Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Vandaag de dag dat ik besloot mijn auto te gaan wassen.

En de dag dat er weer een pakketje binnen kwam.

Van AlexB heb ik ontvangen een andere Dynamo, en een Type 3 gril.

Natuurlijk moest de gril er meteen op en het ziet er echt zo mooi uit. Ben echt super blij met resultaat. Dus heb meteen een kleine fotoshoot gehouden op een oud parkeer terrein van de Ikea.

Image

Nog met l*l en Ballen :P
Image
Image

Image

Deze vind ik persoonlijk wel goed gelukt.
Image

Als ik zeg dat die zo wat weg heeft van een 106, Ben ik dan gek? (ik weet het antwoord denk ik al)
Image

Image

Image

Image

Image


Zo dat was de shoot, Toch best wel goed gedaan al zeg ik zelf, voor een amateur fotograaf met een samsung Galaxy S.

Autotjes staat er iig weer schoon en supernetjes bij, morge hoop alle 2 de puntjes op de E te kunnen zetten. En dan is hij klaar voor de APK :D

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

Blijft een hele mooie AX om te zien! En jij wilde serieus in een AX Diesel gaan rijden?.... :P

Kleur, skirtset, velgen, spoiler, booskijkers...Het klopt gewoon allemaal. Mooi ding.
*kijk naar de Plaisir en wordt toch een beetje jaloers*

Heeft wat weg van een 106? Ha! Dat mocht een 106 willen... :roll:

P.S. Joh, haal die dobbelstenen eraf...Je rijdt geen Golf! :P
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Haha, jaa diesel, was het alweer vergeten. Begin steeds meer van dit geweldige schepsel te houden, eergister liet die me even staan. maar ik denk dat de liever woorden tegen mijn autotje zeker hebben geholpen.

Ook lijkt die gewoon nog zuiniger te lopen na de ECU gereset is, maar daar valt nog geen woord over te zeggen.

Dobbel stenen gaan eraf gelijk met de trekhaak morge ;)

Trouwens, Met jou plaisir is ook niks mis, Hardstikke mooi autotje.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Leuk zo Roy, al vond ik de type2 grill net wat mooier :oops:

Maar erg gaaf en snel omlaag met de boel nu ;)
AX 11TRE 1988

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Gelukkig, smaken verschillen, ik vind hem zo wel echt gaaf. :D

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Ceristimo wrote:Heeft wat weg van een 106? Ha! Dat mocht een 106 willen... :roll:

Solly?? :wink:

Nette AX hoor (y)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Te.... lekker.... weer...... Kan.... niet ..... aan.... auto.... sleutelen....... Moet.... Terrasje.... pakken ... in de...... STAD..



Koplampen zitten iig (in ieder geval) weer vast. staan weer mooi met zijn 2tjes op 1 lijn. Trakhaak zit muur vast, keer ergens er onder uit laten schroeven miss bij APK meteen.

Maar het is gewoon te lekker weer.

Tot vanavond als ik bruin gebakken ben in de zon ;)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re:

Post by Losroyos »

Losroyos wrote:Oke handig. Ik dacht. Rij even naar duitsland boodschappen doen. Maarja. Nu sta ik stil op de grens.met ik denk een kapotte dynamo.

Auto begon heel erg te stotteren. Muziek dashboard alles viel weg. Auto liep stationair nog nooit zo laag.

Geeft 11.9 op de accu nu met contact uit. Eerste klik geeft die 11.5 en contact geeft die 9.9. hij viel niet uit. Heb hem.zelf uitgezet maar start niet meer alsof de accu leeg is.

Denken jullie ook dynamo?


En het zelfde verhaal opnieuw alleen kon het tot bij huis halen, staat op de oprit..

Vanmiddag als ik tijd heb dynamo verwisselen..

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto doet het weer N

Post by Ceristimo »

En als je dan toch bezig bent, maak gelijk de twee massa-punten die rechtstreeks aan je accu hangen schoon...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto doet het weer N

Post by Johannus »

Ziet er mooi uit roy! :)
Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto doet het weer N

Post by Losroyos »

Thnx..

Het probleem heeft in iedergeval wel met de stroom te maken, Eerst viel de radio uit, Daarna de Benzine meter, Toen viel de temp meter uit daarna de toerenteller, toen deed ik zelf de lichten uit werkte de toerenteller wel weer en de temp meter kwam tot 1 5de van het geheel ongv.

Toen begon de auto bij gas geven hevig te bokken. Laatste stukje zoveel mogelijk in hoger toeren gereden zodat de v-snaar sneller zou draaien, en aan het begin van de weg wou die er helemaal mee stoppen, Toch nog die laatste 100 meter eruit weten te persen. en bij het insteken voor de garage viel die stil, 2 meter geduwt en hij stond op zijn plaats.

Ga maar is kijken of ik slim genoeg ben om een dynamo te kunnen wisselen, Straks dan alleen nog iemand met een volle accu vinden zodat die van mij het weer doet.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto doet het weer N

Post by q01z »

lijkt mij dat gewoon een massa los is ofzo.. en dat je dan over een hobbeltje rijdt waardoor hij geen goed contact meer maakt
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto doet het weer N

Post by Ceristimo »

Losroyos wrote: Straks dan alleen nog iemand met een volle accu vinden zodat die van mij het weer doet.
Kom nou, zeg. Een beetje kerel duwt een AX in z'n eentje aan... 8)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto doet het weer N

Post by AlexanderB »

dan vind ik jou een knappe kerel, bij die van mij lukte t niet eens met 2 man..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto doet het weer N

Post by Ceristimo »

Als je accu helemaal tot het uiterste leeg is kan je inderdaad blijven duwen tot je een ons weegt. De ECU (volgens mij) doet dan niks. Als je de brandstofpomp niet hoort bij het op contact zetten hoef je niet te duwen en kan je startkabels op zoeken.

Maar als dat allemaal nog wel wakker wordt maar de accu te leeg is om te starten, dan is het mogelijk hem in je eentje aan te duwen. Je bent daarna wel bek-af, maar het is te doen. De kunst is zo hard mogelijk rennen, en dan zo snel mogelijk in je auto te springen, in z'n twee en koppeling los... :)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto doet het weer N

Post by Losroyos »

Echt die auto van mij, Vager dan dit kan niet.

Wou het starten toestraks hoorde je alleen *tik* klaar deed niks..

Toenet wou de bovenste bout van de dynamo los draaien.. kreeg hem niet los in laten weken wd40 erop dus... wachten ik dacht laat ik gewoon voor de gein is kijken wat die doet als ik me auto start.. Multimeter hing der aan.. 12.21 gaf die aan. ik dacht starten kijken wat de multimeter dan zegt.. maar nee hoor hij deed niet meer wat die eerst deed.

Image

Hij starte gewoon weer in 1x :shock:

was net 2 seconde aan
Image

Dus toen ging ik met lopende motor de accu meten.

Alles uit: 13.70 gemiddeld
Radio aan: 13.65
Radio en Blower op koud: 13.63
Lampen aan: 13.45
Lampen en radio aan: 13.42

Aangezien ik zo ongv altijd met de lampen aanrijd, radio natuurlijk ook aan. En dus dan de accu niet echt lekker bij laad denk ik. maar moet genoeg zijn om te blijven rijden.

Ook loopt de auto na het resetten van de ECU nog vrijwel niet regelmatig stationair.

Ik snap er echt de ballen meer van, Jullie hebben het over massapunten, Zijn er foto's waar je die makelijk kan vinden of enige uitleg?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by q01z »

die massapunten staan in de faq..

maar wat ik nu veel belangrijker vind, WAT ZIT ER OP DAT KLEINE FLINTERDUNNE DRAADJE AANGESLOTEN DAT VAN JE ACCU NAAR JE VOORSCHERM LOOP!!!!! (en nee mn caps bleef niet hangen :P)
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Losroyos »

uhm constante spanning naar de radio. Die zorgt ervoor dat ik niet elke dag de radio opnieuw in hoeft te stellen :oops:

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by kick-it »

Dit zijn een paar belangrijke punten.
Image
Op je bak zit ook nog een punt.
Verder kijken of de kabels op je dynamo goed vast zitten.
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Ceristimo »

Klinkt een beetje als Mirka. Ook zo'n wispelturig ding dat steeds uitviel.

Die twee massa-punten kan je heel makkelijk vinden. Ze zitten namelijk rechtstreeks aan de min-pool van je accu. Kijk maar eens, uit die accu-klem komen twee draden. Eentje verdwijnt naar onderen, en zit met een bout op je versnellingsbak (van bovenaf goed te zien en goed bereikbaar).
Die andere gaat naar de linkerzijkant (bestuurderszijde) en zit daar met een boutje vast.

Bout op versnellingsbak losdraaien, kabeltje los, alles mooi opschuren tot het er weer een beetje toonbaar uitziet, WD-40 erop en terugschroeven.
Bout bij het zijscherm stuk losdraaien, WD-40 lekker overal tussen, beetje oppoetsen tot het weer en weer vast draaien.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Post Reply