Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Hilko
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 97
Joined: TueMar22, 2011 3:10:26 PM

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Hilko »

Losroyos wrote: Ik had de AX ook op een nieuwe kenne inruilen, Dan was je hem nog een keer tegen gekomen, in de schredder. Of in weet ik veel waar ze het ijzer van de auto in om smelten..
Nou roep ik dat niet gauw, maar de shredder lijkt me zo'n beetje de enige juiste plek voor deze koets, gezien je foto's. Voor 3 K moet je toch een AX of wat kunnen kopen, in alle soorten en maten en dan ook nog in "superb" conditie... Verder sluit ik me bij alle anderen aan.
Nee, die AX is niet verkleurd. Dat hoort zo!

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Drake »

Hilko wrote:
Losroyos wrote: Ik had de AX ook op een nieuwe kenne inruilen, Dan was je hem nog een keer tegen gekomen, in de schredder. Of in weet ik veel waar ze het ijzer van de auto in om smelten..
Nou roep ik dat niet gauw, maar de shredder lijkt me zo'n beetje de enige juiste plek voor deze koets, gezien je foto's. Voor 3 K moet je toch een AX of wat kunnen kopen, in alle soorten en maten en dan ook nog in "superb" conditie... Verder sluit ik me bij alle anderen aan.
Succes met het vinden van een GTI ;), probleem is dat die dingen steeds schaarser worden en dus het redden waard zijn.

Helaas moet ik ook wel bekennen dat de staat behoorlijk slecht is, als ik zie hoeveel roest ik aan de first al heb weg moeten halen en die had in vergelijking amper tot geen roest. Ik verwacht helaas dat het redden van deze koets heel veel tijd gaat kosten om hem 100% roestvrij te krijgen.

fredju
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 108
Joined: SatMay30, 2009 8:45:58 AM
Location: doei

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by fredju »

met die skirts zien ze die roest als het goed is niet eens
onder je dorpels mag je iets van 50% roestgaten achter hebben en 30% roestgaten voor (of andersom)
je zou wel gek zijn dat ding te schorsen, je zakt er toch niet doorheen of wel soms

mini_mouse
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 88
Joined: ThuMay21, 2009 10:05:27 PM
Location: Midden Limburg

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by mini_mouse »

Zeg roy, ik wil me eigenlijk nergens mee bemoeien. Maar je spaar rekening op je 19e levensjaar leeg trekken voor een auto is mischien niet zo handig. Je weet niet waar je dat in de toekomst nog voor nodig hebt. De wajong willen ze ook aan gaan rommelen,dus.

Koop gewoon direct een goede ax! Is een prima daily en kost niet direct 3k. Ik heb de mijne gekocht voor 500euro met nieuwe apk en met weinig roest (alleen achter de koplampen, maar dat boeit niet) En vergeet niet dat je hier een complete support base op het forum hebt, dus onderhoud is geen probleem :) .

Dat je door je autisme af en toe een time-out nodig hebt is een bekent verschijnsel. Ook is het te begrijpen dat voor je studie alle randvoorwaarden in orde moeten zijn, wil je zo min mogelijk uitvallen. En ja een auto zonder problemen hoort daar in jou situatie waarschijnlijk ook bij. Helaas heb je voor 3k die garantie ook niet.

Maargoed, dat zegt iemand die net voor 600euro aan plaat werk voor de mini heefd gekocht ivm. roest.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Pgoddijn »

Een Mini is natuurlijk een ander verhaal, dat kan in de 10.000 euro lopen ;). Maar een GTI redden, tja. Ik zou het doen. Ook mijn GTI heeft over niet al teveel tijd een flinke lasbeurt nodig, hoewel dit natuurlijk een heel stuk erger is.

Had je nou al een Haynes gekocht? Dat is nog de goedkoopste investering ;-). Hoe meer kennis je er zelf van hebt, hoe minder het nodig is om je spaarrekening te plunderen.

Verder stop ik met het volgen van dit topic, het is gewoon een overdosis drama... Dit is je derde AX, je hebt ruim 60 pagina's in je topic maar je hebt in totaal nog geen 10.000 km op de teller gezet. Da's volgens mij redelijk uniek...

Succes.
Image

Hilko
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 97
Joined: TueMar22, 2011 3:10:26 PM

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Hilko »

Drake wrote:
Hilko wrote:
Losroyos wrote: Ik had de AX ook op een nieuwe kenne inruilen, Dan was je hem nog een keer tegen gekomen, in de schredder. Of in weet ik veel waar ze het ijzer van de auto in om smelten..
Nou roep ik dat niet gauw, maar de shredder lijkt me zo'n beetje de enige juiste plek voor deze koets, gezien je foto's. Voor 3 K moet je toch een AX of wat kunnen kopen, in alle soorten en maten en dan ook nog in "superb" conditie... Verder sluit ik me bij alle anderen aan.
Succes met het vinden van een GTI ;), probleem is dat die dingen steeds schaarser worden en dus het redden waard zijn.
Hoe graag wil je zo'n ding... 8)

da's een, een geinige :lol:
da's twee, raceklaar
da's drie, héél bijzonder
da's vier, een "normale"

En hoeveel moeite wil je ervoor doen :D
Nee, die AX is niet verkleurd. Dat hoort zo!

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Drake »

Hilko wrote:Hoe graag wil je zo'n ding... 8)

da's een, een geinige :lol:
da's twee, raceklaar
da's drie, héél bijzonder
da's vier, een "normale"

En hoeveel moeite wil je ervoor doen :D
En nu aub een uit nederland zelf ;), je snapt mijn punt toch hopenlijk wel.

jb
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 724
Joined: ThuApr09, 2009 3:46:33 PM
Location: zuidschote (belgie)

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by jb »

ik herken dit
heb het zelf meegemaakt met de GT volcane en de sport , en gemakelijk is zoon beslising niet
als je over 10 jaar de gti nogaltijd in je bezit zou willen hebben dan zou ik ervoor gaan want over 10 jaar worden ze zeldzaam ,
je kan ook een goedkopere ax 1.0 ofzo kopen die betrouwbaar is voor weinig geld en ondertussen de gti in een shuur plaatsen ofzo
iig wat je ook beslist veel succes :D

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Losroyos »

Ja mijn beslissing is de gti opknappen en hem zolang mogelijk in leven houden, Maar de koets van de GTi is zover aangetast dat word hem niet, Heel rieel gekeken is het beste om de GTI te strippen. Alle leuke onderdelen er gewoon af te halen die herbruikbaar zijn en opslaan in de schuur.

Koop nu een andere daily, waar ik dus ook nog jaren plezier van kan hebben.

Koop daarna als ik weer wat geld overgehouden heb een Ax 1.1 met harde koets, en bouw alles wat van de GTI overgebleven is daarop. Dan heb ik officieel geen GTI meer, maar wel het plezier van een GTI die dan hoop ik nog jaren mee kan.

En een 1.1 ja maar ik heb nu bij ax eigenlijk 3x miskoop gedaan nu kan ik wel weer een kopen miss wel een hele goeie. Maar ben nog jong wil ook een keer wat anders kan me hele leven nog ax rijden als het echt moet.

Straks gewoon een nette in goede staat verkerende nep GTI en een andere auto als daily.

en jullie hoeven het nu niet meer te volgen af en toe volg ik mezelf niet. Maar ik hoop dat de volgende 60 pagina's minder drama worden en ik ook veel goeie verhalen kan posten.

Op een gezonde toekomst voor mij AX-hart

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by AlexanderB »

schrors dan ook het kenteken en zaag die goot uit het spatbord, dan kan je de boel omkatten en issie, op de bevestigingspuntjes van de skirts na (die toch half zijn weggeroest), weer gewoon origineel ;)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Losroyos »

AlexanderB wrote:schrors dan ook het kenteken en zaag die goot uit het spatbord, dan kan je de boel omkatten en issie, op de bevestigingspuntjes van de skirts na (die toch half zijn weggeroest), weer gewoon origineel ;)
Daar heb je een punt ja ook mij idee. Eventueel ook ander kleurtje, Wit of dar paars achtige ofzo. maar hoop echt dat volgende pagina's goed nieuws word.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by AlexanderB »

vergeet vooral niet dat als je schorst, dat t ieder jaar opnieuw moet (kost 15 euro ofzo, dat is t punt niet) anders krijg je alsnog n boete thuisgestuurd voor rijden zonder apk...
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Hilko
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 97
Joined: TueMar22, 2011 3:10:26 PM

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Hilko »

Drake wrote:
En nu aub een uit nederland zelf ;), je snapt mijn punt toch hopenlijk wel.
Jawel, maar dat zei je er niet bij ;)
De BX type I wordt ook zeldzaam, zeggen ze. Daar merk je in France nog niet zoveel van.
Natuurlijk is de AX GTi een zeldzame verschijning, maar als je echt wil is er wel een te vinden natuurlijk.

Overigens vind ik omkatten een minder handige optie. Ik weet dat er geen andere bedoeling achter zit dan een echte GTi te hebben, maar je kunt er oeverloos gezeur mee krijgen als je onverhoopt gesnapt wordt. En helemaal als dat gebeurt nadat je een aanrijding hebt veroorzaakt. Liever niet doen dus - en dat is wel weer genoeg wijsvingertje spelen.
Nee, die AX is niet verkleurd. Dat hoort zo!

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by AlexanderB »

dan het ding maar gewoon in de shredder flikkeren en tzt een nieuwe importeren uit frankrijk dan maar? als die koets zover weggerot is dat er niks meer aan te redden is.. /sarcasm.

je kan het ding trouwens ook legaal ombouwen incl identiteit, maar daarvoor met je vantevoren contact opnemen met de RDW, en dan moet je evengoed het stuk metaal waar die code op zit van de originele houden. ;) blijft dus altijd een optie..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Hilko
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 97
Joined: TueMar22, 2011 3:10:26 PM

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Hilko »

Image
Nee, die AX is niet verkleurd. Dat hoort zo!

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Mastenhose »

En mocht je besluiten dat de AX het behouden niet waard is, in onderdelen verkopen brengt meer op dan in z'n geheel...
Denk dat je een juiste beslissing neemt door een andere koets te zoeken voor in de toekomst. Het herstellen van de roestproblematiek van deze AX lijkt me gewoon teveel worden...
Wat betreft een nieuwe daily, ik ben benieuwd wat je nu voor ogen hebt.... :)

Succes Roy!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by raoel »

Bij je ouders gaan wonen om een auto te kunnen betalen is volgens mij de omgekeerde wereld.


Zeg, toen ik student was wilde ik GRAAG een auto. Ik had wel 500 euro, dus dat kon precies. De maandelijkse kosten had ik niet eens over nagedacht..

Nu, wat jaren wijzer, zou ik zeggen: GOED dat ik hem nooit gekocht heb. Om aan de zekere kant te zitten zou ik zelfs voor een goedkoopje als een 1.1 AX gewoon 1000 euro per jaar over willen houden om 'm te laten rijden. Anders zit je elke APK, en bij elk rammeltje direct in de financiele problemen.

Mijn motto: als je een vaste baan hebt, en een inkomen, ben je klaar voor een auto. De paar studenten die toch een auto hebben zijn uitzonderingen. Die hebben een goeie bijbaan + leuke sponsoren (ouders) + erg handige handjes en veel vrienden die graag helpen.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by 2Black »

raoel wrote:Mijn motto: als je een vaste baan hebt, en een inkomen, ben je klaar voor een auto. De paar studenten die toch een auto hebben zijn uitzonderingen. Die hebben een goeie bijbaan + leuke sponsoren (ouders) + erg handige handjes en veel vrienden die graag helpen.
Met uitzondering van AlexanderB natuurlijk....
Die is arm en student en z'n ouders weten niet eens dat hij een auto heeft! :D Maar dat is dus de uitzondering die de regel bevestigd.... hij heeft zelfs geld genoeg om broodjes brie of hagelslag weg te geven!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Drake »

Precies, ik ken tegenwoordig meer studenten met auto dan zonder overigens ;)
Last edited by Drake on MonApr25, 2011 9:12:27 AM, edited 1 time in total.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by denny »

nevermind
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Post Reply