Oftewel, Misschien wel leuk voor onder mijn eigen AX. Daar is wegens tijdgebrek al heel lang niets meer aan gebeurd. Momenteel zit er een Peugeot 106 1.3i Rallye trommelas onder met Billstein B8 schokbrekers. Remt goed en rijd goed dus zin heeft het waarschijnlijk niet om het om te zetten... Maar schijven staan leuker. En het oog wil ook wat.

De vragen... Hoeveel werk is het om de boel om te zetten naar de schijvenas. Heb hem compleet met bouten en handrem bediening. Alleen geen handremkabels. Die kreeg ik niet los en heb ik doorgeknipt. Die zal ik moeten vernieuwen.
Bij mijn huidige auto zijn de achterremleidingen dol.. Die krijg ik nog wel los. Maar niet meer vast. Passen die remleidingen uberhaupt die er nu onder zitten? Of moet dit verbouwd gaan worden?
Onder de schijvenas lijkt een remdrukverdeler te zitten... Zie een roestige bonk met een veer en een cylinder. Als ik deze as verlaag is dat link? Geeft ie dan meteen meer remdruk naar achter? Dat je niet opeens achter eerder blokkeert dan voor?
Is het verlagen buiten de auto te doen? Kun je nog meer preventief aan zo'n schijvenas vervangen wat nuttig is? Bijvoorbeeld de rubbers? Is dat moeilijk?
Voor heb ik nu Billstein B6 dempers met Apex veren. Is voor mij hard genoeg. Als ik ergens doorheen rij geeft het een enorme knal en minder vering moet ik echt niet hebben. Zal ik met een schijvenas op vooruit of achteruit gaan. Ivm met torsie stugheid en stabistang... Schijnt een rallye as al een vrij goeie te zijn.
En dan een vraag mbt de velgen. Heb nu 195/45/15 eronder zitten. Past dit nog met de schijvenas? Het is nu milimeter werk..
Nou dat zijn een hoop vragen.. Maar ik bereid met liever goed voor dat het er in 1 dag werkend onder zou kunnen zitten...