Je raadt het al: ik moet het slot vervangen.
- passen alle contactsloten in elk type, dus het maakt niet uit wat ik monteer?
- kan ik het mechanische deel scheiden van het electrische deel (en is dat makkelijk), zodat ik in principe alleen het cylindertje hoef te vervangen?
Wie?
Duik ik van het weekend effe snel de sloop op (tenzij iemand wat heeft liggen met sleutel), want 'Pino' moet voor de APK...jawel.
Vuk..sleutel afgebroken in contactslot
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Vuk..sleutel afgebroken in contactslot
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Vuk..sleutel afgebroken in contactslot
- alle type 2 passen in type 1 auto's, andersom niet (missende stekker, voor geschakelde plus geloof ik.)
- er zijn 2 types contactsloten waarvan het mechanische niet uitwisselbaar is, maar voor beide geld wel dat je ze uit elkaar kan halen, als je de juiste vervanger vind kan je inderdaad zo de cilinder zo overzetten.
- er zijn 2 types contactsloten waarvan het mechanische niet uitwisselbaar is, maar voor beide geld wel dat je ze uit elkaar kan halen, als je de juiste vervanger vind kan je inderdaad zo de cilinder zo overzetten.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Vuk..sleutel afgebroken in contactslot
Stomme vraag, maar geen reservesleutel? Als je die nog wel hebt...Je kunt secondelijm met kwastje kopen.
Een miniteuse hoeveelheid op het afgebroken stukje kwasten, in het slot doen, goed aanduwen en na 5 seconden eruit trekken. Komt als het goed is het andere deel zo weer mee. Zo laatst ook bij een vriend gedaan bij wie er ook een stuk van de sleutel in het contact bleef zitten.
Een miniteuse hoeveelheid op het afgebroken stukje kwasten, in het slot doen, goed aanduwen en na 5 seconden eruit trekken. Komt als het goed is het andere deel zo weer mee. Zo laatst ook bij een vriend gedaan bij wie er ook een stuk van de sleutel in het contact bleef zitten.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.

Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Vuk..sleutel afgebroken in contactslot
Dan heb je een contactslot van een type 1 nodig zeker?Pascal wrote:Je raadt het al: ik moet het slot vervangen.
- passen alle contactsloten in elk type, dus het maakt niet uit wat ik monteer?
- kan ik het mechanische deel scheiden van het electrische deel (en is dat makkelijk), zodat ik in principe alleen het cylindertje hoef te vervangen?
Wie?
Duik ik van het weekend effe snel de sloop op (tenzij iemand wat heeft liggen met sleutel), want 'Pino' moet voor de APK...jawel.
deze heb ik nog wel met sleutel als het goed is
Re: Vuk..sleutel afgebroken in contactslot
Tis gelukt hoor: op de sloop voor €15,- een type II (1995) AX geripped van z'n contactslot en deze met wat gemier in 'Pino' gezet.
Er was een pal afgebroken die het slot blokkeerde, vandaar dat het slot eruit moest.
Met een schroevendraaier en een hamer het slot aan barrels geslagen en van binnenuit het blokkeerpennetje vermoord.
Toen was demontage een eitje, en het 'nieuwe' slot ging er rap in.
Inderdaad hangt er nu een nietgebruikte derde stekker los, maar het werkt zoals de bedoeling was.
Er was een pal afgebroken die het slot blokkeerde, vandaar dat het slot eruit moest.
Met een schroevendraaier en een hamer het slot aan barrels geslagen en van binnenuit het blokkeerpennetje vermoord.
Toen was demontage een eitje, en het 'nieuwe' slot ging er rap in.
Inderdaad hangt er nu een nietgebruikte derde stekker los, maar het werkt zoals de bedoeling was.
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82