Peugeot CTI is wel een lekker karretje.
Collin aka 2Black : Bam Bam! En Mini Van restauratie
Moderator: webmasters
Heb jij enig idee wat een 205 CTi kost?Losroyos wrote:Als Nigel straks geoffert is, Kan je er 3 van kopen
Of heb je nog te weinig verkocht?
En enig idee wat een Nigel oplevert?
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Een beetje 205 1.6 CTi kost tussen de 1200 en 1800, dan zit je meestal nog met wat onderhoud. Belangrijkste is dat de kap en specifieke cabriodeeltjes goed zijn.
Maar die dingen zijn sowieso al vrij zeldzaam inmiddels.
Deze ziet er interessant uit: http://link.marktplaats.nl/434652743, nog in de buurt ook in Oss.
Nigel, als alles goed komt én de K-DFi wordt ook nog verkocht zal rond de €1000 gaan opbrengen, da's niet veel eigenlijk.
Kan natuurlijk hoger uitvallen maar dan kan ik niet van uitgaan.
Maar die dingen zijn sowieso al vrij zeldzaam inmiddels.
Deze ziet er interessant uit: http://link.marktplaats.nl/434652743, nog in de buurt ook in Oss.
Nigel, als alles goed komt én de K-DFi wordt ook nog verkocht zal rond de €1000 gaan opbrengen, da's niet veel eigenlijk.
Kan natuurlijk hoger uitvallen maar dan kan ik niet van uitgaan.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Leuk is dat ik sinds het korte berichtje over een 205 1.6 CTi ineens allemaal berichtjes binnenkomen in m'n Pb-bak van collega-clublid 'jk'.
Hij heeft een 205 Cabrio (geen CTi maar een lichtere) en stuurde me reeds vele kleine interessante weetjes over de aanschaf van zo'n ding.
Waarvoor dank!
Hij heeft een 205 Cabrio (geen CTi maar een lichtere) en stuurde me reeds vele kleine interessante weetjes over de aanschaf van zo'n ding.
Waarvoor dank!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Morgen weer eens een dagje Renard.
De PC waar 'AutoData' op staat doet het niet goed meer, ze kunnen dat programma niet meer openen.
En dat is lastig want daar zitten alle afstelgegevens van auto's in.... en zo'n programma is toch wel handig als je een distributieriem van een model auto dat niet dagelijks binnen staat moet vervangen....
De PC waar 'AutoData' op staat doet het niet goed meer, ze kunnen dat programma niet meer openen.
En dat is lastig want daar zitten alle afstelgegevens van auto's in.... en zo'n programma is toch wel handig als je een distributieriem van een model auto dat niet dagelijks binnen staat moet vervangen....
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Met alle plezier gedaan.2Black wrote:Leuk is dat ik sinds het korte berichtje over een 205 1.6 CTi ineens allemaal berichtjes binnenkomen in m'n Pb-bak van collega-clublid 'jk'.
Hij heeft een 205 Cabrio (geen CTi maar een lichtere) en stuurde me reeds vele kleine interessante weetjes over de aanschaf van zo'n ding.
Waarvoor dank!
Ik ben plotseling enthousiast geworden voor deze kleine cabriolet die ik eerlijk gezegd bijna vergeten was.
Voordeel is de eenvoudige techniek, vrijwel gelijk aan die van de AX.
De aanschafprijzen liggen nu nog erg laag vind ik.
Ik heb het ding in februari aangeschaft en rijd er sindsdien altijd open mee (kachel vol aan op onderwarmte) behalve wanneer het regent.
Met de 1.1i motor is mijn CJ niet snel maar ik heb hem met opzet in deze configuratie aangeschaft. Had ik een GTI gewild dan had er een met stalen dak genomen.
Ook qua onderstel rijdt de 205 CJ niet zo kart-achtig als mijn AX 1.1i, die heeft betere rijeigenschappen alhoewel ook die een basismodel is, maar de 205 is comfortabeler.
Beide hebben het voordeel dat de meeste onderdelen ruim te vinden zijn en tamelijk goedkoop zijn, zeker tweedehands.
Binnen twee weken had ik via forums en Marktplaats alles bij elkaar dat ik wilde vervangen door een betere versie, zoals het interieur.
Het valt me wel op dat 80% of meer van de cabrioleteigenaars de kap zelden of nooit omlaag doet. Waarom heb je dan een cabrio?
Zo'n 205 is veel leuker dan al die dure cabrio's waarvan de onderdelen onvindbaar en/of onbetaalbaar zijn.
En net zoals er voor de AX dit uitstekende forum is, zo zijn er voor de 205 ook minstens 2 soortgelijke actieve fora met heel veel technische informatie.
Last edited by jk on WedMar30, 2011 6:19:18 PM, edited 2 times in total.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Of een 205 CJ scoren en daar de kdfi mooi op monteren.
http://link.marktplaats.nl/435779553
ziet er best netjes uit, alleen blokje wisselen.
P.
http://link.marktplaats.nl/435779553
ziet er best netjes uit, alleen blokje wisselen.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
Dat is nou precies waar ik geen zin meer in heb..., en het mag niet van Grietje..PeterM wrote:Of een 205 CJ scoren en daar de kdfi mooi op monteren.
..... ziet er best netjes uit, alleen blokje wisselen.
En dus op zoek naar een 1.6 CTi. Beste van beide werelden.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Zit nu op BBC3 naar een herhaling van 'the Joy of Stats' te kijken.
Een erg interessante documentaire serie over de heschiedenis en toepassing van statistieken.
Zojuist daarin een prachtig voorbeeld van hoe statistieken voor de vreemdste conclusies worden gebruikt.
"een amerikaans onderzoeker deed onderzoek naar de oorzaken van kanker & hart- en vaatziekten onder Amerikanen. Daarbij keek hij onder andere naar de verschillen in voedingsgewoonten en om precies te zijn de inname van vetten en alcohol (wijn) wereldwijd en hun correlatie aangaande gezondheid.
De Japanners eten vele malen minder vet en wijn (drank) dan de Amerikanen en hebben een veel lager aantal kanker & hart- en vaatziekten.
Echter, de Fransen eten veel meer vet (o.a. eend) en drinken meer wijn dan de Amerikanen en toch hebben ook zij veel minder last van kanker & hart- en vaatziekten.
Conclusie uit de gegevens, puur afgaande op de statistieken: spreken van de engelse taal is dodelijk!"
Dat zijn dus erg leuke dingen binnen 'droge' wetenschap.
Een erg interessante documentaire serie over de heschiedenis en toepassing van statistieken.
Zojuist daarin een prachtig voorbeeld van hoe statistieken voor de vreemdste conclusies worden gebruikt.
"een amerikaans onderzoeker deed onderzoek naar de oorzaken van kanker & hart- en vaatziekten onder Amerikanen. Daarbij keek hij onder andere naar de verschillen in voedingsgewoonten en om precies te zijn de inname van vetten en alcohol (wijn) wereldwijd en hun correlatie aangaande gezondheid.
De Japanners eten vele malen minder vet en wijn (drank) dan de Amerikanen en hebben een veel lager aantal kanker & hart- en vaatziekten.
Echter, de Fransen eten veel meer vet (o.a. eend) en drinken meer wijn dan de Amerikanen en toch hebben ook zij veel minder last van kanker & hart- en vaatziekten.
Conclusie uit de gegevens, puur afgaande op de statistieken: spreken van de engelse taal is dodelijk!"
Dat zijn dus erg leuke dingen binnen 'droge' wetenschap.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Vandaag bij Renard geweest.
Met veel gedoe uiteindelijk Autodata weer aan de gang, hoop dat het blijft werken.
De 2 bruggen in de afdeling 'Produit Spécial' worden komend weekend definitief geplaatst. Daarna is er in principe ook ruimte voor BS-Autotune's vermogensbank.
Veel interessant CX geneuzel bij Renard....
... een CX Break die is omgebouwd naar diesel en door meerdere 'specialisten' volkomen om zeep is geholpen.
Inclusief creatief gedoe om te proberen een huwelijk te sluiten tussen onverenigbare onderdelen en héél veel elektrische ellende. Arme eigenaar.
En nu haalt Nard die hele zooi eruit en begint volkomen opnieuw... kost een paar centen maar dan heb je (hopelijk) eindelijk wat.
Die kerel is eigenlijk al een jaar z'n auto kwijt...
Voor het vermogen dat dat uiteindelijk zal hebben gekost kón je een vrijwel nieuwe CX kopen...
Met veel gedoe uiteindelijk Autodata weer aan de gang, hoop dat het blijft werken.
De 2 bruggen in de afdeling 'Produit Spécial' worden komend weekend definitief geplaatst. Daarna is er in principe ook ruimte voor BS-Autotune's vermogensbank.
Veel interessant CX geneuzel bij Renard....
Inclusief creatief gedoe om te proberen een huwelijk te sluiten tussen onverenigbare onderdelen en héél veel elektrische ellende. Arme eigenaar.
En nu haalt Nard die hele zooi eruit en begint volkomen opnieuw... kost een paar centen maar dan heb je (hopelijk) eindelijk wat.
Die kerel is eigenlijk al een jaar z'n auto kwijt...
Voor het vermogen dat dat uiteindelijk zal hebben gekost kón je een vrijwel nieuwe CX kopen...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Weg met dat 'Moderator'!
Ik wil m'n 'Veerbol Fetisjist' terug!
... gelukkig, als ik uitlog ben ik weer normaal. Het is toch geen 1 april meer?
Ik wil m'n 'Veerbol Fetisjist' terug!
... gelukkig, als ik uitlog ben ik weer normaal. Het is toch geen 1 april meer?
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Da's nou jammer.
De 205 1.6 CTi die me het leukst leek is alweer weg... dat ging snel!
De 205 1.6 CTi die me het leukst leek is alweer weg... dat ging snel!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Ligt ook aan de kleur waarschijnlijk.2Black wrote:Da's nou jammer.
De 205 1.6 CTi die me het leukst leek is alweer weg... dat ging snel!
Wit is het minst gewild.
Toch is het een mooie kleur (vind ik nu ik alle CJ-stickers en striping heb verwijderd).
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Re: Collin aka 2Black : ook voor alle taalkundige discussies
Vanmorgen eindelijk de wintervelgen/banden weer van Rokkie afgehaald en het zomerrubber erop.
Werd tijd.
Tevens nog eens extra de sloopdatum van Nigel bevestigd bij Peter van MiniMania en bij Renard het nieuwe koffiezetapparaat beoordeeld en vervolgens de kwaliteit van de koffie teleurstellend bevonden.
Nard's laatste grote CX 'reconstruerende archeologie' project bekeken. Een CX Break uit '83 die is omgebouwd naar TD, dat was een hele klus.
Hadden 2 eerdere 'specialisten' zich al aan vertild, rijdt nu als een zonnetje.
Heren sloopgangers, zaterdag de 23e is de dag! Niet vergeten, of stuur me een Pb'tje met bevestiging!
Werd tijd.
Tevens nog eens extra de sloopdatum van Nigel bevestigd bij Peter van MiniMania en bij Renard het nieuwe koffiezetapparaat beoordeeld en vervolgens de kwaliteit van de koffie teleurstellend bevonden.
Nard's laatste grote CX 'reconstruerende archeologie' project bekeken. Een CX Break uit '83 die is omgebouwd naar TD, dat was een hele klus.
Hadden 2 eerdere 'specialisten' zich al aan vertild, rijdt nu als een zonnetje.
Heren sloopgangers, zaterdag de 23e is de dag! Niet vergeten, of stuur me een Pb'tje met bevestiging!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Re: Collin aka 2Black : ook voor alle taalkundige discussies
Vandaag en morgen raceweekend 2 van het NK ORR in de omgeving van Hardenberg.
D-Crosser heeft de ochtend goed doorstaan, niet extreem gasgegeven. 1 auto over de kop gegaan, flink beschadigd.
We blijven bij voorkeur heel....
Vanmiddag rijden we door een enorme zandafgraving, net de echte Dakar
.
Voortgang te volgen via Twitter @RenardSport #NKORR en natuurlijk via de D-Crosser Facebook pagina: http://www.facebook.com/pages/RenardSpo ... 8140352658 Volg ons!
D-Crosser heeft de ochtend goed doorstaan, niet extreem gasgegeven. 1 auto over de kop gegaan, flink beschadigd.
We blijven bij voorkeur heel....
Vanmiddag rijden we door een enorme zandafgraving, net de echte Dakar
Voortgang te volgen via Twitter @RenardSport #NKORR en natuurlijk via de D-Crosser Facebook pagina: http://www.facebook.com/pages/RenardSpo ... 8140352658 Volg ons!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Re: Collin aka 2Black : ook voor alle taalkundige discussies
Zojuist weer een leuke verrassing binnengekregen van Rio97
Consumptiebonnen voor Roger Waters' The Wall vanavond in het Gelredome.
Gaat Grietje (niet Romy) vast blij mee zijn!
Consumptiebonnen voor Roger Waters' The Wall vanavond in het Gelredome.
Gaat Grietje (niet Romy) vast blij mee zijn!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

