Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Ik kan dat niet... kom niet op CiFo.Mastenhose wrote:Kopiëer die foto eens naar hier dan?!
Ben al jaren achtereen unaniem verkozen tot CiFo-moderatoren vijand numero uno! Yeah, I'm truly evil and dangerous !
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Kijk... u vraagt... Rogier geeft service!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Ach, ik heb zo mijn bronnen...Mastenhose wrote:(En Collin, ondanks 't feit dat jij 'gebanned' bent van CiFo wist je wel te vertellen dat hij een foto op CiFo had staan, goed bezig! )
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Raoel: "Hmm, geen zin om een 1.9 in de grijze te lepelen, dan maar gewoon een complete Bix kopen waar ie toevallig al in ligt." :P
P.S. Ik heb bij m'n GTI wel eens zo'n leuk tapeind moeten vervangen. Bout brak af na het verwisselen van m'n motorsteun, heb er daarna maar gewoon een normale bout ingezet. Is nog een stuk makkelijker ook, alleen bij het plaatsen van het motorblok is het natuurlijk makkelijker mikken met die tapeindes .
Maar, mij is het nog niet helemaal duidelijk waar hij is afgebroken... In de steun of echt daaronder in het schroefdraad? Anders de andere bouten eraf en het blok omhoog trekken. Vervolgens met twee moeren eroverheen (eventueel met Loctite ertussen) het zooitje eraf draaien?
Anyhow, succes! Kun je wel gebruikend dus
P.S. Ik heb bij m'n GTI wel eens zo'n leuk tapeind moeten vervangen. Bout brak af na het verwisselen van m'n motorsteun, heb er daarna maar gewoon een normale bout ingezet. Is nog een stuk makkelijker ook, alleen bij het plaatsen van het motorblok is het natuurlijk makkelijker mikken met die tapeindes .
Maar, mij is het nog niet helemaal duidelijk waar hij is afgebroken... In de steun of echt daaronder in het schroefdraad? Anders de andere bouten eraf en het blok omhoog trekken. Vervolgens met twee moeren eroverheen (eventueel met Loctite ertussen) het zooitje eraf draaien?
Anyhow, succes! Kun je wel gebruikend dus
't Is idd een rode TZI, als je YY-27-GJ intikt op de site van het RDW zie je dat ie 109 pk heeft (de vorige had 90), dus dat rijdt lekker
Verder specs.. Hmm, zwarte verdelerkap, dus duschelier ontsteking, injectie-systeem heb ik nog niet naar gekeken.
Verder.. nog best netjes rood Voor 158k zeker!
Veert en rijdt prima. Ik heb bijna geen todo-lijst. Nouja, dan toch:
- Hij start wat lastig, ook sputtert ie wat -> ontsteking, nieuwe kapje / bougies / kabels. Hij start soms op 3 pitten, maar 1x gas en hij loopt mooi en blijft lopen, dus het heeft nog geen haast.
- Koppeling gaat zwaar. Ik denk een nieuwe drukgroep. Dan nemen we een mooie Valeo, dat glijdt zo lekker Maar verder geen kuren, dus ik heb nog ff.
Nieuw stripje op de bumper... ohja, en wat lampjes in het tellerhuis.
De vorige BX begon een beetje uit elkaar te vallen. Beetje roest, lekkage, uitlaat rot, motorkap sluit niet meer mooi, dashboardkastje lipje afgebroken, van die kleine dingen die je krijgt bij 235k.
De nieuwe voelt weer helemaal fijn en nieuw Een genot om in te rijden!
Verder specs.. Hmm, zwarte verdelerkap, dus duschelier ontsteking, injectie-systeem heb ik nog niet naar gekeken.
Verder.. nog best netjes rood Voor 158k zeker!
Veert en rijdt prima. Ik heb bijna geen todo-lijst. Nouja, dan toch:
- Hij start wat lastig, ook sputtert ie wat -> ontsteking, nieuwe kapje / bougies / kabels. Hij start soms op 3 pitten, maar 1x gas en hij loopt mooi en blijft lopen, dus het heeft nog geen haast.
- Koppeling gaat zwaar. Ik denk een nieuwe drukgroep. Dan nemen we een mooie Valeo, dat glijdt zo lekker Maar verder geen kuren, dus ik heb nog ff.
Nieuw stripje op de bumper... ohja, en wat lampjes in het tellerhuis.
De vorige BX begon een beetje uit elkaar te vallen. Beetje roest, lekkage, uitlaat rot, motorkap sluit niet meer mooi, dashboardkastje lipje afgebroken, van die kleine dingen die je krijgt bij 235k.
De nieuwe voelt weer helemaal fijn en nieuw Een genot om in te rijden!
Re: Raôel -> GT5 Image :) || BX Chic
De BX is fijn!
Bollen zijn ook wel aan vervanging toe.. maargoed, ik heb een donor
---=== DE AX ===---
Laswerk is ondertussen gebeurd...
Er is dus een bout afgebroken van de motorsteun.
Het gaat om deze motorsteun:
Foto van het afgebroken boutje:
Dit is ook het waterpomphuis. Dus? Riem eraf, motorsteun los, en dan het huis nog vast met 4 boutjes.
Achteraf gezien had ook nog het inlaatspruitstuk eraf gemoeten, maargoed, na heel veel gepruts lukt het ook terwijl ie erop zit...
Het waterpomphuis/motorsteun:
De donor:
Viel best wel tegen. Ik dacht: ik laat de riem zitten, en misschien haal ik de waterpomp eruit door alleen de spanrol te lossen. Toch maar de riem eraf. En de boutjes van de motorsteun zijn volledig onbereikbaar en zitten natuurlijk knettervast (gelukkig maar).
Dus zoals gewoonlijk staat de AX weer eens op bokjes in de achtertuin (nee, het ding rijdt echt zelden, misschien 3k afgelopen 1.5 jaar?). Maargoed, dit overleven we ook wel weer.
Bollen zijn ook wel aan vervanging toe.. maargoed, ik heb een donor
---=== DE AX ===---
Laswerk is ondertussen gebeurd...
Er is dus een bout afgebroken van de motorsteun.
Het gaat om deze motorsteun:
Foto van het afgebroken boutje:
Dit is ook het waterpomphuis. Dus? Riem eraf, motorsteun los, en dan het huis nog vast met 4 boutjes.
Achteraf gezien had ook nog het inlaatspruitstuk eraf gemoeten, maargoed, na heel veel gepruts lukt het ook terwijl ie erop zit...
Het waterpomphuis/motorsteun:
De donor:
Viel best wel tegen. Ik dacht: ik laat de riem zitten, en misschien haal ik de waterpomp eruit door alleen de spanrol te lossen. Toch maar de riem eraf. En de boutjes van de motorsteun zijn volledig onbereikbaar en zitten natuurlijk knettervast (gelukkig maar).
Dus zoals gewoonlijk staat de AX weer eens op bokjes in de achtertuin (nee, het ding rijdt echt zelden, misschien 3k afgelopen 1.5 jaar?). Maargoed, dit overleven we ook wel weer.
Re: Raôel -> GT5 Image :) || BX Chic
Oi, da's geen leuke inderdaad. Had ik er nog mazzel mee, die van mij kon ik er relatief makkelijk uithalen. Wel lastig in dit geval dat hier je waterpomp inzit . Wordt ie hier nou echt veel compacter van ofzo?
Re: Raôel -> GT5 Image :) || BX Chic
Compacter, hoe bedoel je?
Re: Raôel -> GT5 Image :) || BX Chic
Het wegwerken van de waterpomp in de motorsteun . Je 1.9 zou dat bijvoorbeeld niet moeten hebben.
Re: Raôel -> GT5 Image :) || BX Chic
Waarom Citroën dat zo bedacht heeft.. geen flauw idee!
Bij een gietijzeren blok zit de waterpomp gewoon in het blok zelf, voor zover ik weet...
Bij een gietijzeren blok zit de waterpomp gewoon in het blok zelf, voor zover ik weet...
Re: Raôel -> GT5 Image :) || BX Chic
Vanochtend de AX afgeleverd bij de APK. 2e Poging.
Zag ik bij het wegrijden dat een van de lampjes het niet deed. Beetje rammelen met de massa en probleem opgelost.
Er zijn vast weinig auto's die ZO hun best doen om het niet te redden....
Zag ik bij het wegrijden dat een van de lampjes het niet deed. Beetje rammelen met de massa en probleem opgelost.
Er zijn vast weinig auto's die ZO hun best doen om het niet te redden....
Re: Raôel -> GT5 Image :) || BX Chic
Bekend fenomeen.raoel wrote:Er zijn vast weinig auto's die ZO hun best doen om het niet te redden....
Witje vond het ook altijd leuk om kinderlijk opstandig te zijn.
Alle lampjes goed voor de APK, alle lampjes goed tijdens de APK, natuurlijk weer eens een steekproef, 2 niet werkende lampjes voor de RDW meneer. Erg grappig... NOT!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Re: Raôel -> GT5 Image :) || BX Chic
Ja! Gelukt