Nieuwe Citroen 2CV komt eind volgend jaar, heet DS2
Moderators: Rock's, webmasters
-
- Kroonsteenpiraat
- Posts: 662
- Joined: WedOct14, 2009 6:06:14 PM
- Location: Middelburg (Zeeland)
Re: Nieuwe Citroen 2CV komt eind volgend jaar, heet DS2
nope niet mooi :SRevz wrote:Hate it or love it.........
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Nieuwe Citroen 2CV komt eind volgend jaar, heet DS2
Maar wel heel leuk, hoe meer foto's je bekijkt hoe leuker die word.cedderzz wrote:nope niet mooi :SRevz wrote:Hate it or love it.........
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Ik ben ook wel benieuwd naar de versie die in productie zal worden genomen.
Wat heeft deze auto trouwens te maken met de 2cv behalve de "2" in het logo?
De C-Cactus is eigenlijk de enige die wat mee heeft gekregen van de ideeën achter de 2cv.
Citroën is nooit een merk geweest dat achterom kijkt maar altijd de blik op de toekomst gericht heeft.
Met die suicide doors voor de achterbank moeten ze ook snel ophouden.
Bij de opel heeft dit al tot veel gebroken vingers geleid.
Mensen die bij deze deuren op de achterbank gaan zitten houden de B-stijl vast. Terwijl de mensen op de voorstoelen tegelijkertijd ook plaatsnemen en hun deur dichttrekken.... AAUW!
Wat heeft deze auto trouwens te maken met de 2cv behalve de "2" in het logo?
De C-Cactus is eigenlijk de enige die wat mee heeft gekregen van de ideeën achter de 2cv.
Citroën is nooit een merk geweest dat achterom kijkt maar altijd de blik op de toekomst gericht heeft.
Met die suicide doors voor de achterbank moeten ze ook snel ophouden.
Bij de opel heeft dit al tot veel gebroken vingers geleid.
Mensen die bij deze deuren op de achterbank gaan zitten houden de B-stijl vast. Terwijl de mensen op de voorstoelen tegelijkertijd ook plaatsnemen en hun deur dichttrekken.... AAUW!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
als je een beetje door de designsaus heenkijkt, vind ik dat de neus/grille wel wat weg heeft van die van de 2cv, en de "algemene vorm" ook, beetje die 2cv/kever/etc.. boog in de koets, met n naar voren aflopende ronde motorkap..Rio97 wrote:Wat heeft deze auto trouwens te maken met de 2cv behalve de "2" in het logo?
maargoed, ik vind m zelf niet heel mooi, maar dat heb ik meestal met prototypes, dat is net als kleding modeshows, enorme overdreven jurken, en wat er uiteindelijk op de markt komt is alleen dezelfde kleurstelling of heeft wat dezelfde details..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Er bestaat maar 1 auto die naast de 'originele' 2CV op een 2CV lijkt en dat was de C3.
Dak, wielkasten... dat is de retro 2CV. Heeft mij jaren gekost om het echt te zien maar uiteindelijk lukte het.
Gek genoeg kan ik me niet herinneren dat ze'm ooit echt als zodanig in de marketing hebben gepositioneerd.
Dak, wielkasten... dat is de retro 2CV. Heeft mij jaren gekost om het echt te zien maar uiteindelijk lukte het.
Gek genoeg kan ik me niet herinneren dat ze'm ooit echt als zodanig in de marketing hebben gepositioneerd.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Typisch aan een 2cv is:
- simpele techniek
- niet mee kunnen komen met het verkeer
- alles moet met de hand (choken, ruitenwisserinterval)
- geen luxe
- levensgevaarlijk in een ongeluk
Alleen het 1e punt zou ik misschien nog een aanrader vinden voor een nieuwe uit te bregen auto, door de rest zou ie onverkoopbaar zijn (als ie sowieso al toegelaten zou worden).
Die foto: zijn de voorwielen nou groter?
- simpele techniek
- niet mee kunnen komen met het verkeer
- alles moet met de hand (choken, ruitenwisserinterval)
- geen luxe
- levensgevaarlijk in een ongeluk
Alleen het 1e punt zou ik misschien nog een aanrader vinden voor een nieuwe uit te bregen auto, door de rest zou ie onverkoopbaar zijn (als ie sowieso al toegelaten zou worden).
Die foto: zijn de voorwielen nou groter?