Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by AlexanderB »

moet je wel een 5drs skirtsetje dr op zetten hoor :P nevermind, is een driedeurs..
Last edited by AlexanderB on TueApr26, 2011 11:41:45 PM, edited 1 time in total.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Ceristimo »

Áls ik Mirka zou verkopen hoeft ze in elk geval niet veel te kosten, want ik snap ook dat ze niet veel meer waard is, en je zult haar met een aanhanger ofzo op moeten halen.
Ze staat op vier lege banden, de remmen lopen aan door de stilstand, starten wil ze niet meer (geen idee waarom, ze is rijdend weggezet), er zitten geen achterruiten meer in (heb er eventueel wel klapraampjes bij), het rubber om de kofferklep is weg en de achterlichten zijn eruit. Ook moet ze hoognodig gepoetst...
Ze heeft wél een dakraampje, da's een plus..:D
We kunnen er wel 'ns over babbelen misschien, maar zoals ik al zei: haast heeft het niet. Mag nog rustig maanden duren.

Image

Maar zo ziet ze er nu niet meer helemaal uit...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Losroyos »

Voeg me maar is toe op msn dat praat iets makelijker dan via hier.

Maar heb opzich best intresse, die dingen die je opnoemt zijn te vervangen heb van mij GTi wel wat spullen zoals klapraampjes, rubbers en weet ik het allemaal.

Maar spreek je op msn dan wel even veder morge ofzo. Dan gaat dat denk ik wel goedkomen ;)

Primeur :P Misschien blazen we mirka nieuw leven in :P

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by degene »

AlexanderB wrote:moet je wel een 5drs skirtsetje dr op zetten hoor :P
Heb ik hier voor Roy klaar liggen :P

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Ceristimo »

Oh, en de aandrijfassen zijn er onderweg, want die zitten onder Die-Andere (en rammelen inmiddels ook alweer...).

Jouw MSN heb ik niet, maar de mijne is mijn forumnaam @hotmail.com. Best makkelijk dus. Voeg mij maar toe, kunnen we er idd wel eens over babbelen.
Maar haast heeft het niet. In juli moet ze weer geschorst worden, en dat kost ook maar twee tientjes, dus voorlopig kan ze nog rustig blijven staan. Doe dus geen overhaaste dingen, want besef dat als je d'r koopt je er ook opslag voor moet hebben. Een geschorste auto kan je niet aan de kant van de weg zetten, dus besef waar je aan zou beginnen. En nee, alles wat aan Mirka mist kan vervangen worden, maar er gaat tijd en moeite inzitten.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Losroyos »

Tja dat gebeurt toch. Maar. hiervoor 8 prive parkeerplaatsen op eigen terrein dus daar kan wel wat staan. de GTi is ook geschorst.

Maar ga je aanmelden mij msn staat trouwens op mij profiel ;) Maar meld je wel ff aan tot zo :P

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Drake »

Doe jezelf een plezier een koop een type2 voor de ombouw :wink: , een type heeft al een paar andere bevestigingspunten voor het dashboard en de kabelboom is vrijwel compleet anders.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Ceristimo »

@Drake
Dus de koetsen zijn niet identiek? Ik verkeerde in de veronderstelling dat het Roy alleen om de koets ging namelijk...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by AlexanderB »

koetsen zijn.. bijna gelijk.. type 1 koets mist 2 gaten voor de bevestiging van een type 2 dash. verder zou er geen echt verschil in moeten zitten.. en misschien de boutdiameters van de achteras?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Ceristimo »

Hmm...Nouja. Misschien zou een Type II inderdaad makkelijker zijn. Maakt het nog uit dat fusees en dergelijke ook verschillen? En je zit met een drie-gaats onderstel, natuurlijk...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Losroyos »

Hmm, tja.

Type 1. Wat zoiezo dan anders word is het blok en onderstel. Gewoon lekker 4gts. De rest maakt me niet zoveel uit. Kan best er mee leven als die voor de rest PH1 blijft. dan krijg je gewoon een wolf in schaaps kleding net als jij hebt Drake.

Wie weet wat wel en niet kan in ombouw. Trouwens de Blauwe veel besproken nep GT is toch ook van PH1 naar PH2 gegaan?

Anders een keer bij jou spieken als het te zien is.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Drake »

Een volcane als basis nemen is het makkelijks, de first is leuk maar als je ziet wat voor werk er alleen al in is gegaan om 175 brede banden aan de achterkant eronder te krijgen ;).

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by degene »

En als ik nou twee harde dorpels opstuur die je laat inlassen. Heb je op nog meer plekken roest?

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by AlexanderB »

eh.. ik heb:
-ph2 lampies
-ph2 dash
-afgezaagde, ex ph2 versnellingspook
-ph1 (?) stoelen (en 5drs achterbank, ronde hoeken)
-logo op het midden van de motorkap = ph2
en verder heb ik ph1 voorpoten, ??? achteras, ph1 tapijt met streep, en een, zover ik weet, ph1 blok (met verdelerkap.)

spieken mag altijd :) maar alles aan die auto "was al" dus veel meer kan ik dr niet over vertellen :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by AlexanderB »

[dubbel]
Last edited by AlexanderB on WedApr27, 2011 12:24:10 AM, edited 1 time in total.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Losroyos »

Ja hij roest op ongv nog 4 plekken. Rechts onder het klapraampje, links en rechts achter de achterbumper. in de hoek van de kofferbak, (laatst 2 wist ik wel maar dacht als dat alles is.) Onder het raam leek alleen oppervlakkig. Maar toen ik boxen wisselde en roest op de box vond dacht ik uhm tja niet goed. was trouwens na dat ik die andere op de dorpel ontdekte.

Banden is miss wel een probleem ja. Dat klopt omdat rechte wielkasten zijn he. Hmm, Slijpen en en ronde skirts is wel een optie moet ik hem wel goed beschermen tegen roest daarachter.

Heb er zelf niet veel verstand van, Ja volcane is wel makelijk ja. Toch lijkt het me ook leuk om iets unieks in een PH.1 te maken. Als het blok, en onderstel geen probleem zou moeten zijn is het het proberen waard vind ik. Mrika zou een goedkope proefmonster kunnen zijn. Aangezien hij/zij nu ook maar zijn tijd in een donkere garage staat te verdoen.

Hmm ja toch een twijfel. type 1 is natuurlijk leuker dan een ph.2 ook omdat er steeds minder van zijn. Ph2 is makelijker. Mirka zou een goedkoop proefmonster kunnen zijn om te kijken of het lukt. denk dat je voor een volcane wel weer meer geld kwijt bent in aanschaf. Alleen bij ph1 miss aan onderdelen.

Moeilijke keuze. Nou ik ga er is goed over denken. Wil wel van meerdere weten hoe ze er over denken. Mij lijkt het leuk om een project met mirka te starten maar als iedereen het afraad. dan moet ik miss toch maar een keer niet zo eigenwijs doen :P

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Drake »

Neem het als wijze raad aan, liever die 800 euro voor een volcane dan tig weken bezig zijn met een typ1 ombouwen en dan nog met skirts die gekit e.d zijn zitten.

Tijd=geld en soms je kan maar beter investeren, plus met het ombouwen naar een typ1 gaat ook geld inzitten.

Een volcane naar gti is binnen een week te doen, het enige verschil is de motorsteun die erop gelast zal moeten worden vanuit de gti maar dat is binnen 2 uur inc spuitwerk (spuitbusje) te doen.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Ceristimo »

Mirka moet een ander interieur en stuur hebben, want wat er nu inzit is behoorlijk schimmelig geworden. Of je moet hard boenen. Dat stuur is wel goed te krijgen, maar die stoelen zijn prut.

Mirka heeft géén roest bij de klapramen. Die zijn goed. Kofferbakrand onder het rubber ook. Dorpels, kriksteunen, bodem: allemaal hard.
Alleen de hoeken van de kofferbak zat voor zover ik me kan herinneren wat oppervlakkige roest, maar dat heb ik destijds in de Fertan gezet, dus zou niet meer mogen roesten. Aan de rechterkant bij de wielkast zat een beschadiging van een paaltje of iets dergelijks, wat roestte, met daarbij een kras op de zijkant van de dorpel wat ook licht roestte. Dat heb ik opgeschuurd, in de Fertan gezet, daarna in de roestvrije primer, en vervolgens opnieuw wit gespoten. Dat valt met een goed oog nog wel te zien, want het wit van mijn spuitbus is net een tint witter dan de lak van Mirka.

Maar, doe geen overhaaste dingen. Voor de zoveelste keer: Je kunt er nog gerust een maand of drie over na gaan zitten denken. Geniet nu eerst maar van die Polo, die AX komt wel.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Losroyos »

Hmm tijd=geld.. Dat valt mee schorsen 24 eu en dan een jaar lang geen kosten buiten het ombouwe om. Er is hier best veel plaats. Vind het ook wel leuk om te sleutelen (zolang het goed gaat). als ik een volcane moet kopen dan moet ik eerst 2 jaar sparen als ik hier zou blijven wonen. naja we zien wel eerst maar is even kijken of mij tom tom de weg naar dromenland nog weet.

Mensen goeie nacht ;)

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Johannus »

Gefeliciteerd met de polo! En succes met de ax ombouw.
Image Image

Post Reply