Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

Uiteindelijk bespaar je helemaal niks, want zo'n diesel, daar komt ook weer van alles onderweg. Feit blijft dat je een oude auto koopt. Daar mankeert altijd wat aan.

En je doet het om 25 euro (een schijntje) te besparen. Er hoeft maar het minste of geringste met die diesel aan de hand te zijn, en pats-boem: daar gaat je besparing.
Sowieso, als je zo met auto's gaat goochelen vanwege 2 tientjes in de maand, moet je misschien maar besluiten de auto helemaal weg te doen of alleen in de weekenden te gebruiken, en de rest met het OV te doen.

Houden die auto die je nu hebt. Je bent gek als je 'm wegdoet vanwege de 2 tientjes besparing. Want dat ga je niet besparen. Zo simpel is het.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Eens met hierboven... als je zo krap zit moet je eens overwegen of een auto dan wel zo handig is. Al kan ik begrijpen dat het OV zuigt, maar soms is het wel een betere oplossing. Eventueel kun je een ov jaarkaart bedingen, dan kun je overal voor noppes heen :)
AX 11TRE 1988

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Zoek een bijbaan ofzo :lol:
Altijd meer PK's dan jou!

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Je moet het zelf weten maar ik weet wel zeker dat je spijt gaat krijgen, zowel financieel (onderhoud) als de fun die je moet missen.

BTW ik lees km vergoeding van school :O wat is dat nu weer? :P

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Happytree wrote:BTW ik lees km vergoeding van school :O wat is dat nu weer? :P
Anders komt er niemand! :lol: ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Je hebt een GTI gekocht omdat je een 1.1 te langzaam vindt? Aan je verhalen te horen ben je nogal van het 'snelle' rijden. En dan wil je zo'n kleine turboloze oliestoker in een AX? Ze rijden vast heel leuk en zuinig maar voor mijn gevoel heel tegenstrijdig.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Zo, Dus ik was vandaag in Deurne, Voor dit:

http://auto.marktplaats.nl/Citroën/4311 ... -spot.html

Een uit belgie geimporteerde 1.5 D.

Wat een auto :shock:

Hij heeft gewoon geen roest :shock: alleen achter de koplamp een stukje van 1 bij 1 centimeter. Dorpels Keihard. achter de bumpers kei hard, in de hoeken van de kofferbak onder en boven kant keihard.

Achter de koplamp was ook nog niet eens een gat :shock:

Wat dat betreft super autotje. Dan het rijden. Stoelen waren comfortabeller dan in de GTI. misde wel de extra steun, Snelheid, ja dat moet je niet willen met zo auto, hij is van binnen wel nog lekker stil ook. en denk als je hem plankd, komt die nog best wel van zijn plek.

Auto is ook bijna zonder gebruikers sporen dus tja lastige keus want hij zei, 1250 met nieuwe apk en alles wat mankeerde werd vervangen.

Nou ben ik thuis om der nog is rustig over na te denken, Want het is een harde en vrij zuinige ax, als ook nog is alles apk gemaakt word en de distri der 10.000 km op zit. Dan heb je voor dat geld echt een super goeie auto.


Auto weg doen word hem zoiezo niet. Want ik kan niet zonder leven, ik ga echt nooit meer met de treinen. die rijden ongv 1x in de week optijd. (zondag)

Maar dan komt het, De GTi, tja ik weet het niet. Het is wel een plezier fabriek voor als je een keer zin hebt om te planken. (kaartje naar het pretpark is precies zoveel als het verschil.)

Ik ga der nog is rustig over na denken, ik weet nu iig hoe het rijdt dus dan is het al een stuk makelijker.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Hij ziet er wel netjes uit nog!

Wat mij zo opviel, dat het stuur wel heel erg veel slijtage vertoont voor de kilometer stand op de teller ;) En net 10k km per jaar met een diesel lijkt me ook wel heel erg weinig.
AX 11TRE 1988

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Hij heeft carpas erbij de belgische variant van de Nap. en het klopt idd het jaar dat er het meeste mee gereden is, is 15.000 km.

Sturen gaat in de diesel ook stukken zwaarder dan in de benzine vergeet dat niet :lol:

Hij stuurd dan met die smalle bandjes alsof je met 195 rijdt op 1,5 bar

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Ik ben bang dat je dan meer moet bijleggen dan je in een jaar bespaart.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Ik heb een motor voor woon-werk. Daarmee rijd ik 1 op 27.
Vaste lasten 15 euro in de maand. Ideaal :wink:

Toegegeven, je wordt wel eens nat en koud :oops:

Mijn Saxo VTSje doet trouwens ook bijna 1 op 16. Maar goed, dat is dan ook geen GTI. (ik vind 1 op 14 erg netjes voor een GTI)

Ik zou in ieder geval ook niet voor dat geld overstappen. Dan moet de besparing toch echt hoger uitvallen.
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Als je 1 op 14 kan halen met een GTI zou ik ook echt niet omswitchen.

Ik heb hezelfde gedacht door met LPG te gaan rijden. Nu ik er een paar maand mee rijd vrees ik toch dat ik die auto zoals ik had berekend in een jaartje toch niet terug zal verdienen. En dan heb ik nog weinig kosten gehad.

Met die GTI hoef je niet te trappen om mee te komen met het verkeer. Met die diesel zal je om hetzelfde te rijden als de GTI toch al wat meer moeten duwen. Kben dan al benieuwd naar je verbruik :)

Verder opt eerste zicht wel een net karretje hoor. Enkel ben ik wat bang dat je terug verborgen gebreken tegen zal komen.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Om die 120 euro te kunnen besparen, moet je je GTI voor hetzelfde geld kunnen verkopen als waar je de diesel voor koopt. Je gaat je GTI never nooit verkopen voor 1250 euro. Elke euro die je minder vangt voor de GTI dan die 1250 gaat van je berekende 120 euro af.
Image Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ben eruit, De diesel gaat het niet worden. toch bang dat ik het plezier van de GTi ga missen.

Maar, Als je een hard ax wil hebben en een diesel, echt je moet deze nemen, het dreigt niet eens te gaan roesten ik heb gevoelt, gekeken en zelf onder de auto gelegen. Geen roest op een klein plekje na.

Hij is echt bijna in museum staat kwa caroserie of de buitenkant. Maar het intrieur is iet wat uitgeleeft.

Ik zeg het is zijn geld meer dan waard als er nieuwe apk op komt en er wat kleine dingen vervangen worden. ik denk 1150 a 1200 is die van jou

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Had ie een volle tank?
Da;s het enige wat telt toch?

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Terminal wrote:\ En net 10k km per jaar met een diesel lijkt me ook wel heel erg weinig.
in België is dieselen anders geprijsd dan de NL wegenbelastingregeling.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Zo, een 1,5 diesel zonder roest en een jonge km stand.
Klinkt bijna als de speld in de hooiberg.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Dubbel
Last edited by Losroyos on TueMar22, 2011 8:22:18 PM, edited 1 time in total.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Zo, ff retourtje Arnhem.

rijden op de N325 rijdt nog best rustig loop een beetje te trappen samen met een poolse Octavia, Doe het rustig aan, half gas.. Komt er ineens een Zwarte Italiaanse Twingo voorbij. Ik dacht "hard"...

Dus Next stoplicht Front row, Renault Twingo (oud model met kikkerogen als koplampen) Daarnaast Citroën AX GTi met achter de Twingo Skoda Octavia. Eerst stoplicht sprint, voet gleed van de koppling maar bij laatste stoplicht op de weg nog een kans.

We stellen ons weer op. geven een beetje gas maar hoorde best rare geluiden onder zijn kap. dus ik geef een beetje gas, Ze vinden me auto echt te gek klinken (Dankje Marco) Daar gaat die geen wielspin alle 2 en op weg naar het invoegstuk, Twingo was iets sneller weg maar we lopen in, rijden 80, schakel naar zun drie en plank hem weer onderin ja ik haal de twingo echt net in, voor de splitsing vanaf de 110 legde die het toch wel steeds meer af.

Toch best ziek, Dat je met je GTI bijna verliest van een Twingo :O

Regio Arnhem, Italiaanse Renault Twingo Zwart 1.2 16V Turbo of Supercharger :shock:

Hij was echt bloedsnel. En geweldig (L)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Losroyos wrote:Zo, ff retourtje Arnhem.

rijden op de N325 rijdt nog best rustig loop een beetje te trappen samen met een poolse Octavia, Doe het rustig aan, half gas.. Komt er ineens een Zwarte Italiaanse Twingo voorbij. Ik dacht "hard"...

Dus Next stoplicht Front row, Renault Twingo (oud model met kikkerogen als koplampen) Daarnaast Citroën AX GTi met achter de Twingo Skoda Octavia. Eerst stoplicht sprint, voet gleed van de koppling maar bij laatste stoplicht op de weg nog een kans.

We stellen ons weer op. geven een beetje gas maar hoorde best rare geluiden onder zijn kap. dus ik geef een beetje gas, Ze vinden me auto echt te gek klinken (Dankje Marco) Daar gaat die geen wielspin alle 2 en op weg naar het invoegstuk, Twingo was iets sneller weg maar we lopen in, rijden 80, schakel naar zun drie en plank hem weer onderin ja ik haal de twingo echt net in, voor de splitsing vanaf de 110 legde die het toch wel steeds meer af.

Toch best ziek, Dat je met je GTI bijna verliest van een Twingo :O

Regio Arnhem, Italiaanse Renault Twingo Zwart 1.2 16V Turbo of Supercharger :shock:

Hij was echt bloedsnel. En geweldig (L)
Was het niet een gewone twingo RS? Die zijn ook best snel hoor.
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 1&cache=no

Post Reply