AlexanderB - AX 16V - Peugeot 309

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

thanks voor de support en tips :) en ja, zat zelf eerst te denken aan van die 16spaaks 'rally' velgen in het wit (OZ racing supertourismo, of n fake), was mij iets te duur :oops: deze velgen staan ook goed inderdaad, waren een stuk goedkoper, en misschien dat ze ook wel leuk staan in het wit, weet nog niet :) misschien dat ik ns een emmer (waterafwasbare) verf pak en een keer probeer hoe het staat.. mocht het dan beter staan, kunnen we altijd nog netjes spuiten :)

voor de fans van het witte staal, ik heb nog een 2e set, die ga ik iig netjes spuiten en daar komen dan winterbanden op :)

dat van dat knopje op de schokdempers was ik idd tegengekomen in de beschrijving.. zal ik gelijk naar kijken als ik m volgende week ff uit elkaar trek.
Rio97 wrote:Ziet er erg goed uit 8)
Zolang het niet aanloopt zou ik de achterkant niet omhoog halen.
loopt helaas aan bij praktisch elke oneffenheid, en dan heb ik zowat niets in de kofferbak liggen, ik wil dr ook nog gewoon praktisch gebruik van maken, dus hij zal echt wat (klein beetje) omhoog moeten..
ik denk zelf aan een cm of 2/3, dat zou genoeg moeten zijn om het aanlopen voor het grootste deel te fixen, en dan zit er voor en achter ongeveer evenveel ruimte tussen band en spatbordrand :)

voordeel van de boel uit elkaar halen is dat ik links/rechts nog eens goed kan opmeten.. rechts loopt hij meer aan dan links, en zit ook minder ruimte tussen spatbord en band, dus denk dat ie gewoon scheef is ingesteld.. fijn :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Ik zou in plaats van de achterkant 2cm omhoog de voorkant 2cm omlaag zetten!! (Y)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

en dan eindig ik met een auto die niet meer van zn plaats kan omdat ie overal achter blijft haken? haha :lol: 'slammed to the deck' dan moet ik straks nog gaan investeren in air ride..

het blijft mn dagelijks vervoersmiddel, en ik heb m mede omdat ik dan grote dingen kan meenemen die ik op de fiets niet meekrijg, als het laadvermogen dan gereduceerd word tot bijna 0, en het ding al aanloopt als ik n beetje vlot n bocht neem, dan heb ik dr niet zoveel aan he? :P

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

damn.. net weer n uur bij de garage besteed, maar ik krijg de boel niet los.

-schokdempermoer los, bout krijg ik dr niet uit (needs more hammer? of is dr n trucje dat ik niet weet?)
-torx links is praktisch rond (uitboren?)

toen heb ik t maar ff laten zitten, en alles dr weer op en aan geschroefd..
iemand nog meer tips, behalve de howto?

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Heetstoken al geprobeerd?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

homiethomie
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by homiethomie »

AlexanderB wrote:damn.. net weer n uur bij de garage besteed, maar ik krijg de boel niet los.

-schokdempermoer los, bout krijg ik dr niet uit (needs more hammer? of is dr n trucje dat ik niet weet?)
-torx links is praktisch rond (uitboren?)

toen heb ik t maar ff laten zitten, en alles dr weer op en aan geschroefd..
iemand nog meer tips, behalve de howto?
er zijn van die slagschroevendraaiers ik weet niet of dat de goede naam is, maar ik had het zelfde probleem met de ax.
dat zijn van die gereedschapjes dat als je er met de hamer op slaat, er los gedraaid wordt.

torx was praktisch rond toen met de beitel er een - (min) in geslagen en met de "slagschroevendraaier" er op en zo kwam die na een paar flinke mokerslagen los.

EDIT: slagschroevendraaier heet het ook nog echt...

en wat betreft de schokdemper, die kan je denk beste los halen als de auto nog op z'n wielen staat. moer er af en dan bout er uit tikken met de normale schokdempers tik je het er omhoog gekrikt ook zo uit maar ik weet niet hoe dat is met koni's
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

nope, heetstoken nog niet geprobeerd, heb geen gasbrander. heb ook geen slagschroevendraaier, maar lostikken met een beitel is wel weer een goed idee :)

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

slagschroevendraaier is toch echt praktischer dan een beitel.
Op iedere tik met de hamer probeert hij gelijk een kwartslag te maken.
Bouten horen gewoon los te kunnen als de auto op zijn wielen staat.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Een torx lostikken met een beitel gaat resulteren in een afgebroken torx denk ik.
Ga de komende week iedere dag die bouten inspuiten met wd-40 of nog liever een echte roestoplosser.
Dan op de brug, een ijzerzaag pakken er een sleuf in zagen zodat je met een slagschroevendraaier hem eruit kan draaien. Normale schroevendraaien kan ook, maar dan eerst flink erop slaan ( dus echt hard erop rammen! :P ) en dan proberen.
AX 11TRE 1988

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

hm, zo'n slagschroevendraaier kost +/- 50 euro, en dan moet ik dr nog geschikte doppen bij hebben..

ik ga zo eerst wel ff kruipolie dr tussen mikken..

ijzerzaag gaat niet werken, verzonken he.. maar denk dat ik dr bijv met de dremel wel bij kan (desnoods ff schijfje wat kleiner slijten op een tegel buiten zodat ie past..) maar dan moet ik alsnog n enorme schroevendraaier (schroevendraaierdop) hebben..

degene
AX Master
AX Master

Post by degene »

Heel toevallig liep ik 2 weken terug op hetzelfde probleem (met de die torsie-as torx) en heb gezocht naar zo'n slagschroevendraaier set.

12E! :D

Klikkerdeklilks

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

super! :)

[edit:] kleine frustraties van vandaag:
- voorband heeft een van de slangetjes van de ruitensproeiers lek gemaakt.. mja, weet je wat? ik vervang ze gelijk allemaal door nieuwe, geen gelazer.
- mn (nieuwe, ongebruikte) bus vloeibare pakking is in mn kofferbak uit elkaar gespat, gelukkig zat ie in n plastic zak, maar alles wat dr bij in zat, zat vast aan de klodder.. gelukkig plakt t niet echt, als t eenmaal opgedroogd is... maar toch zonde :wall

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Re: AlexanderB (AX 1.4GT)

Post by AlexanderB »

mm, zo, aan de slag met kruipolie, elke dag ff spuiten, volgende week de boel verbouwen..

heb ik wel nog n paar vraag, hoe lang zijn die m8 schroeven in de torsiestaven, wil ze vervangen door nieuwe, anders haal ik gewoon 15mm en hoop ik dat t goed is.

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Of lange kopen, en afzagen naar wat je nodig hebt ;)
AX 11TRE 1988

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

dat.. is ook een idee.. :)

verder moet ik ook nog eens een keer naar de remmen en balancering van de wielen kijken, als ik normaal-hard afrem, trilt de hele auto, wat als resultaat geeft dat mn hele interieur begint te piepen, kraken en rammelen. (trilt vooral door de stoel, niet in het pedaal en ook zowat niet in het stuur, dat lijkt me dus n vierkante achterrem of wiel?)

[frustratie]
verder vandaag bijna echt een probleem, de handrem doet het dus bijna niet achteruit, als eenofandere huisvrouw m dan door besluiteloosheid ineens vol op de rem stampt op de oprit van een parkeergarage, en je vervolgens volgens de 'hellingproef' methode probeert weg te rijden, heb je n probleem (en glij je met piepende remtrommels achteruit tot je je voet van de rem naar het gas verplaatst hebt), zeker als dr ondertussen al 3 auto's achter je staan.
[/frustratie]

degene
AX Master
AX Master

Post by degene »

Heb jij op je rijlessen dan nooit 'hellingproef zonder handrem' moeten doen?

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

nee.. juist met. overigens kwam t prima goed, daar niet van, :) het was meer wtf om dat mens dat niet kan rijden (ze reed tegen de richting in de parkeerplaats op, sneed mij, ging toen stapvoets voor me rijden, versnelde ineens weer naar 20-ish, en bij de (vrij steile) helling naar de 1e verdieping ging ze ineens bij de Y-splitsing (1e verdieping of verder naar 2e) op de rem staan..
dat, en wtf, mn achterremmen doen geen flikkel. :|

overigens.. viergaats onderstel?

degene
AX Master
AX Master

Post by degene »

Trommel achteras he?
En heb d'r ook geen wielen voor ... dus ik wacht nog liever ff tot ik een schijvenas vind.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

trommels ja.. oke, too bad ;)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

nou, morgen is de dag :) ik heb sinds vorige week elke dag de torx'en waar ik bij kon ingespoten met kruipolie, en morgen ga ik naar de garage :)
voor t zover is wel nog ff n setje torx-doppen halen, en m8 boutjes enzo.. :)

verder heb ik waarschijnlijk n lekke/kapotte ashoes, ik kwam bij t vervangen van de startmotor al van dat groene vet tegen, en nou hoort ik n vrij duidelijke zoef-zoef-zoef bij 100-120, morgen ff controleren of ie daadwerkelijk lek is, (lijkt me wel) en een nieuwe bestellen, heb al n adresje :)

hopelijk morgen weer wat toevoegen aan de done-lijst ipv alleen maar telkens aan de to-do lijst..

[edit:] WHAT DE FOCK?! ik wist niet dat de garage van Leepu en Bernie een nederlandse equivelent had... maar dat is dus wel zo, en hij zit in Rotterdam! werkelijk waar, een heel gebied @ industrieterrein, elke auto die dr staat heeft minstens 1 deuk, en in die zaak waar ik naar op weg was, stonden ze midden in de zaak een auto te spuiten, zonder afzuiging of niks.. nee, daar ga ik mn auto niet naast zetten :dontknow: ben omgedraaid en weer naar huis gegaan.. ont-verlagen komt dan woensdag of donderdag wel.. (dan is de garage waar ik normaal heen ga open)

Post Reply