan, en vind de auto ook behoorlijk in de weg staan. En ik voel vrij weinig voor het betalen van schorsingskosten voor een auto waar ik toch niets meer mee doe.

@Citrofenwick
Zoek dat alsjeblieft even voor mij op :).

En dank voor de tip. Boutgaten van de zetels niet eens aan gedacht. Gezien mijn dorpels aan de buitenkant roest beginnen te vertonen ga ik er vanuit dat ze er aan de binnenkant nog slechter aan toe zijn.

Dat spul wat jij gebruikte, is dat om roest te voorkomen, of om het weg te werken? Ik moet denk ik spul hebben dat het laatste doet, maar de dorpel volspuiten met Fertan is niet alleen erg duur, maar lijkt me ook weinig zinvol :P

En, ik heb het vaker gezegd, dit is wat me nou zo steekt: Dat ik een harde sloper in de garage heb, en mijn eigen auto voor m'n ogen begint op te lossen...:P
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

Zo, net Mirka wat wezen slopen. Radiateur en motorkap liggen eraf, luchtfilterhuis en injectie+gasklep, en het raammechanisme linkerkant en koplamp linkerkant.

Ze staat er nu heel zielig bij, op haar halflege bandjes en met vastgerotte remmen. 't Was een hel om haar uit de garage te rollen en terug erin was nog veel erger...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

Image

Arme Mirka...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Pgoddijn »

Hoezo was het een hel? Zo zwaar is die ouwe spijkerbroek toch niet? ;-). Of zaten de knopen zo vast (de remmen dus)? Nooit de handrem aanhalen dan :P. Ach, wees maar blij dat het geen ouwe Landrover was ofzo, dan was je rug gewoon gebroken :P
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

't Zijn de voorremmen die vast staan.

En tel daarbij op dat drie banden halff leeg zijn en één achterband compleet plat staan, en de garage schuin naar beneden afloopt...Succes met terugduwen, want hij moet ook een klein drempetje over...'t Was met twee man bijna niet te doen :P
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Pgoddijn »

Vreemd, heb ik ook met de RO80 gedaan (bruintje) welke überhaupt niet meer los kwam. Stond voor het huis aan de straat geparkeerd (had toch APK en verzekering, alleen geen motorblok e.d. :P), maar dat was ook even mooi een metertje of 30 over de oprit duwen en dan ook weer een drempel van de garage van ongeveer een baksteen hoog. Ooit was dat minder, maar de boom die ernaast staat duwt de garage omhoog :?. Maar dat was inderdaad een behoorlijke klus en hebben we ook met z'n tweeën gedaan. Gelukkig als laatste actie van de dag, anders hadden we überhaupt geen energie meer gehad voor de rest van de werkzaamheden :P
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

Mirka heeft nog wél een motor (soort van) én ze ligt van binnen vol met troep. Alle spullen in de garage die stonden waar Mirka nu staat liggen nu dus allemaal in de auto. Dat zijn een zooitje tuinstoelen en het interieur van een Volvo 66 (de stoelen ervan)... Dat zijn ook weer redelijke kilo's aan gewicht...:P
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

Ik zie nu net dat ik bij het demonteren van de radiateur de bovenkant kennelijk tegen het motorkapslot heb gestoten. De lamellen daar zijn beschadigd. Hoe kan ik nou testen offie lek is? Vullen met water en op de kop houden?...

He, bah.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

Volgende week zaterdag ga ik met een vriend van me de rest van de auto uit elkaar halen.

Welke onderdelen zijn het waard om te bewaren? Wat moet je in ieder geval van de auto afhalen?

Voor mezelf:
- De ecu (just in case, omdat het een Bosch is)
- Kachelmotor (de mijne piep en kraakt)
- Contactslot (de mijne gaat erg stroef)
- Hendeltjes aan het stuur (voor het geval de mijne stuk zouden gaan)
- Linkerportier (de mijne heeft een forse deuk)
- Tankklepje (deze heeft een rood streepje, de mijne niet)

Wat ik er verder onder vandaan wilde halen
- Schokbrekers achter (alleen geen idee hoe? Kan iemand mij dat uitleggen?
- De uitlaat, van voor tot achter
- Dynamo
- Startmotor
- Ontstekingshuis
- Bumpers
- Koplampen en zijknippers
- Kofferdeksel
- Raammechanisme rechterdeur (links is er al uit)
- Deursloten
- Alle interieurplastic troep, zoals tunnelbakje, speakerbakken achter, handrem bedekking, oplegplankjes en dergelijke
- Velgen
- Tellerbak (zonder toerenteller en klokje, dus misschien laat ik die ook wel zitten...)

Wat blijft dan zitten?
- Motorblok
- Versnellingsbak
- Ruitenwissermotor en dergelijke
- Dashboard + stuur + stoelen + achterbank + vloerbedekking
- Veren, veerpoten, draagarmen, schokdempers vóór en alle daaraan gerelateerde zooi, zoals de remmerij
- Kabelboom
- Alle overige niet genoemde zaken :P

En dat is 't eigenlijk wel. Weet iemand anders nog onderdelen te noemen die er echt zeker weten vanaf gehaald moeten worden? Is het nog zinvol het dakraam eruit te halen? Zou daar belangstelling voor zijn?

Hoe de auto naar de sloop moet weet ik eigenlijk nog niet. Ik hoop dat ik 'm gratis mag achterlaten. Daar ga ik eigenlijk wel vanuit, omdat de sloop 'm nog voor oud ijzer weg kan brengen. Hoe hij naar de sloop moet weet ik nog niet. Ik kan wel een normale aanhanger regelen, en hopelijk een grote flex. Als hij dan doormidden gezaagd zou kunnen worden kan hij met een paar man wel op de aanhanger getild en dan richting sloop/oud ijzer.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by gigawebs »

Wij hadden hem netjes op het dak in een kleine boedelbak. :)
Moet wel zeggen, hij was vrij kaal. :P

Image
ImageImageImage

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by MBa@NL »

Ik kan natuurlijk niet bepalen hoeveel ruimte je hebt... maar..

Een spelingsvrije ruitenwissermotor zou ik sowieso bewaren (en anders is die wel verkoopbaar).
Draagarmen, als het onderstel goed strak was is ook nooit weg voor reserve.
Lekvrije schokdempers is ook niet verkeerd, een keer is het over met de huidige.
Remmerij, Ik zou sowieso de remklauwen schoonmaken en apart leggen en alvast de ontluchtnippels gangbaar maken. Je zal niet de eerste zijn die zo'n nippel afbreekt en dan snel op de sloop voor de hoofdprijs wat moet gaan halen.

Kabelboom, al ga je die niet zelf gebruiken mag je alles met kabels en stekkers voor mij apart houden! Misschien dat het een keer via Bas hierheen kan komen? Of je moet een keer in Nieuwegein te vinden zijn. ;)
Achterbumper, wat is daar de staat van en is die origineel (ongespoten, dus door-en-door) wit?

Soweiso zou ik ook ALLE boutjes, moertjes, kleine beugeltjes,dopjes enz. enz, eruit halen, niet om te sorteren maar om gewoon in een grote bak te gooien om in te kunnen graaien als je wat nodig hebt, uit ervaring kan ik zeggen dat dat ideaal is ;) Vooral de boutjes uit het interieur zijn altijd nog mooi en die zitten ook onder de motorkap... aangetast door de roestduivel...

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

Toch ook in stukken gezaagd, of zie ik dat nou niet goed? En mocht je 'm gratis achterlaten? Ik voel er vrij weinig voor om 50 euro te moeten dokken om 'm ergens neer te zetten. Geld hoef ik er niet voor te hebben, als zij 'm gratis willen krijgen ben ik al blij eigenlijk.

Zo extreem kaal wil ik deze niet maken, want zoveel interessants zit er niet op. Je kunt alles wel blijven bewaren, maar het doel van de auto weggooien is juist de garage leeg te krijgen. :P Voor interieurs en dergelijke is sowieso weinig interesse hier, laat staan een interieur met stoelhoezen. Wie de stoelen (zitten goed) wil hebben, mag een gil geven en ze op komen halen, maar anders laat ik het zitten.
Zelfde geldt voor het Type I dashboard. Er rijden amper meer Type 1 AX'en rond, en ik neem aan dat degenen die nog rijden allemaal een dashboard hebben... :lol:. Dus van binnen blijft ie redelijk intact denk ik.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

@Mba@NL
Draagarmen liever niet, want dan is het ding niet rolbaar meer, dus dat laat ik zitten. Schokdempers zat ik ook aan te denken, maar ik weet zo niet hoe dat los moet.
Remklauwen had ik ook aan gedacht, denk dat ik die er nog wel probeer af te halen als ik snap hoe dat los moet.

Toen deze auto nog reed had hij veel problemen qua uitvallen. Daarom is hij ook in de garage beland, dus vermoedelijk is die kabelboom troep. En daar komt bij, ik weet ook eerlijk gezegd niet hoe het allemaal los moet.

Je moet beseffen, ik ben ook maar 'n domme boerenl*l met twee linkerhanden, dus de auto gaat zover uit elkaar als dat ik het zelf nog snap. Zaken als schokdempers, remklauwen en kabelbomen heb ik nog nooit wat mee gedaan, en het doel is wel om de meeste zooi er in één zaterdag af te trekken. Wat dan niet los komt blijft er denk ik opzitten.

Daarom dat in mijn lijstje alleen de betrekkelijk makkelijk los te halen delen staan...

Achterbumper is door en door wit en onbeschadigd. Zelfde geldt trouwens voor de voorbumper. Die gaan er beide dan ook vanaf. :)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by MBa@NL »

als die achterbumper écht volledig gaaf is heb ik misschien wel interesse (als je em zelf niet nodig hebt).

Heb nu voor het ook ook een voledig gave met 1 minpunt... aan de onderkant een hapje uit voor een trekhaak... opzich niets van te zien maar toch zou een hele nette mooier zijn. :)

kabelboom van het interieur is er zo uit te halen... als het dashboard er maar uit is :P dat is opzich nog een leuk klusje (waar je een hoop boutjes en moertjes aan over houdt) ;) Overigens gaat het mij niet zo zeer om de bedrading maar meer om de stekkers (als er centimeter draad aan zit is het al genoeg).

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

Bumper komt goed. Zal hem er voorzichtig afhalen en voor jou reserveren. Mijn auto is toch al hartstikke lelijk, dus die bumper hoef ik zelf niet te hebben.
Dashboard ga ik er dus niet uithalen, dus die kabelboom blijft dan zitten. Sorry, maar dat wordt gewoon net effe wat teveel werk voor komende zaterdag.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by gigawebs »

Denk wel dat ze hem gratis aannemen. Ik kreeg nog 57 euro voor dat stuk oud ijzer.
ImageImageImage

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

Wat fijn om in een flat te wonen, met een bomvolle parkeerplaats en mensen die niet rijden kunnen. Zodat ze dan je auto rammen (de tweede keer al) en dan geen briefje of wat ook achterlaten.

Lichte schade aan het spatbord, en de velg heeft een tikkie gehad. En bedankt he... Klootzakken :wall

Image
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by MBa@NL »

Ziet er héél bekend uit... Hier net ook al met de commandant 4 aan de slag geweest door bumper vegen op de deur (gelukkig geen deuk) maar een briefje (al is het anoniem met alleen maar sorry ofzo...) homaar...

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by Ceristimo »

Gelukkig kan ik makkelijk aan een ander zijscherm komen, dus dat valt mee. Die velg is zuur. Ik blijf deze auto maar uitbalanceren...En inderdaad niks geen sorry.

'Drie knikjes met krassen in je zijscherm, alsjeblieft, dankjewel, doeidoei'...

Sommige mensen...
Last edited by Ceristimo on MonMay23, 2011 8:46:41 PM, edited 1 time in total.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Ceristimo - Mirka en Die-Andere, twee AX'en Plaisirs uit

Post by MBa@NL »

Is je velg krom getikt dan?

Post Reply