AX 1.0 rommelig stationair bij ingetrapte rem (opgelost)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
AX 1.0 rommelig stationair bij ingetrapte rem (opgelost)
Volgen jullie dat?
De AX is natuurlijk begunstigd met vacuüm-bekrachtigd remsysteem. Die van mij dus ook. het werkt ook, maar bij een verkeerslicht staan met ingetrapt rempedaal levert een "rommelige" stationairloop op. Lijkt net of ie dan op 3 poten loopt. Kan dat iets in het vacuümcircuit zijn, heeft iemand hier ervaring mee? Want ik weet even niet waar ik moet beginnen met zoeken.
De AX is natuurlijk begunstigd met vacuüm-bekrachtigd remsysteem. Die van mij dus ook. het werkt ook, maar bij een verkeerslicht staan met ingetrapt rempedaal levert een "rommelige" stationairloop op. Lijkt net of ie dan op 3 poten loopt. Kan dat iets in het vacuümcircuit zijn, heeft iemand hier ervaring mee? Want ik weet even niet waar ik moet beginnen met zoeken.
Last edited by Hilko on ThuMay26, 2011 10:09:01 PM, edited 1 time in total.
Nee, die AX is niet verkleurd. Dat hoort zo!
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
de bekrachtiger is best een lastige om te demonteren/monteren.. maar niet moeilijk! (lastig in de vorm van onbereikbaar)
-de hoofdremcilinder moet uiteraard losgemaakt worden en met een beetje geluk kan je deze ver genoeg naar voren kantelen dat de leidingen niet losgemaakt hoeven te worden.
-verder zit er achter de bekrachtiger 4 moeren (sleutel 10), waarbij de bovenste half in de bekleding zal zitten.. een ringratel is hier aan te raden!
-bij het rempedaal moet je even oppassen, opzich is het niet ingewikkeld, maar de klem waarmee het staafje vast zit wil nog wel eens vervelend vallen en buiten bereik komen te liggen!
-de hoofdremcilinder moet uiteraard losgemaakt worden en met een beetje geluk kan je deze ver genoeg naar voren kantelen dat de leidingen niet losgemaakt hoeven te worden.
-verder zit er achter de bekrachtiger 4 moeren (sleutel 10), waarbij de bovenste half in de bekleding zal zitten.. een ringratel is hier aan te raden!
-bij het rempedaal moet je even oppassen, opzich is het niet ingewikkeld, maar de klem waarmee het staafje vast zit wil nog wel eens vervelend vallen en buiten bereik komen te liggen!
Hm, misschien helpt het dat ik het dash er toch uit wil halen... dan heb ik ruimte zat aan de achterkant.
Ik wil namelijk een deel van de interieur-kabelboom van een BX in de AX gaan vlechten om cv in te bouwen. Aangezien je werkelijk nergens bij kunt achter het dash, leek me het verwijderen daarvan dus een aardige optie. Het zal wel weer een weekendvullend klusje gaan worden, alles bij elkaar
Ik wil namelijk een deel van de interieur-kabelboom van een BX in de AX gaan vlechten om cv in te bouwen. Aangezien je werkelijk nergens bij kunt achter het dash, leek me het verwijderen daarvan dus een aardige optie. Het zal wel weer een weekendvullend klusje gaan worden, alles bij elkaar
Nee, die AX is niet verkleurd. Dat hoort zo!
Re: AX 1.0 rommelig stationair bij ingetrapte rem
en loopt goed stationair na een rit van 150 km snelweg
Re: AX 1.0 rommelig stationair bij ingetrapte rem
Hûh...'vacuüm-bekrachtigd remsysteem'....wasda??Hilko wrote:Volgen jullie dat?
De AX is natuurlijk begunstigd met vacuüm-bekrachtigd remsysteem. Die van mij dus ook.
Dus zó natuurlijk is dat niet...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
Re: AX 1.0 rommelig stationair bij ingetrapte rem
trekt het vaccum zoveel weg? weleens vroeger met een nieuwe first gehad: achterruitverwarming aan lager stationair lopen
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: AX 1.0 rommelig stationair bij ingetrapte rem
nee, het is meer dat die vacuum aangesloten zit na de carburateur/injectiehuis.. en als ie lek is, dan verander je de mix lucht/brandstof, en dat vind je motor helemaal niet leuk..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: AX 1.0 rommelig stationair bij ingetrapte rem
Oftewel: "valse lucht"
Komt door een lek membraan in de rembooster, of de afdichting tussen het schotelventiel en het vacuümkanaal is niet goed...
Komt door een lek membraan in de rembooster, of de afdichting tussen het schotelventiel en het vacuümkanaal is niet goed...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: AX 1.0 rommelig stationair bij ingetrapte rem
In dit geval kwam het door het niet terug monteren van een pakking tussen de HRC en de rembekrachtiger na het vervangen van de HRC. ik heb er destijds (de auto is niet meer van mij) een O-ring tussen gedaan en nu is het probleem weg.
Nee, die AX is niet verkleurd. Dat hoort zo!
Re: AX 1.0 rommelig stationair bij ingetrapte rem (opgelost)
ik denk nu iets gevonden te hebben, maar rijd eerst een paar dagen proef, en dan post ik er wat over