Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SunMar28, 2004 10:14:03 AM
Location: Arnhem

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by wilfred »

Polo ziet er keurig uit Roy. En jezus wat ziet je ax er slecht uit zeg. Wist dat die dingen wel hier en daar roesten, dat zie ik, of beter, zag ik :-) ook aan mijn gti. Maar die dorpel op jouw foto is echt een eind weg zeg. Jammer dat je de gti nu uit elkaar moet halen maar je vervanger ziet er verder keurig uit. Nette wielen en zelfs een spoilertje.

Ik ben erg merktrouw maar met de leaseauto's ben ik noodgedwongen steeds vreemd gegaan (vw, ford, peugeot, opel, rehnault, etc) en dat was telkens ook geen straf hoor. De polo doet mij minder als de ax maar ik vindt het nog steeds een leuk model. Gebruik wel je verstand en blijf van die auto verder af en probeer wat buffer op te bouwen mocht je onverhoopt maar onvermijdelijk onderhoud krijgen.

Daarbij vraag ik me af of het waard is later onderdelen van de gti over te zetten op bv een 1.1. Beter in mijn ogen alles opruimen en kijken of je het over een paar jaar kunt veroorloven aan een nette gti te komen, danwel één die je gelijk grondig kunt opknappen.

In ieder geval veel succes met je polo.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Losroyos »

Bedankt,

Trouwens iedereen nog bedankt.

Spoilertje is standaart op dit model, Maar is wel echt een heel stuk beter. Ja ga de ax wel missen maar na 3 mislukte psa aankopen had ik er ff geen zin meer in en dat is trouwens ook een reden dat er geen peugeot of Citroën is nu.

Wat er in de toekomst aan ax komt is nog een verrassing. weet het zelf ook niet. Maar als ik het terug bouw in een ax. zit ik er over te denken een 5deurs te gebruiken. (heb ik dan eerste 5 deurs GTI?) Achja we zien het wel. even rustig aan. moet me hoofd eerst ff leeg maken voor ik nieuwe ideeën in me kop haal.

Let op. Vandaag komen er een hoop foto's bij die bij somige misschien vreemde emotie op kunnen roepen

(van mijn beun AX die er wss echt slecht aan toe was)

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by joop »

Polo ziet er netjes uit Roy, kan je vast nog een hele tijd mee toe zonder dure fratsen :)
ik heb ook bijna zo'n polo gekocht tot er iemand voor 300E zn ax weg deed

Succes met het ombouwen van je AX! Post er maar veel foto's van, dan heeft Johannus een mooie howto met plaatjes om een enorm blok in zijn ax te lepelen :wink:

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Losroyos »

Johan moet er gewoon een V6 3.0 in leggen.

Het begin is gemaakt.. veel foto's gemaakt, Ook voor de verkoop van somige onderdelen. Dus hou het in de gate.

De telefoon moet nu 40 foto's gaan uploaden. dat kan even gaan duren. Dus hoop jullie zometeen de foto's te kunnen presenteren.

Heb er wel moeite mee eigenlijk is dit me eerste echte autotje want in deze mag ik legaal rijden en dat heb ik ook gedaan. Het autotje wil eigenlijk ook nog niet, Af en toe stribbelt die een beetje tegen een onderdeel los te laten maar als ik dan zeg dat het beter voor hem is en hoeveel vriendjes hij straks gaat hebben op het hemel circuit met de mooiste bochten ooit dan geeft die toch weer toe en laat die zich demonteren.

Het is een zielig gezicht de auto zo te zien staan hopelijk maakt de polo een hoop goed woensdag. en bevestigd zij dat ik geen verkeerde keuze gemaakt heb.

R.i.p. Citroën AX GTI (FP-ZT-81)
01-10-1992 - 26-04-2011
(18 jaar)
Bij een kmstand van 178.021
Image
Justin bedankt voor het zwart wit maken van de foto

Bossinkje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 128
Joined: SatMay08, 2010 11:19:34 AM
Location: Enschede

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Bossinkje »

No problem! Sterkte met het afscheid... :P

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by degene »

Ga je de roest kruimels nog uitstrooien over de posbank?

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by joop »

of voeren aan de eendjes, goed voor hun ijzer-levels

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Losroyos »

De eerste foto's voor hoe ver ik nu ben

Kit en geen nokjes voor de skirt
Image

Alleen het deurslot en het raammechanisme zit er nog in.
Image

Image

Image\

Zegt genoeg?
Image

Image

Image

Image

Nog wat foto's erbij..

Image

Image

Image



Straks komen de verkoop onderdelen. en natuurlijk meer foto's van de demontage.
Last edited by Losroyos on TueApr26, 2011 1:17:00 PM, edited 1 time in total.

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by degene »

Bij een 3deurs hoef je niet het hele mechanisme eruit te halen, maar alleen de motor. (en bekabeling)

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by joop »

Ben maar blij dat je dat niet hoeft te gaan lassen haha.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Losroyos »

Ja de onderkant tussen die 2 gaten is ook zo goed als weg dus dat is de moeite niet denk ik. :P

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Mastenhose »

Roy, veel plezier en vooral geluk met de Polo, hopelijk blijkt die betrouwbaar!
Jammer dat de GTI naar de eeuwige jachtvelden gaat, maar hier is echt niets meer van te maken zonder er veel te veel geld in te steken etc.
Veel plezier met het demonteren van de onderdelen!!! (Y)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Punaxio »

Mooi, Roy. Hoop ook voor je dat je nu eens geluk hebt met een auto.

Enneh, als je GTi onderdelen gaat verkopen, mag ik mij dan bij deze inschrijven op de deurpanelen etc.? Liefst alle interieur plasticjes! Incl. de plastic afdekkappen uit de kofferbak ?

j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 497
Joined: TueApr12, 2011 9:25:20 AM
Location: Schoonhoven
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by j0achim »

En ik voor de voorstoelen en de mat van de kofferbak?

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Losroyos »

De eerst onderdelen nu staan te koop.

Klik


En nu veder met de foto's van de demontage, Voor vandaag zit het erop.

Image
Image

Geld in het dashboard.
Image
Image
Image
Image
Image
Image

En alle schroeven die los gekomen zijn vandaag. Allemaal van het intrieur.
Image
Image

Alsof het er voor gemaakt is.
Image
Image
Image
Image

Zo dat was het voor vandaag, Foto's Genoeg?

Ik ga morge maar even een howto zoeken over hoe demonteer ik me dashboard.

j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 497
Joined: TueApr12, 2011 9:25:20 AM
Location: Schoonhoven
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by j0achim »

Hoe demonteer ik mijn dashboard in een paar korte stappen, ik heb vorige week die van mij gedaan:
In de auto:
In de ruimte voor je voeten, bij bestuurder en bijrijder zitten twee bouten, dat zijn de makkelijkste. Deze hoeven niet helemaal los.
Achter je radio zitten twee schroeven op je kachelhuis. Je kachelhuis zit ook in het midden onder je kachelhuis vast aan je schutbord.
Je pookhoes los halen, dan die kunstof bak hieromheen ook weghalen, in het midden staat nog een steun. Deze moet ook los.

Buiten de auto:
Je ruitenwisser eraf halen.
Je doet je kap open, aan de zijkanten van je parafaan zitten twee moeren, deze haal je los en haal je parafaan eraf.
Vervolgens je ruitenwisser motor loshalen. Aan de bijrijderskant zit nog een kunstof kap (wit) die zorgt voor indirecte inlaat. Deze moet je ook weghalen, zijn 3 parkers.
Nu kan je 2 moeren loshalen en achter je ruitenwissermotor zit nog een boutje. Als het goed is kan je nu zo je dashboard eruit trekken. (zit hier en daar nog wel bedrading, maar dat merk je vanzelf)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Losroyos »

Dan hoef ik alleen buitenkant volgens mij nog. De rest is dacht ik ongv wel los.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Losroyos »

Auto is nog veder gestript. Morge komen de foto's die zeggen meer dan 1000 woorden.

Ik heb wel me klauwe overal opengehaald of geschaafd, Dankje fransemensen :P

En nou is het uitrust tijd.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Ceristimo »

Nou, gefeliciteerd met de Polo dan maar. Mijn huisgenoot heeft overigens exact dezelfde, in dezelfde kleur en met dezelfde velgen. Vind het qua rijden zelf geen drol aan, maar betrouwbaar is dat ding van hem wel. In anderhalf jaar tijd nog nooit iets mee gehad. Laten we hopen dat die van jou net zo betrouwbaar zou blijken.

Ik kan me wel voorstellen dat je na drie mislukte auto's geen Citroën meer wilt. Na Bruinwitje, die ongeveer net zo rot was als die GTi van jou (maar nochtans prima reed...), en Mirka (die het eigenlijk nooit goed gedaan heeft), moest ik ook even goed nadenken of ik wel aan een derde witte AX wilde beginnen.
Maar drie maal was scheepsrecht, de huidige auto blijkt een zeer betrouwbaar beestje.

Overigens, ik zit te denken: Wat voor koets zou je eventueel zoeken? Ik heb nog een Plaisir met harde koets (alleen gaatjes bij de koplampen, voor de rest voor zover ik kan beoordelen nergens roest), in de garage staan. Is wel een Type1, en heeft rechte wielkasten achter. Maargoed, Type1 maakt niet zoveel uit denk ik. Interieur en dashboard+stuur moeten toch vervangen worden, want da's allemaal redelijk rot en schimmelig.

Ik weet zelf eigenlijk niet zo goed wat ik met die auto moet en óf ik hem wel kwijt zou willen. Ben aan het wikken en wegen, omdat Die-Andere aan de bodem toch behoorlijk begint te roesten. Maar Mirka staat nu al een jaar weg te schimmelen in de garage, en daar schiet ook niemand wat mee op.
Nouja, denk er eens over na. Voorlopig is Mirka nog niet weg, en als je nog een harde koets zoekt heb je er volgens mij een goeie aan...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 & Vw Polo 6N 1.6 '99

Post by Losroyos »

Ik ga der wel even over denken, Type 1 met GTI alles. Klinkt wel cool toch :oops:

Hmm ff wikken en wegen.

Post Reply