Achterwielen blijven met de hand te draaien als je op de rem trapt. Handrem doet het wel gewoon prima.
Een remcylinder komt van een sloper (droge trommel) en een komt er van de verlaagde achteras van Alexander.
Remleidingen op de achteras en warteltjes heb ik vernieuwd en lekken niet.
Bij ontluchten gewoon ontlucht tot er mooie volle bogen remvloeistof uit kwamen.
De remschoentjes zijn dik zat en dikker ook dan die er ik uit haalde.
Wat kan het dan wél zijn.
Hoofremcilinder zal het niet wezen aangezien die kruislings is gescheiden, dan zou het 1 voorwiel zijn en 1 achterwiel. Wat gebeurd er als er je met de trommel eraf heel rustig op de rem trapt( heel rustig! anders kun je remzuigers zoeken.... )? Komen ze dan wel netjes naar buiten? Lijkt mij zelf in de remdrukbegrenzer te zitten, is die netjes gangbaar?
Begrenzer? Ik heb naar mijn weten alleen een verdeler.
Met trommel eraf heb ik inderdaad iemand voorzichtig het rempedaal laten indrukken. Ik had de waterpolo tegen de cylindertjes. Ze gingen opzich wel naar buiten. Maar niet heel overtuigend.
degene wrote:Begrenzer? Ik heb naar mijn weten alleen een verdeler.
Met trommel eraf heb ik inderdaad iemand voorzichtig het rempedaal laten indrukken. Ik had de waterpolo tegen de cylindertjes. Ze gingen opzich wel naar buiten. Maar niet heel overtuigend.
Nee, er zit ook een lastafhankelijke remdrukverdeler op als het goed is
Hoe meer jij in je kofferbak gooit hoe harder de achterkant mee remt.
Kan best wezen dat die vast gerot zit ofzo... als je de rem flink oppompt, en hard trapt kun je de wielen dan alsnog draaien?
Hij zal toch altijd wel iets moeten remmen .
Dus je zegt het is niet de HRC, niet de remcilinders (die wel al 2ehands zijn), remleidingen zijn nieuw (ik neem aan dat je die flexibele bedoelt en misschien die metalen links-rechts op de achteras), remvloeistof is nieuw en de handrem doet het. Als de remverkrachtiger stuk was zou je dat op de voorremmen (en bij het intrappen v/d rem...) ook moeten merken (HRC waarschijnlijk ook trouwens). Ik wilde eerst remschoenen zeggen maar toen bedacht ik dat dat dezelfde zijn als de handrem... maar dan houden we over: toch de remdrukverdeler, want die is nog niet getest voor zover ik gelezen heb, of de remleidingen van voor naar achter. My money is on the remdrukverdeler
Bedenk ineens... die remcilinders heb je ook eigenlijk niet getest... toch?
Dus dat ding zeiknat in de kruipolie zetten (WD40 is geen kruipolie..), en dan een paar keer met een mut aardappelen achterin remmen.
Wedden dattie los komt?
Goed idee =D
Die gaan er in ieder geval wat sneller doorheen dan een restpartijtje piepers
Maar even technisch gesproken;
Die veer nummer 3 heeft op mijn achteras geen oogje om doorheen te kunnen. Dus die hele stelbout ligt alleenmaar te rammelen.
Maar om de verdeler de illusie van 'last' te geven, kan ik dan net zo goed die hevel een stukje naar voren knellen met een opgespannen ijzerdraad bv?
wat zal ie nu lekker remmen geen slappe veergeneuzel.
oh, en dat oog waar die haak doorheen zit, hoort die veer ook aan ik vond het al vreemd, alle assen hebben die..