CV servo vraagje
Moderators: vtspower, webmasters
CV servo vraagje
Stel, men heeft de cv servo's in de deuren gehangen. Maar de bedrading nog nergens op aangesloten.
Waarom kan ik aan 1 kant de deur met de sleutel niet dicht doen en aan de andere kant niet open?
Met de stokjes van binnenuit gaat het prima...
Waarom kan ik aan 1 kant de deur met de sleutel niet dicht doen en aan de andere kant niet open?
Met de stokjes van binnenuit gaat het prima...
-
- AX Master Spammer
Omdat bij het terugplaatsen aan de ene kant het palletje van het sleutelgat net onder het oogje van het deurslot gevallen is, en aan de andere kant net erboven... Het palletje moet er precies tusseninvallen zodat de sleutel beide kanten op werkt...
Dit heeft inderdaad geen invloed op de werking van het slot als het vanbinnen (zonder sleutel dus) wordt bediend.
Het heeft overigens dus ook niks met de Servos zelf te maken, maar met het terugplaatsen van het slotmechanisme.
Dit heeft inderdaad geen invloed op de werking van het slot als het vanbinnen (zonder sleutel dus) wordt bediend.
Het heeft overigens dus ook niks met de Servos zelf te maken, maar met het terugplaatsen van het slotmechanisme.
-
- AX super weirdo
of met de terugplaatsing van de sloten in de deuren..
dus ff deurkaarten dr af, met een puntbektangetje het "vorkje" waarmee het slot in de deur zit naar boven dr af schuiven, en dan het armpje van het slot ff voelen dat dat in het langwerpige 'vakje' (op het armpje-) van het mechanisme valt, en dan als het slot weer goed in de deur geschoven zit het vorkje terugzetten..
ja, beetje vage uitleg, maar eeuh.. dat is t beste dat ik dr van kan maken
met plaatje dr bij veel makkelijker uit te leggen: vorkje (nr 12) dr af schuiven, slot zit dan los, en dan kan je het armpje (omcirkeld) in het gat doen (pijl) en dan het vorkje weer terug dr op schuiven.. vond ik persoonlijk makkerlijker, maargoed
dus ff deurkaarten dr af, met een puntbektangetje het "vorkje" waarmee het slot in de deur zit naar boven dr af schuiven, en dan het armpje van het slot ff voelen dat dat in het langwerpige 'vakje' (op het armpje-) van het mechanisme valt, en dan als het slot weer goed in de deur geschoven zit het vorkje terugzetten..
ja, beetje vage uitleg, maar eeuh.. dat is t beste dat ik dr van kan maken

met plaatje dr bij veel makkelijker uit te leggen: vorkje (nr 12) dr af schuiven, slot zit dan los, en dan kan je het armpje (omcirkeld) in het gat doen (pijl) en dan het vorkje weer terug dr op schuiven.. vond ik persoonlijk makkerlijker, maargoed

Last edited by AlexanderB on MonMar14, 2011 8:14:11 PM, edited 1 time in total.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- AX Master Spammer
OWkee, hier poging twee voorzien van illustratie wat om aan te geven wat je probleem is:

Het Palletje onderaan het plaatje in de groene ovaal, zit in de AX achter aan je slot, op het punt in de groene cirkel.
Dit palletje draait dus met de sleutel mee, dus als je de sleutel met de richting van de klok mee draait gaat het palletje omlaag, en als je de andere kant in draait gaat het palletje omhoog.
Dit palletje hoort precies te zitten waar de punt van de rode pijl uitkomt. in de opening van het hendeltje. Als het palletje dan omhoog gaat, gaat het hendeltje mee omhoog, en omgekeerd, als het omlaag gaat gaat het hendeltje ook omlaag.
Zit dit palletje echter boven of onder het gat, dan werrkt het nog maar een kant op, zit het palletje eronder, dan kan die het hendeltje alleen nog omhoog duwen en niet meer omlaag treken, en wederom omgekeerd: zit ie erboven dan kan het hendeltje alleen nog maar omlaag geduwd worden en niet omhoog getrokken.
Met als resultaat dat nog maar een functie van je slot werkt, ofwel open ofwel dicht.
Je moet het slotmechanisme dus weer even losschroeven van de deur met de 3 bouten, en dan net zolang pielen tot je het hendeltje precies in het gaatje hebt.
Ik kan uit ervaring zeggen dat dat best een fijn priegelwerkje is, waar je je best wel even mee kunt vermaken de eerste keer

Het Palletje onderaan het plaatje in de groene ovaal, zit in de AX achter aan je slot, op het punt in de groene cirkel.
Dit palletje draait dus met de sleutel mee, dus als je de sleutel met de richting van de klok mee draait gaat het palletje omlaag, en als je de andere kant in draait gaat het palletje omhoog.
Dit palletje hoort precies te zitten waar de punt van de rode pijl uitkomt. in de opening van het hendeltje. Als het palletje dan omhoog gaat, gaat het hendeltje mee omhoog, en omgekeerd, als het omlaag gaat gaat het hendeltje ook omlaag.
Zit dit palletje echter boven of onder het gat, dan werrkt het nog maar een kant op, zit het palletje eronder, dan kan die het hendeltje alleen nog omhoog duwen en niet meer omlaag treken, en wederom omgekeerd: zit ie erboven dan kan het hendeltje alleen nog maar omlaag geduwd worden en niet omhoog getrokken.
Met als resultaat dat nog maar een functie van je slot werkt, ofwel open ofwel dicht.
Je moet het slotmechanisme dus weer even losschroeven van de deur met de 3 bouten, en dan net zolang pielen tot je het hendeltje precies in het gaatje hebt.
Ik kan uit ervaring zeggen dat dat best een fijn priegelwerkje is, waar je je best wel even mee kunt vermaken de eerste keer

Johannes: na je eerste post had ik al een soort lampje boven me hoofd
Stom dat ik daar niet aan gedacht had, dat heb ik paar jaar geleden ook een keer gehad
Wel heldere uitleg, duidelijk ook voor andere die dit meemaken!

Stom dat ik daar niet aan gedacht had, dat heb ik paar jaar geleden ook een keer gehad

Wel heldere uitleg, duidelijk ook voor andere die dit meemaken!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: CV servo vraagje
Ik heb gisteren, maar even een bijpass aangelegd. Had namelijk te veel draadbreuk. Het werkt allemaal wel, alleen nog niet echt naar behoren. Open en dicht gaat in ieder geval lekkerder. Op naar de volgende klus. dashboord met een afsluitbare handschoenen kastje. En de voorremmen nog.
komt goed.
pechie.
komt goed.
pechie.

Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
afsluitbaar handschoenenkastje? Hoe ga je dat realiseren, standaard is die toch nooit voorzien van een
? 

AX 11TRE 1988
-
- profiel verwijderd
Misschien bedoeld Pechie een dashboardkastje met klepje, of hij heeft een
uit een ZX-dash gehaald en gaat dat pas maken... (weet niet of dat überhaupt zou kunnen, is meer een wild guess...)