@2black Was dat maar zo dat 'ie snel weg was. Heb de BX noodgedwongen omgeruild voor deze AX. De BX was nogal slecht te verkopen
@Mastenhose Mishandeld is ze eigenlijk nog steeds een beetje maar gelukkig bij mij in goede handen. De foto's van vandaag in de zon vertekenen een klein beetje maar het gaat helemaal goed komen met deze AX!
@Terminal HEEEL graag! Deze tellerbak is flink gaar! Het papier van het klokje is rommelig geworden en ik mis een toerenteller. En dat tweespaaksstuur is het ook net niet helemaal....
@Degene en @Drake Inderdaad, in combinatie met die wieldoppen zag 'ie er behoorlijk uit als een First 16v. Maar, helaas. Een ouderwetse 1.1
@derest Thanks voor de postieve reacties maar,
Vergis je niet mensen, de AX is behoorlijk vaalrood. Het neusje is door de garage waar hij gisteren nog stond gepoetst. De rest wilde ik graag zelf doen, ghehe. Het is geen knappe AX maar ik ga er zeker iets van proberen te maken! Vanmiddag is er een nieuwe uitlaatpijp onder gekomen dus het klinkt weer lekker bescheiden!
Maar,
vanmorgen toen ik de snelweg op dook, welliswaar zonder uitlaat welke ik zelf moest vervangen vanmiddag, merkte ik al dat de AX behoorlijk stottert! Je kunt niet eens halfgas geven want dan klinkt het alsof 'ie 'verzuipt'. Vandaag 170 km gereden, ff wat getourd door Duitsland met m'n vriendin en tot de conclusie gekomen dat ik morgen eens flink aan de klus ga.
Morgen op de sloperij proberen om een wat verser setje bougiekabels te regelen en ga proberen het injectiehuis eens flink te reinigen. Zal een nieuw brandstoffilter regelen en eens zien hoe vers het luchtfilter nog is.
Daarnaast heb ik veel onderdeeltjes uit het interieur en een tankdop nodig want er mist het een en ander of het is stuk...
Verder nog even wat foto's:
En, iemand die dit snapt? Een soort carb brandstoffilter (Boven kleppendeksel te zien)
