Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by grietje »

Losroyos wrote:
163k gelopen, 1600tje, 900kg, 100pk, 1ste eigenaar, Nieuwe wiellagers achter, Nieuw thermostaathuis, Alitjd dealer onderhouden, van '99. Krijg hem afgeleverd met 2 nieuwe voorbandjes en nieuwe apk. ;)
Losroyos wrote:Polo vanmiddag opgehaald. Komen binnekort 4 nieuwe sloffen onder.
Waarom zou je dat doen alstie voor net nieuwe banden heeft gehad?
Net als vele polo en vw rijders mistlampen aan met stadlicht overdag :P
Asjeblieft zeg. Is strafbaar en nog irritant ook. Rij gewoon met de lichten die er voor gemaakt zijn....


Wel beetje zonde om spaargeld op te maken aan een auto. Is een bodemloze put.
Denk niet dat je ouders/opas/omas hiervoor gespaard hadden. Wat nu dan als je op je zelf wilt? Geen meubels, geen wasmasjien? Of als je een keer in echt zware tijden terecht komt? Een dure auto is nu niet bepaald een noodgeval (voor 750 euro had je ook een goed rijdend autotje gehad....)


Verder: VW is over t algemeen wel een degelijk merk. Hopelijk is dat bij jou ook; als je hem netjes de grote beurten om de 30.000 bij VW dealers laat uitvoeren (jij zegt dat dit tot nu toe altijd gedaan is) heb je recht op mobiliteitsgarantie :) Soort van gratis wegenwacht.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Drake »

AlexanderB wrote:...heb je gelijk in, :oops: andersom dus, GT stuurhuis is sportiever (korter) dan gti.. hoe het met de "gewone" modellen zit weet ik niet, iemand die dat weet? (zou kunen dat die t zelfde zijn als van de GT..)
Ik merk geen verschil met de first t.o.v een GT/gti afgezien dat hij door de veerpoten nu wat korter is.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Losroyos »

Wou hem eerst met nieuwe apk en bandjes doen maar papa zei doe maar gewoon dan betaal ik je banden wel. apk is tot januari.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by AlexanderB »

gti is beide kanten op een halve slag verder draaien ofzo voor dezelfde stuuruitslag. dat is t verschil..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Ceristimo »

Losroyos wrote:Polo vanmiddag opgehaald. Rijdt minder lekker dan de ax.
Klopt. Voornamelijk een stuk doodser en saaier. Een Polo is geen drol aan om in te rijden.
Losroyos wrote:Stoelen vallen me echt tegen
Hard en plat?... Dat noemt men nou Duits comfort...
Losroyos wrote:Als ik rustig rij denk ik zelf lager vebruik te kunnen halen dan met de ax.
.
Afgaande op mijn huisgenoot die in exact dezelfde auto rijdt als jij, denk ik van niet. Hij haalt met mazzel 1:13,5. Een AX met gemiddeld 1:15 doet het dan niet veel beter, maar toch...
Losroyos wrote:Net als vele polo en vw rijders mistlampen aan met stadlicht overdag :P
Op het voeren van licht mag ik eigenlijk geen opmerkingen plaatsen daar mijn knipperlichten vóór stadslichtfunctie hebben, en dat door sommigen ook als 'Sjonnie' wordt ervaren (en door meneer agent als illegaal), dus ga vooral je gang. Zorg er wel voor dat ze goed staan afgesteld, want bij veel auto's schijnen die mistlampen alle kanten op behalve de goede, en verblinden ze behoorlijk. Als ze goed staan afgesteld kan je ze overdag rustig voeren zonder anderen te verblinden of irriteren, maar officieel mag het niet en je krijgt er bij constatering een bekeuring voor. Daar moet je je dus wel bewust van zijn.
Losroyos wrote:Mis de AX wel :(
Een AX blijft natuurlijk ook maar gewoon een auto, maar wél een hele leuke. En dat mist de Polo toch een beetje...

Nouja, succes ermee verder. We horen 't wel weer als je weer een AX hebt.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Losroyos »

Ja, Ik ging vandaag door een bocht, had het gevoel dat ik om zou slaan wat een godverse k*t wegligging.

Tja, met de polo en 4 man der in al wel een golf 4 der uit gereden. Maarja moest hem ff testen.

Morge voor de eerste keer een lange tocht in de auto. ga morge weer naar school toe.
Daarna subwoofer inbouwen en de 6x9 in de hoedeplank zagen. en plaatsen.

Zo Goeie nachtrust en morge er weer tegen aan.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by AlexanderB »

zet de stoelen van je ax dr in? :D
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by TTF »

Losroyos wrote:Ja, Ik ging vandaag door een bocht, had het gevoel dat ik om zou slaan wat een godverse k*t wegligging.

Tja, met de polo en 4 man der in al wel een golf 4 der uit gereden. Maarja moest hem ff testen.

Morge voor de eerste keer een lange tocht in de auto. ga morge weer naar school toe.
Daarna subwoofer inbouwen en de 6x9 in de hoedeplank zagen. en plaatsen.

Zo Goeie nachtrust en morge er weer tegen aan.
HAHA :blabla , van een golf 4 1.4 zul je het wel winnen ja de rest kun je vergeten :lol:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Losroyos »

1.6 kan ook nog omdat de Polo stukje lichter is. ;)

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Terminal »

Dat voordeel ging teniet door de 4man die je in de auto had ;)
Weet je zeker dat die andere ook wou sprinten en niet gewoon vlot optrok? :D
AX 11TRE 1988

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Losroyos »

Terminal wrote:Dat voordeel ging teniet door de 4man die je in de auto had ;)
Weet je zeker dat die andere ook wou sprinten en niet gewoon vlot optrok? :D
Ja eigenlijk wel der deed ook nog zon Ford mondeo mee. Die was wel sneller.

Maar goed. polotje rijdt op lange stukken beter dan ik dacht. Morge even schoon maken en zal ik zelf even foto's maken voor de gene die het willen zien. Ook maak ik even foto's van hoe de ax er bij staat.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Losroyos »

Ballende van de kouwgom bandjes onder de auto. maar nog max een maand afzien en dan nieuwe sloffen. Die sportlife dingen hebben niet echt lekker grip op een beetje nat asfalt als je optrekt uit stilstand. Wat een troep nou merk ik het verschil tussen een goeie band een een babi pang gang band. Die toyo's waren wel echt beter. kreeg de ax bijna niet aan het spinnen als het echt nat was natuurlijk wel maar bij droog weer niet echt. Deze elke keer weer pruts bandjes.

Naja genoeg geklaagd :P

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by AlexanderB »

als ik t kon betalen reed ik waarschijnlijk in een mondeo :lol: met ducktape op de bumper, dat hebben ze allemaal :P

en over banden.. helemaal gelijk, en ja, toyo's zijn over t algemeen dikke prima, en mik deze dan op MP, dan kan iemand anders die alleen maar sloom rijd en nooit hard remt dr nog blij mee zijn..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Losroyos »

AlexanderB wrote:als ik t kon betalen reed ik waarschijnlijk in een mondeo :lol: met ducktape op de bumper, dat hebben ze allemaal :P

en over banden.. helemaal gelijk, en ja, toyo's zijn over t algemeen dikke prima, en mik deze dan op MP, dan kan iemand anders die alleen maar sloom rijd en nooit hard remt dr nog blij mee zijn..
Deze banden horen niet eens gemaakt te mogen worden, dingen zijn ook bijna op alleen een pyromaan kan der nog wat mee denk ik.

--Edit--

Niet op op hoor maar bijna apk waardig op denk ik wel. om verwarring te voorkomen

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by fredju »

Waarom ga je geen auto testen VOORDAT je hem koopt?

slechte wegligging en wegspinnen bij de stoplichten is typisch polo dus staar je niet blind op die banden

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Losroyos »

Als jij een proefrit maakt heb je geen invloed op het weer, Je gaat in een proefrit niet zo hard mogelijk door de bochten. en die banden die er onder zitten zijn Semispirit - Sportlife En ik mag toch echt wel zeggen dat dat niet echt de beste bandjes zijn he

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Ceristimo »

[belerend vingertje]

Roy, als je geen dikke spaarpot hebt moet je ook niet zo hard mogelijk door bochten gaan. Je auto slijt harder, de homokineten slijten harder, je banden slijten harder, en als je steeds je blok hoog in de toeren jaagt met stoplichtsprintjes slijt dat ook allemaal harder.
En dan heb je 't straks weer stuk en geen geld om het te maken en dan is het weer een dik drama en wordt het hier weer een soapserie.

Je moet je rijstijl aanpassen aan je portemonnee. Tot een half jaar geleden reed ik ook als idioot. 'k Trapte m'n AX regelmatig vol in de toerenbegrenzer, reed praktisch altijd vol gas op de snelweg en reed in bochten vaak net over de grip van de banden heen. Ik voelde me met m'n 1.1 de koning van de weg.
Niet alleen leverde dat een set boetes op, ook bedacht ik me na verloop van tijd (vooral toen mijn AX na een stoplichtsprint naar fik begon te ruiken), dat als ik iets kapot trap ik daar eigenlijk het geld niet voor heb.

Nu rij ik als oud wijf. En weet je? Je bent net zo laat op je bestemming, alleen een stuk relaxter. Om over de gigantische besparing op benzine nog maar niet te zwijgen. Reed ik eerst amper 450KM op een volle tank, nu staat de dagteller op 600KM en is de tank nog lang niet leeg en begin ik er een sport van te maken zo vroeg mogelijk te schakelen en zo lang mogelijk te laten uitrollen...

En af en toe nog wel eens die toerenbegrenzer aanraken (in z'n 1 volgas naar de 50 in de bebouwde kom), want langzaam rijden moet wel leuk blijven natuurlijk...

[/belerend vingertje]
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by fredju »

je kan de wegligging van een auto inderdaad prima testen tijdens de proerit (net als de stoelen).
aan al je commentaar te lezen test jij de auto daarna pas...
Losroyos wrote:Polo vanmiddag opgehaald. Rijdt minder lekker dan de ax.

Stoelen vallen me echt tegen heb alweer zon 100km gereden iedereen hem laten zien enzo., Ja dan zit ik toch liever in een ax.
Mis de AX wel :(

je mag wel zeggen dat je banden k*t zijn, maar die klachten over de wegligging van je polo zullen niet verdwijnen met goede banden.. polo's (of lupo's/golf) trekken zowiezo snel in een spin omdat de koppeling van vw''s vrij direct reageert en een 100 pk polo met normaal (log) onderstel daar krijg je hoe graag je ook zou willen ook al doe je er formule 1 banden onder. NIET door een bocht.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Losroyos »

haha, wie rijdt er af en toe niet hard. ik rijdt het ook af en toe hard. Maar, goed, begin er aan te wennen, de rijstijl die ik in de gti had was af en toe te sportief kan de polo niet aan.

Maar, ja polo is er ook niet om mee gejaagd te worden, wel om mij van a naar beter te brengen, Voor het scheuren moet er toch weer een ax komen van de zomer hoop ik. Dan ga ik ook een Rat look der van maken denk ik. of het moet een pracht exemplaartje zijn.

we zien wel waar het schip strand.

Vanmiddag nog even wat veder de AX demonteren, al het plastic eruit. Mocht iemand nog wat beplating willen hebben roept u maar.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Mastenhose »

Losroyos wrote:...Voor het scheuren moet er toch weer een AX komen van de zomer hoop ik. Dan ga ik ook een Rat look der van maken denk ik...
Een ratlook van maken? De GTI was toch al een ratlook? ;) :lol:
Ga eerst lekker kms maken in de Polo, zie wat je aan geld overhoudt en of er dan nog geld is om op termijn een AX te kopen.
De Polo wil je ook personaliseren, vermoed ik zo?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply