Hoe wordt men geacht dit over te zetten?
Een opmerking van IceBite die ik bij een zoektochtje vond was; bout voor de slinger afzagen en de motor eropschroeven en klaar.
Dat kan niet, want mijn hand slinger mechanisme is van plastic en heeft geen ingang voor een motor. En de electische variant is van metaal en heeft wel die ingang voor de motor.
Het draai mechanisme zit aan twee kanten vast aan een kabel. Moeten die kabels los kunnen zodat je enkel het draaimechanisme overzet?
Of is het de bedoeling dat ik het raam uit de klem haal en het hele raam mechanisme dan naar boven uit de deur trek en overzet.
Electrische ramen overzetten (5drs)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Re: Electrische ramen overzetten (5drs)
Mijn manier geldt alleen voor een 3 deurs mechanisme, de 5 deurs mechanismen werken idd met een kabel, die heb ik nooit in handen gehad, dus kan ik je daar niet bij helpen. wellicht een fotootje van de mechanismen + motoren?
Re: Electrische ramen overzetten (5drs)
Het hele mechanisme overzetten is beter, niet klooien met opnieuw overzetten van de kabel. Zwengel + mechanisme kun je dan in principe weggooien.
AX GTI '91
Re: Electrische ramen overzetten (5drs)
Ging eigenlijk verschrikkelijk eenvoudig om het hele mechanisme over te zetten.
Bovenlangs eruit trekken pastte niet, maar het systeem is, door de flexibele kabel, op te vouwen zodat het prima door een gat van de binnendeur past.
Enige dat rest te doen is uitvogelen hoe het relais moet worden bekabeld...
1 blauw draad gaat naar de schakelaars, 1 blauw draad gaat naar een gezekerde plus, 1 groen draad gaat naar een ander relais en 1 bruin draad eindigd in een grote krimpkous met veel ins- and outs-. Massa lijkt me.
Bovenlangs eruit trekken pastte niet, maar het systeem is, door de flexibele kabel, op te vouwen zodat het prima door een gat van de binnendeur past.
Enige dat rest te doen is uitvogelen hoe het relais moet worden bekabeld...
1 blauw draad gaat naar de schakelaars, 1 blauw draad gaat naar een gezekerde plus, 1 groen draad gaat naar een ander relais en 1 bruin draad eindigd in een grote krimpkous met veel ins- and outs-. Massa lijkt me.