koppakking(skit)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
koppakking(skit)
idee,
de TU blokjes zijn bekend om het zweten links voor. niet spannend maar wel vervelender als hij een soort van kruimeltje/klein duimpje wordt. Zou het mogelijk zijn om op dat deel aan de buitenzijde een rilletje vloeibare pakking te leggen.
De kosten zijn laag en het is een stuk arbeidsintensiever.
Ben benieuwd naar de ideeën/reacties hierover. (ik heb een test kandidaat, niet ik)
de TU blokjes zijn bekend om het zweten links voor. niet spannend maar wel vervelender als hij een soort van kruimeltje/klein duimpje wordt. Zou het mogelijk zijn om op dat deel aan de buitenzijde een rilletje vloeibare pakking te leggen.
De kosten zijn laag en het is een stuk arbeidsintensiever.
Ben benieuwd naar de ideeën/reacties hierover. (ik heb een test kandidaat, niet ik)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Re: koppakking(skit)
Gaat niet werken, oliedruk is iets van 2-3 bar? ofwel door de druk zal de kit los gaan zitten.
maar, bij een onderblok zijn ook een aantalgedeeltes met vloeibare pakking dichtgemaakt?Drake wrote:Gaat niet werken, oliedruk is iets van 2-3 bar? ofwel door de druk zal de kit los gaan zitten.

De kop is onderhevig aan veel meer uitzet/krimp ten gevolge van opwarming en afkoeling dan de onderkant van het blok.
Dat hoekje is de extreemste plek daarbij. Een extra beetje vloeibare pakking daar zal waarschijnlijk op termijn juist voor nóg eerder lekken zorgen doordat je niet kunt zien (bij montage) of er een beetje vloeibaar spul onder de koppakking is gekomen.
Zo'n klein beetje overschot geeft dan juist ruimte onder de pakking.
Dat hoekje is de extreemste plek daarbij. Een extra beetje vloeibare pakking daar zal waarschijnlijk op termijn juist voor nóg eerder lekken zorgen doordat je niet kunt zien (bij montage) of er een beetje vloeibaar spul onder de koppakking is gekomen.
Zo'n klein beetje overschot geeft dan juist ruimte onder de pakking.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Collin daar kan ik wel inkomen.
Maar voor nu ging het om een reeds gemonteerde kop die begint te zweten.
@Chris de weg van de minste weerstand ben benieuwd
Maar voor nu ging het om een reeds gemonteerde kop die begint te zweten.
@Chris de weg van de minste weerstand ben benieuwd
Joost,
volgende keer als je hem nog eens moet vervangen. haal dan met een dremeltje ff alle scherpe hoekjes van de oliekanalen af. werkt enorm goed. kan de pakking nl niet kapot schuren
volgende keer als je hem nog eens moet vervangen. haal dan met een dremeltje ff alle scherpe hoekjes van de oliekanalen af. werkt enorm goed. kan de pakking nl niet kapot schuren
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Klopt maar dat zijn geen oliekanalenq01z wrote:maar, bij een onderblok zijn ook een aantalgedeeltes met vloeibare pakking dichtgemaakt?Drake wrote:Gaat niet werken, oliedruk is iets van 2-3 bar? ofwel door de druk zal de kit los gaan zitten.

denny wrote:Joost,
mmmm grappig, de laatste keer dat ik dat van plan was werd ik ongeveer vermoord door degene die mij aan het helpen was...

ik vond Aad's oplossing nog steeds het beste

als dat blok nu toch al in elkaar zit en toch al lekt dan is het: 'baat het niet, schaadt het niet' toch?
gewoon doen!
ik ga hetzelfde doen bij mijn motor(fiets)
die lekt als een gieter maar alles wat ik uit elkaar haal breekt af vrees ik
eerst even ontdekken waar het lekt..
gewoon doen!
ik ga hetzelfde doen bij mijn motor(fiets)
die lekt als een gieter maar alles wat ik uit elkaar haal breekt af vrees ik
eerst even ontdekken waar het lekt..
groet,
elsje

Done: ax kopen
elsje

Done: ax kopen
waarom las je het niet gewoon op elkaar vast ?
ze hebben niet voor niks een slijptol uitgevonden als het weer uit elkaar moet.
succes
ze hebben niet voor niks een slijptol uitgevonden als het weer uit elkaar moet.
succes

Spreken is goud, Ductape is zilver.
volgende keer heeft volgens mij nog niet plaats gevonden op dit blok.denny wrote:Joost,
het is zo zonde om voor een zwetende pakking de kop eraf te moeten rukken.
Dus vandaag het idee om linksvoor een laagje vloeibare pakking te smeren/spuiten.